Toon posts:

[Exchange] Mailbox verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein probleempje met het verwijderen van mailboxen in Exchange.

Het verwijderen van een account gaat op zich prima maar ik krijg nog steeds mail binnen op verwijderde accounts.
Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: mobiel nummer
Verzonden: 25-3-2003 8:15

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

blabla@blablabla.nl op 25-3-2003 8:15
De organisatie waarnaar dit bericht is verzonden, heeft aangegeven dat de e-mailaccount niet bestaat. Controleer het e-mailadres of neem rechtstreeks contact op met de geadresseerde om na te gaan hoe het e-mailadres luidt.
<blabla.bla.local #5.1.1>
aangezien ik de postmaster ben krijg ik deze berichten binnen.
hoe kan ik er nou voor zorgen dat deze e-mail berichten aan het verkeerde of niet bestaande e-mail adres helemaal niet meer binnenkrijg en dus gewoon niet geaccepteerd worden door de mailserver :?

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 17:47
Volgens mij, accepteerd Exchange alles wat binnenkomt op een bepaald domein.
Dit adres wijst naar jullie domein, dus komt binnen.

Ik geloof niet dat dit uit te zetten is.
Je zou wel een rule kunnen aanmaken in Outlook.

Verwijderd

Misschien is je domein wel gevoelig voor open relay. Als dit zo is kunnen andere mensen als het ware inloggen en emails versturen via alle adressen wat ze willen. Stel je domein is @blabla.nl en iemand gebruikt jullie mail server met henk.westbroek@blabla.nl en stuurt een email naar een niet bestaand domein, dan krijg jij op postmaster een bericht dat het bericht niet afgeleverd kan worden van henk.westbroek@blabla.nl aan (niet bestaand domein).
(Dit kan zelfs via telnet in te laten loggen op de email server)

Je kan dit laten testen op: http://www.ordb.org. Hier staat ook wat je moet doen om dit te controleren en te verhelpen.

Verwijderd

Topicstarter
nee een open relay heb ik niet (ik heb die fout al eens gemaakt een poos geleden ;) )

maargoed is er misschien nog iemand die een idee heeft :?
of misschien iemand die kan veriferen wat cenix al gezegd heeft ? (hij weet het dus niet zeker)

• rfoppen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 20:37
cenix heeft gelijk. Alles wat gestuurt wordt naar jullie domein wordt in principe door de Internet Mail Connector aangepakt.

Als je binnen je org even naar de site waar in je zit gaat en dan connections kiest staat daar als het goed is een "Internet Mail Service". Op het "Internet Mail" tabje van deze connectie kun je aangeven welke mailbox moet fungeren als Administrator mailbox waar UDR's heen moeten.

Appels zijn geen peren

Verwijderd

Topicstarter
bedankt dan weet ik genoeg.

ik zal wel een rule aanmaken dat deze mails direct weggegooid moeten worden.

thxs
Pagina: 1