Slachtoffer van het "First-post syndroom"?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:22

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Ik stel een vraag die als overbodig word afgedaan, imo niet terecht... Gaat over mijn reactie in dit nieuwsbericht

Misschien omdat ik de first post had. Maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem net +1 interessant gemod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
kan je jouw bericht weer editten?? klagen vragen over moderaties hoort hier, niet in een berichtje op de frontpage. dat wordt niet gewaardeerd op de frontpage. het gaat over dit berichtje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

hij staat nu al op +2, misschien kan die edit: dan ook weg (edits met opmerkingen over de moderatie zijn offtopic en kunnen zelf weer met een -1:offtopic bestraft worden)

edit: ben weer eens -1:langzame tiepmiep ;)

[ Voor 14% gewijzigd door RM-rf op 31-03-2003 11:48 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-10 20:07

botoo

💀 too old to die young

Het is geen 'first post' reactie, maar wmb wel overbodig, het is echt niet zoveel moeite om zelf even op te zoeken hoeveel Taiwan $$ zijn t.o.v. US $$

Je edit is, zeker omdat je de weg naar TMF heel goed kent, volstrekt overbodig en ongewenst, maar _ik_ neem dat in dit geval niet in de moderatie mee.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

botoo schreef op 31 maart 2003 @ 11:54:
Het is geen 'first post' reactie, maar wmb wel overbodig, het is echt niet zoveel moeite om zelf even op te zoeken hoeveel Taiwan $$ zijn t.o.v. US $$
daar ben ik het niet mee eens, het vermeldde bedrag is uitzonderlijk laag en staat ook in het originele artikel vermeld, er is dus geen sprake van een tiepfout aan Tnet kant.

de vraag van het extreem lage bedrag is zeker legitiem, al is het jammer dat vervolgens de dicussie uitspint op enkel en bevestiging dat het bedrag zo laag is, en er geen duidelijke verklaring voor komt.

een +1 informatief/interessant lijkt me de reactie zeker waard

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Ik had in de gaten dat het bedrag erg laag was, maar had zelf geen zin om de exacte waarde uit te zoeken, vandaar de wat retorische vraag.

Maar dat mensen die wel even uitzoeken wat het precies waard is dan ineens een +3 inzichtvol krijgen terwijl ik weggemod word vind ik een beetje vreemd. Mijn edit is trouwens inmiddels alweer weggehaald.

Het is dan wel een gerucht, maar een hele fabriek overkopen voor 1 miljoen lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-10 20:07

botoo

💀 too old to die young

Phantomastique schreef op 31 March 2003 @ 12:26:
Ik had in de gaten dat het bedrag erg laag was, maar had zelf geen zin om de exacte waarde uit te zoeken, vandaar de wat retorische vraag.

Maar dat mensen die wel even uitzoeken wat het precies waard is dan ineens een +3 inzichtvol krijgen terwijl ik weggemod word vind ik een beetje vreemd. Mijn edit is trouwens inmiddels alweer weggehaald.
Owkee, persoonlijk kwam dat "geen zin om zelf op te zoeken" bij mij dermate onverschillig over dat ik de rest van je reactie onder dezelfde vlag plaatste. Zonder die "Zijn die taiwaneese dollars veel meer waard dan US dollars?" opmerking is je reactie wel degelijk on-topic en de moeite waard.

Zo zie je maar dat de toonzetting van een reactie best belangrijk kan zijn.

Dat anderen nodeloos hoge scores krijgen kregen voor wat simpel opzoekwerk is idd onjuist.

* botoo heeft de post weer een tikkie terug omhoog gegeven :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Ik verwacht geen +4 uiteraard, maar een 0 - overbodig vind ik dan ook weer een beetje te. :)

En onverschillig? Och, ik hoef niet de exacte koers te weten om te zien dat één taiwanese dollar ws geen 1000 US dollar zal zijn. :) 1 Miljard vond ik al laag, 1 miljoen gewoon erg ongeloofwaardig. Ik weet nog steeds niet in hoeverre ik dit bericht serieus moet nemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, in het volgende bericht staat nu dus weer dat het 1 miljard dollar is...maar in het bericht van The Inquirer staat ook weer van 1 miljoen... *grom*

overigens vind ik idd dat je gelijk hebt, je vraag is absoluut niet overbodig, ook al zeg je idd hier een beetje onverschillig dat je er gewoon geen zin in hebt om zelf op te zoeken.

maargoed, soms heb ik ook wel een beetje het gevoel dat mensen anderen laag gaan modereren om er zelf beter van te worden ofzo, ik weet het niet.

Ik geef zelf niet zoveel om mijn status, want ik kijk naar, en zeg wat ik zelf wil.

maar goed, als je onterecht omlaag wordt gemod mag je daar idd best wat van zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Ik ben er daarstraks even doorgegaan (althans, een aantal reakties), maar heb ondertussen zelf al gereageerd. Lijkt me niet verstandig om er dan nog te gaan modden :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog eentje die het slachtoffer is van het "first post sindrome"

http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=737196

Lijkt me juist een nuttig argument om die printer niet aan te schaffen.
Pagina: 1