[WC] 16/12 mm Sil. slang knikt als de ziekte

Pagina: 1
Acties:
  • 282 views sinds 30-01-2008

• Dionysus007281
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-01 14:13

Dionysus007281

Spank my monkey!

Topicstarter
Ik heb onlangs een complete waterkoelset van DangerDen besteld bij XXLcases (niet om slechte reclame te maken, maar zodat men weet welke slang ik bedoel), inlcusief 2 meter siliconenslang, maat 16/12 mm. Volgens de site van XXL is deze slang nagenoeg onknikbaar. Ik heb echter alles ingebouwd, en bij mij knikt 'ie bij bijna elk stuk slang wat erin zit.
Ik wil alleen even weten of dit normaal is, aangezien hier op GoT bijna iedereen adviseert om siliconenslang te gebruiken.

Weet iemand misschien welke slang wel geschikt is, bv. bij de Praxis of Gamma ofzo?
Is het anders een oplossing om 90 graden knietjes te gebruiken, of krijg ik hierdoor teveel weerstand? De pomp is een Eheim 1048.

Dual Opteron 248 Nu met Asus X800XT PE @ X850XT PE Server.

Verwijderd

als je hem in "het grote waterkoelings vragen" topic had gezet, had je gezien dat hij precies onder mijn kwam te staan. Grappig wel, ik heb daar precies de zelfde vraag/ probleem.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

90 graden moet een beetje kwaliteit slang makkelijk kunnen halen. Mail ze er anders ff over?

Ik heb in elk geval geen problemen met dergelijke hoeken. Ik heb alleen wel relatief dure slangen van Mees van den Brink uit Haaksbergen

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Ik denk dat we hier eigenlijk wel een goed punt hebben. Wanneer je deze slang verkoopt als "nagenoeg onknikbaar" is dat een valse voorstelling van zaken.
Vind jij trouwens de slang ook niet wat groot? Bij mij lekt hij bij de aansluiting op mijn pomp (12mm inschroef verbinding).

• Dionysus007281
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-01 14:13

Dionysus007281

Spank my monkey!

Topicstarter
Bij mij lekt er ook iets bij de bovenaansluiting op de pomp. Ik heb alleen het idee dat dit tussen de slang en de aansluiting zit, maar tussen de pompbehuizing en de aansluitnippel. M.a.w. de pomp is lek. Ik heb XXL hierover genaild maar nog geen antwoord. FF afwachten dus.

Dual Opteron 248 Nu met Asus X800XT PE @ X850XT PE Server.

Verwijderd

Hai, wat je in principe kan doen is twee dingen: koop dat soort vijver/aquarium slangen. Die zijn supersterk en kan je buigen tot je een ons weegt of deze gebruiken in complexe bochten of je kan een veer in de siliconenslang leggen zodat je hem kan buigen en het ziet bovendien ook nog geil uit! De veren zijn naar mijn weten te krijgen bij www.wildkamp.nl

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-02 12:02

ReseTTim

Chocolate addicted

ik weet niet hoe jou bochten zijn, kan je toevallig een pic maken desnoods met een webcam. iig je kan geen 90 graden bochten maken zoals hierboven staat, wil je dit toch doen dan raad ik je aan om van die kunststof hoekjes te kopen..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

ReseTTim schreef op 31 March 2003 @ 11:48:
ik weet niet hoe jou bochten zijn, kan je toevallig een pic maken desnoods met een webcam. iig je kan geen 90 graden bochten maken zoals hierboven staat, wil je dit toch doen dan raad ik je aan om van die kunststof hoekjes te kopen..
mijn 8/12 benzineslang doet daar helemaal niet moeilijk over.....

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

kun je denk ik beter 2 x 45 kopen, want in 1 x 90 graden lijkt mij idd een te grote weerstand..

Verwijderd

Is het geen goed idee om een topic te openen met shops voor doe het zelf spullen?
bv [WC] Groot DHZ shops topic
Bijvoorbeeld URLS met zaken voor: slangen, koppelstukjes, slangpilaren, pvc, plexiglas etc.

Deze kan dan uiteindelijk in "het grote waterkoelings topic worden opgenomen (start post)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-02 12:02

ReseTTim

Chocolate addicted

wdekreij schreef op 31 March 2003 @ 11:54:
kun je denk ik beter 2 x 45 kopen, want in 1 x 90 graden lijkt mij idd een te grote weerstand..
die zijn er niet echt.. wat ik weet en opzich is zon bocht geen probleem je moet er alleen niet teveel nemen..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat is normaal. Ik heb ook 16x12mm-siliconenslang (van Emergo) en die knikt inderdaad als de ziekte. Hoekstukjes gebruiken of 10x14-slang nemen. Of je systeem zou bouwen dat er geen lompe bochten in zitten :) Wat OOK heel aardig werkt bij mij was stukken gewapende slang OM de siliconenslang heen in bochtige stukken. Een nadeel is dat het dan wel erg dik wordt.

[ Voor 49% gewijzigd door snars op 31-03-2003 13:39 ]

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Jep, ik heb ook 16x12mm siliconenslang van emergo en die knikt idd vrij snel. Net zo snel als groene tuinslang ongeveer. In een vakje van 12x12cm kan je een bocht van 180º leggen maar niet veel meer.. Dan moet je dunnere slangen nemen.. 2mm is vrij dik maar wel stevig :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 13:56:
Jep, ik heb ook 16x12mm siliconenslang van emergo en die knikt idd vrij snel. Net zo snel als groene tuinslang ongeveer. In een vakje van 12x12cm kan je een bocht van 180º leggen maar niet veel meer.. Dan moet je dunnere slangen nemen.. 2mm is vrij dik maar wel stevig :)
Whaaaa! Knikt vrij snel? Die ga ik dan ook gelijk bestellen! Ik haal net 90 graden over de hele breedte van mijn case..

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 18:41

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
ik heb er gewoon koperen hoekstukjes in gezet (heb doorzichtige pvc slang, en dat knikt nog veeeel erger dan siliconen :( )

overigens heb ik het idee dat dunnere slangen veeel sneller dicht gaan zitten

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 maart 2003 @ 14:00:
[...]

Whaaaa! Knikt vrij snel? Die ga ik dan ook gelijk bestellen! Ik haal net 90 graden over de hele breedte van mijn case..
Mwa, ik vond het tegenvallen. Van m'n cpu blok naar de northbridge haalt ie niet zonder knik :(. Maar zodra ik die spulletjes heb van emergo zet ik alles parallel.. probleem opgelost :)

Verwijderd

Deze vragen moeten idd in het WC vragen topic:
[rml][ WC] Het grote waterkoelingsvragen topic deel II[/rml] ;)

Ik zou trouwens gewoon m'n geld terug vragen.. Zeker als er op de site staat dat het niet knikt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.