Hi,
Ben bezig met een projectje waar ik componenten runtime moet genereren. Lukt op zicht super, maar nu ben ik bezig met een Master-Detail weergave van een MS SQL server db.
Nu krijg ik het prima voor elkaar om de relation tussen de master table en de detail table te leggen. Het enige probleem is dit:
Ik heb een button-column in m'n master datagrid. "show detail". Als je daar op klikt moet de detail tabel de "detail" info laten zien van dat record.
nu probeer ik met de volgende regel code:
de klik op show detail naar mijn functie Master_cmdShowDetails te gooien. Die functie ziet er als volgt uit:
Ik krijg zodra ik op show details klik een error message (geprint door de "catch") dat er geen object-reference is. Het stomme is dat het sender-object goed staat (tijdens het debuggen) maar dat de "e" altijd 0x0 als waarde heeft.
Ik zal wel iets gigantisch doms zijn vergeten, maar ik zie het niet meer.
If you know, let me know
Thx.
Ben bezig met een projectje waar ik componenten runtime moet genereren. Lukt op zicht super, maar nu ben ik bezig met een Master-Detail weergave van een MS SQL server db.
Nu krijg ik het prima voor elkaar om de relation tussen de master table en de detail table te leggen. Het enige probleem is dit:
Ik heb een button-column in m'n master datagrid. "show detail". Als je daar op klikt moet de detail tabel de "detail" info laten zien van dat record.
nu probeer ik met de volgende regel code:
C#:
1
| myDGMaster.ItemCommand += new DataGridCommandEventHandler(this.Master_cmdShowDetails); |
de klik op show detail naar mijn functie Master_cmdShowDetails te gooien. Die functie ziet er als volgt uit:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| public void Master_cmdShowDetails(object sender, DataGridCommandEventArgs e) { int rowCtr; rowCtr = e.Item.ItemIndex; try { DataRow[] ChildRows = ds.Tables["Customers"].Rows[rowCtr].GetChildRows("Orders"); foreach(DataRow dr1 in ChildRows) { dr = dt.NewRow(); dr.ItemArray = dr1.ItemArray; dt.Rows.Add(dr); } DataView dv = new DataView(dt); myDGDetail.DataSource = dv; myDGDetail.DataBind(); } catch(Exception ex) { Label lblEx = new Label(); lblEx.Text = "Status: Exception: " + ex; myForm.Controls.Add(lblEx); } } |
Ik krijg zodra ik op show details klik een error message (geprint door de "catch") dat er geen object-reference is. Het stomme is dat het sender-object goed staat (tijdens het debuggen) maar dat de "e" altijd 0x0 als waarde heeft.
Ik zal wel iets gigantisch doms zijn vergeten, maar ik zie het niet meer.
If you know, let me know
What are clouds made of? Linux servers mostly!