Toon posts:

[java/borland] jbuilder + ejb server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand toevallig hoe je jbuilder ( ik gebruik zelf versie 8 ) aan de praat krijgt met een ejb server. En dan natuurlijk niet een van de standaard niet-gratis voorgedefinieerde servers. Dus bijvoorbeeld met de standaard met de j2ee server?

Verwijderd

Kan je je post wat verduidelijken?
Wat wil je met de koppeling doen?
Er zijn voor veel app servers opentools (jbuilder plugins) te vinden...

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-08 09:36
Borland Enterprise Server installeren, en path aangeven bij je configurations?

- hardware always changes.. -

Verwijderd

Topicstarter
borland enterprise server is niet gratis (toch), stel ik wil gebruik maken van Jonas of van de j2ee server, hoe configureer ik dat.

en bierdopje, naar die open tools ben ik opzoek, ik kan ze alleen niet vinden voor iets simpels als de j2ee-server...

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Een goede gratis applicationserver is JBoss.
Als je integratie met je ontwikkelomgeving wilt zou ik geen JBuilder gebruiken, maar Eclipse i.c.m. met de J2EE SDK van Sun.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Verwijderd

Topicstarter
ari3 schreef op 31 maart 2003 @ 14:21:
Een goede gratis applicationserver is JBoss.
Als je integratie met je ontwikkelomgeving wilt zou ik geen JBuilder gebruiken, maar Eclipse i.c.m. met de J2EE SDK van Sun.
Harstikke bedankt, maar wat ik wil is bijvoorbeeld JBoss (maar liever de j2ee-server) integreren in JBuilder. JBuilder vind ik toch wel stukken beter werken als eclipse...

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Misschien een domme vraag, maar waarom zou je die integratie willen?

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Ikzelf ga trouwens voor Eclipse + Ant + JBoss. Werkt het lekkerst vind ik.

Verwijderd

Topicstarter
mbravenboer schreef op 31 March 2003 @ 19:34:
Misschien een domme vraag, maar waarom zou je die integratie willen?
Ontwikkeld vele malen sneller, er wordt dan automatisch gedeployed (in een beschermde omgeving)

Maar helaas geen oplossing voor de j2ee-server.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 19:53:
Ikzelf ga trouwens voor Eclipse + Ant + JBoss. Werkt het lekkerst vind ik.
Ik vind dat eclipse troep. Staat nog behoorlijk in de kinderschoenen. Alle functionaliteit zit er dan wel in, maar er is nog niet bepaald nagedacht over snelle ontwikkeling. Oftewel er kan nog veel verbeterd worden...

• Bobco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Verwijderd schreef op 01 April 2003 @ 09:46:
[...]
Ontwikkeld vele malen sneller, er wordt dan automatisch gedeployed (in een beschermde omgeving)
Maar helaas geen oplossing voor de j2ee-server.
Dit soort dingen kun je toch ook regelen met een Ant scriptje dat automagisch je war/ear files deployed?

With the light in our eyes, it's hard to see.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
markvleth: Ontwikkeld vele malen sneller, er wordt dan automatisch gedeployed (in een beschermde omgeving)
Ik gebruik daarvoor zelf Ant: deployen kan je met de basic Ant taken doen en soms zijn er (zoals in het geval van Tomcat) zelfs nog container specifieke taken. Als je alles aan elkaar kan knopen in Ant, waarom zou je dan nog IDE support willen hebben?

edit:
hum, Bobco was me net voor ;)

[ Voor 6% gewijzigd door mbravenboer op 01-04-2003 09:56 ]

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Ant is echt te gek. Ik heb tegenwoordig bij ieder project een ANT-file. Parsers genereren, builden, junit testen, deployen etc. Allemaal vanuit een eenvoudig dospromptje. Ik zou er dus echt ff naar kijken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 april 2003 @ 09:47:
[...]
Ik vind dat eclipse troep. Staat nog behoorlijk in de kinderschoenen. Alle functionaliteit zit er dan wel in, maar er is nog niet bepaald nagedacht over snelle ontwikkeling. Oftewel er kan nog veel verbeterd worden...
Dat ben ik niet met je eens.
Eclipse heeft een iets stijlere leercurve, maar is uiteindelijk veel makkelijker.
Refactoring, cvs en diffing is bijvoorbeeld veel beter geregeld.
Tevens is het stabieler en sneller. Ik heb een aantal jaar met JBuilder gewerkt en werk nu sinds een jaar met eclipse en zou niet meer terug willen. De plugin architectuur van eclipse is ook veel beter dan de opentool structuur van JBuilder.

Ben het wel eens met alarmnummer.
Ik gebruik het ook om builds te maken vanuit cvs. Nightly builds enzo...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 10:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alarmnummer schreef op 01 april 2003 @ 10:15:
Ant is echt te gek. Ik heb tegenwoordig bij ieder project een ANT-file. Parsers genereren, builden, junit testen, deployen etc. Allemaal vanuit een eenvoudig dospromptje. Ik zou er dus echt ff naar kijken.
Ik gebruik ant ook, maar gewoon voor snelle dingetjes heb ik geen zin om een build file te schrijven, dan prefereer ik "file new". Uiteraard gebruik ik voor mijn hoofd project gewoon ant, dat blijft op dit moment de beste build tool.

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

ik gebruik jbuilder en eclipse. en jbuilder "voelt" net wat beter.

jbuilder Enterprise Edition zou makkelijk te integren moeten zijn volgens mij..

Verwijderd

Topicstarter
wasigh schreef op 01 april 2003 @ 11:36:
ik gebruik jbuilder en eclipse. en jbuilder "voelt" net wat beter.
Ja dat heb ik dus ook. Ik heb een tijdje met eclipse gewerkt, domweg omdat ik na al het positieve commentaar hier ik het ook is moest proberen. Maar ik ben toch weer terug bij jbuilder...

Maar ja, helaas geen stadaard integratie voor j2ee-ejb-server

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Het kan aan mij liggen, maar mijn JBuilder 7 Enterprise heeft een optie Configure Servers in het Tools menu. Daar staan al de servers in, ook de Borland Enterprise Server AppServer. Misschien de instellingen hiervoor kopieren en dan gebruiken (en aanpassen ;)) voor de J2EE server?

Verwijderd

Topicstarter
Klopt en naar die instellingen ben ik op zoek, maar daar moet je schijnbaar connector klassen voor hebben. Ik kan er geen chocola van maken...

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Can't help but think that the answer is somewhere in Java Sun Forums: http://search.java.sun.co...&col=javaforums&x=41&y=10

Verwijderd

Topicstarter
FlamerX schreef op 01 April 2003 @ 15:42:
Can't help but think that the answer is somewhere in Java Sun Forums: http://search.java.sun.co...&col=javaforums&x=41&y=10
Thanks for the effort, ik heb daar inderdaad ook al gezogd, maar daar komen alleen de wat simpelere vraagjes omtrent j2ee omhoog...

Verwijderd

Denk dat de keuze voor jbuilder of eclipse ook een beetje gevoel is. Beetje de keuze tussen vi en emacs. Echter steeds meer bedrijven gaan standaardiseren op eclipse.
Voorbeelden: IBM, TogetherSoft en waarschijnlijk ook Borland...

Verwijderd

Om ook maar lekker off-topic mee te doen. Bij mijn werk zijn de laatste paar maanden alle developers overgegaan van JBuilder 6 naar Eclipse. Vooral de laatste builds van eclipse zijn erg goed.

Voor integratie met applicatie servers zijn genoeg plugins te vinden. Er is zelfs voor JBoss een complete IDE op Eclipse opgezet (eigenlijk niet meer dan een verzameling van plugins).

Voor ontwikkeling van EJBs blijf ik iig bij Eclipse. Zeker in combinatie met ANT en XDoclet wordt EJBs ontwikkelen erg simpel. In een paar minuten heb je bean gemaakt (plus alle interfaces,descriptors etc) en gedeployed via ANT. Een redeploy van onze applicatie (30+ beans, 400+ classes) duurt inclusief packaging ongeveer 8 seconden.

Verder heb je de mogelijkheid om makkelijk je beans te debuggen en JUnit testen te draaien.
Pagina: 1