[RAID][Promise] Stripe set "klonen" ?

Pagina: 1
Acties:

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-03 20:57
Goedemorgen allemaal,

Ik heb hier een systeem staan met daarin een Promise FastTrak 100 TX2 kaart. Daaraan hangen twee Maxtor 60 GB schijven in RAID-0 opstelling. Ik weet dat dit geen veilige oplossing is voor je data, dus daarom wordt er vaak een backup van de belangrijke data gemaakt.

Een van de twee schijven is nu echter aan het stuk gaan (leuke uitdrukking). Alles werkt nog wel, maar de vraag is voor hoe lang. Ik heb hier twee exact dezelfde nieuwe schijven klaar liggen. Lui als ik ben wil ik niet het hele systeem opnieuw installeren, dus de vraag is of ik deze stripe-set kan klonen naar de twee nieuwe schijven.

In de handleiding van de Promise kaart staat wel het e.e.a. over het 'disk duplicaten', maar alleen i.c.m. een mirrored-set. Echt veel wijzer word ik daar dus niet van.

Nogmaals, een backup van de DATA is voorhanden dus graag geen reakties als "RAID-0" zuigt, want het is puur voor de snelheid. :)

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-03 17:46

Tags NL

Harmful or Harmless?

- Hang er de twee nieuwe schijven aan
- Maak daar een nieuwe Raid-0 config van
- Maak met behulp van ghost een copy van je oude raid-0 naar de nieuwe
- Verwijder de oude raid-0 config en koppel de schijven eraf

Klaar

https://powershellisfun.com

• TD-er
  • Laatst online: 12-03 23:26
Ik heb laatst een RAID-set gekopieerd naar een nieuwe RAID-set, met grotere schijven dmv Ghost.
Oftewel wat jij wilt moet mogelijk zijn met Ghost.
Hang beide nieuwe schijven als slave aan de kabels waar nu de RAID-set ook aan hangt (die staan als master ingesteld als het goed is) en maak een nieuwe RAID-set aan.
kopieer nu de partities met Ghost en koppel de oude set los en zet de nieuwe set op master.
Controleer dan of de RAIDset nog bestaat in de RAID-BIOS en start je OS.
Als het NT4 of XP is zal 'ie nog wel wat apparaten opnieuw vinden en een reboot willen. (s/n van de drives is anders)

edit:
Great minds think alike ;)

[ Voor 4% gewijzigd door TD-er op 31-03-2003 12:20 ]

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Skinny
  • Laatst online: 22-03 20:57
OMG... |:(

Ghost! Ik zit hier echt al de hele ochtend te denken, maar dat ik daar niet opkwam! Gewoon even een boot-flopke maken dus en overzetten maar!

Ik ga gelijk aan de slag nu. Thanks :)

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-03 17:46

Tags NL

Harmful or Harmless?

TD-er schreef op 31 March 2003 @ 12:19:
Ik heb laatst een RAID-set gekopieerd naar een nieuwe RAID-set, met grotere schijven dmv Ghost.
Oftewel wat jij wilt moet mogelijk zijn met Ghost.
Hang beide nieuwe schijven als slave aan de kabels waar nu de RAID-set ook aan hangt (die staan als master ingesteld als het goed is) en maak een nieuwe RAID-set aan.
kopieer nu de partities met Ghost en koppel de oude set los en zet de nieuwe set op master.
Controleer dan of de RAIDset nog bestaat in de RAID-BIOS en start je OS.
Als het NT4 of XP is zal 'ie nog wel wat apparaten opnieuw vinden en een reboot willen. (s/n van de drives is anders)

edit:
Great minds think alike ;)
Great minds think alike, maar die van jou was wel uitgebreider...

https://powershellisfun.com