Toon posts:

[Novell]Hoe heet Novell prog dat word geladen bij bijv Win98

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag

Ik heb een klein en eenvoudig vraagje , bij ons op school hebben wij een aantal pc's die windows 98 als Os hebben, maar nu word tijdens het opstarten een Novell client opgestart waar je jezelf moet identificeren,en waarna je de applicaties krijgt waar je recht op hebt.

Ik moet even zeker weten hoe dat heet , heb al op Novell.com gekeken en volgens mij is het de Boarder manager?

Wie weet dit zeker en heeft misschien een paar goede links over de werking daarvan?

ps..iedereen zal wel weten waar dit over gaat maar ik moet het gewoon even zeker weten :)

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-05 11:06
NAL?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Novell Application Launcher

Verwijderd

Topicstarter
Arg dat jah >:)

Heb gelezen hier op Got dat het nu ZENworks Application Launcher heet , maar zoeken op de Novell site is niet bepaald makkelijk.

Heb alleen info nodig over dit specifieke onderdeel wat vast wel weer een onderdeel is van een uitgebreid pakket.

Je hebt een workstation staan in een of ander lokaal op bijv een school , die pc heeft toegang tot het internet en tot bijv de Office suite en andere applicaties , ook heeft elke user een eigen "stukje schijf".

Welke Novell programma heb je daar voor nodig , Novell Application Launcher voor de applicaties en de Boardermanager voor internettoegang en de firewall?

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 12:10 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Border Manager regelt de internettoegang en firewall ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

ZENWorks is speciaal om met applicaties te werken ja. Dat is wat je zoekt. Die NAL zorgt ervoor dat elke user bijvoorbeeld een start menu krijgt met allemaal snelkoppelingen erin die door Novell worden toegewezen.
Als je inlogged op je Win98 bak gaat de NAL dus refreshen en krijgt alle info van de Novell server.. om op deze manier te kunnen werken moet je dus ZENWorks geinstalleerd hebben. Dit kan je vanaf een workstation op de server installeren.
Is niet gratis ofzo.. is een heel groot pakket dat je kan downloaden of beter, en als gebruikelijk op CD-ROM koopt.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Over NAL en ZEN is met google echt wel genoeg te vinden lijkt me :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.