[e-tech] DMZ of Virtual Server werken niet

Pagina: 1
Acties:

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 11:50
Ik heb zo'n beige e-tech router.
Nu heb ik een webserver staan, die vanuit het lokale netwerk wel te bereiken is, maar niet via het internet.

Ik heb op de router een DMZ segment aangemaakt waarin deze webserver staat.
Als ik nu via een PC lokaal mijn externe IP opvraag krijg ik de webpagina te zien.

Probeer ik dit echter vanuit een ander punt (op mijn werk), dan krijg ik niets te zien -> geen contact.

Ik heb ook geprobeerd om het DMZ segment te verwijderen en een Virtual Server op te zetten, maar dit heeft ook geen resultaat.

weet iemand wat ik fout doe?
Volgens mij heb ik apache ook correct geconfigureerd.

Na zoeken op got en google heb ik tot op heden nog geen nuttige informatie kunnen vinden.

edit:

Ik ga aankomend weekend mijn firmware upgraden...

[ Voor 6% gewijzigd door cenix op 31-03-2003 11:29 ]

• supermario888
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Met behulp van virtual server moet het wel lukken. Je moet port range zetten op 80 en de ip van je webserver invullen.

Als je lokaal test, dan gaat de verbinding via jouw interne netwerk en niet via internet. Dus als je wilt testen of het lukt moet je een computer hebben die niet in jouw netwerk zit.

Verwijderd

Als ik de virtual server aanzet, dan worden mijn gegevens van mijn ISP verwijderd, en kan ik ze er ook niet handmatig inzetten. Connectie met internet is totaal verdwenen.

• cenix
hmmm.. heb ik precies hetzelfde...

Verwijderd

effe kijke naar een nieuwe 'firmware' ?? (www.e-tech.nu). Ik heb zelf ook nog ergens zo'n beige geval liggen, maar ik had nooit problemen met de VS...werkte perfekt.

Verwijderd

helemaal waar via virt serv gaat et goed

• cenix
ga een proberen de firmware te upgraden...
Ik vindt het toch vreemd, maar goed.

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
Heb je wel een fixed IP geconfigureerd voor je webserver? Dus niet dat die van je router via DCHP een adresje krijgt?

• cenix
Alle adressen zijn statisch ingesteld (zowel op de router, als op de clients/servers).

• cenix
Na de firmware upgrade zijn er geen veranderingen.
Toch blijf ik het vreemd vinden

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:15

Talon

Booooom !

euhm .... kan je proberen in te stellen dat ie poort 80 van de webserver naar 8080 doorlust en dan nog es proberen ?
Kan namelijk zijn dat je alles onder poort 1024 blokt. Dat doen ze nog steeds bij mijn vrolijke chello kabelboer.
Kan dus zijn dat ie het wel doet , maar geblocked wordt.

• cenix
Helaas, ik kan deze functie niet vinden, volgens mij bestaat hij niet op de router, zal dus toch iets anders moeten proberen, zal apache eens configureren zodat hij op een andere poort gaat reageren, en dan nog eens proberen, maar ik kom niet thuis voor het weekend.

• cenix
Lijkt inderdaad toch aan de poorten te liggen, ik veranderde de poort in een hoger
dan 1024 en prompt werkte het.

Thanx!

• cenix
Ik ben er uit!
De router heeft een ingebouwde webserver. Deze reageert altijd, ook al staat hij uit.
Deze gebruikt dus poort 80.

Hier ben ik achter gekomen omdat ssh wel werkt, maar http dus niet.
Pagina: 1