Toon posts:

Hoe Creeëren ze heatvision in games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een beetje rare vraag maar hoe wordt heatvision gecreërd in games?
Kijk ik hoef niet heel de code maar ik vroeg me dus puur af of het een aparte varriable was die in een player zit of dat het bv wordt gedaan met het uitlezen van bones (zodoende hoeft er geen extra varriable mee gegeven hoeft te worden)
Daarnaast, is de heat een particle emitter of iets anders?

Nightvision had ik zelf al een beetje bedacht; Er wordt gewoon een plaatje voor je scherm gezet en daar is een colordodge aan toegevoegd. (misschien een soort genimeerde ruis voor realisme)

Verwijderd

Een manier waarop je heatvision kan doen is door bv.
de hele wereld met een bepaald kleuren-palette te tekenen (bv oplopend van zwart naar blauw) en dan de modellen die 'warmte' afgeven (mannetjes) te tekenen met een 1d-angular envymap die oploopt van zwart via blauw naar oranje-geel,
zodat van mannetjes de outlines blauw zijn en naarmate de vertex-normals meer richting de camera wijzen de kleur oploopt naar opranje/geel...

Add some noise, beetje tweaken etc. en je hebt een soort heat-vision..

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Niet te moeilijk denken. Een game is echt geen simulatie. De truuk is om het op een zo simpel mogelijke manier toch geloofwaardig te laten lijken. Nightvision wordt bv echt niet gedaan door het resulterende beeld nog ff door 1 of andere filter te flikkeren. Het effect is veel makkelijker te bereiken door aangepaste textures te gebruiken. Hetzelfde geldt voor heat vision. Door gewoon andere materialen, belichtings algoritme en kleuren paletten te gebruiken is dit effect ook wel te bereiken.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• WildernessChild
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

WildernessChild

Voor al uw hersenspinsels

Let in Splinter Cell eens op de muren in het brandende gebouw (Kalinatek meen ik). Als er achter de muur wat in de fik staat zie je een hittevlek op de muur. Ze hebben echt overal aan gedacht :)

Maker van Taekwindow; verplaats en resize je vensters met de Alt-toets!