Gisteren was 't ineens over en uit.... 
Mijn situatie:
1 XP-pro server, 2 nics
1 XP-pro Client, 1 nic (laptop)
1 ME client, 1 nic
DHCP ingericht (networkwizard) waarbij zoals gebruikelijk:
server: 192.168.0.1 en de clients dhcp
subnet: 255.255.255.0
werkgroep: MSHOME
Allen aan m'n 5 ports hub. 't Werkte perfect, geen vuiltje aan de lucht.
Tot het moment dat ik gisteren een 'helder' moment kreeg en naast m'n xp installatie een W2K-installatie wilde doen. Dit omdat mijn (klaarliggende) draadloze netwerkkaartjes niet overweg kunnen met de xp-bridge.. (lang verhaal, doet er nu niet toe). W2K ondersteunt 't draadloze gebeuren wel goed dus ik wilde dat maar eens proberen te installeren.
W2k geinstalleerd, keurig op een andere partitie, dualbootmenu deed prima alleen m'n XP-Pro niet meer.
Hier in Tweakers gezocht en gevonden: 2 bestanden van XP installatie teruggezet in de bootpartitie et voila! XP & W2K draaien weer perfect naast elkaar. So far so good
Maar wat bleek: Als ik XP opstartte was mn netwerk weg. Op beide clients kon ik geen verbinding meer maken. Ook niet na het opnieuw uitvoeren van de networkwizard of het handmatig configureren. Pingen gaf OF 'doelhost niet bereikbaar' of gewoon een time-out. Niets ziet mekaar meer
Raar, vooral omdat er fysiek niets gewijzigd is en softwarematig ook niet. Systeemherstel gaf ook geen resultaat dus: Schone installatie van XP. Dan zou een eventuele fout eruit moeten gaan toch?
Niks dus, zelfde situatie.
Ik ben nu een beetje ten einde raad. Wat kan er mis zijn? Wat zie ik over het hoofd?
- Pingen werkt niet
- IP-adressen/subnet/werkgroep gechecked
- geen firewalls aan
- Nics gecontroleerd op defecten: niets aan de hand
- hub geeft activity weer op de verschillende poorten
ehh.. help?
Mijn situatie:
1 XP-pro server, 2 nics
1 XP-pro Client, 1 nic (laptop)
1 ME client, 1 nic
DHCP ingericht (networkwizard) waarbij zoals gebruikelijk:
server: 192.168.0.1 en de clients dhcp
subnet: 255.255.255.0
werkgroep: MSHOME
Allen aan m'n 5 ports hub. 't Werkte perfect, geen vuiltje aan de lucht.
Tot het moment dat ik gisteren een 'helder' moment kreeg en naast m'n xp installatie een W2K-installatie wilde doen. Dit omdat mijn (klaarliggende) draadloze netwerkkaartjes niet overweg kunnen met de xp-bridge.. (lang verhaal, doet er nu niet toe). W2K ondersteunt 't draadloze gebeuren wel goed dus ik wilde dat maar eens proberen te installeren.
W2k geinstalleerd, keurig op een andere partitie, dualbootmenu deed prima alleen m'n XP-Pro niet meer.
Maar wat bleek: Als ik XP opstartte was mn netwerk weg. Op beide clients kon ik geen verbinding meer maken. Ook niet na het opnieuw uitvoeren van de networkwizard of het handmatig configureren. Pingen gaf OF 'doelhost niet bereikbaar' of gewoon een time-out. Niets ziet mekaar meer
Raar, vooral omdat er fysiek niets gewijzigd is en softwarematig ook niet. Systeemherstel gaf ook geen resultaat dus: Schone installatie van XP. Dan zou een eventuele fout eruit moeten gaan toch?
Ik ben nu een beetje ten einde raad. Wat kan er mis zijn? Wat zie ik over het hoofd?
- Pingen werkt niet
- IP-adressen/subnet/werkgroep gechecked
- geen firewalls aan
- Nics gecontroleerd op defecten: niets aan de hand
- hub geeft activity weer op de verschillende poorten
ehh.. help?