Toon posts:

[E-mail] Instellen van de grootte van de mailbox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Programma's zoals Exchange laten het toe om de maximale grootte van een email box vast te laten leggen. Ik was eigenlijk op zoek naar ervaringen van mensen in een bedrijf waarin dit gebruikt word en eventuele motieven waarom dit zo ingesteld wordt.

Verwijderd

Het motief lijkt me nogal duidelijk: Omdat je niet wilt dat er iemand vor een paar Gig's aan onzin(mail) op de server heeft staan...

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 11:26

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik heb stage gelopen bij een bedrijf die ook een limiet had op de mailboxen van de werknemers. Dit limiet was 10 MB. Waarom? Anders gaan gebruikers alles bewaren en aangezien een harde schijf ook vol kan raken...

Twitter

Verwijderd

Topicstarter
Het motief is inderdaad duidelijk, ik vroeg het maar even na, je weet maar nooit of er nog andere redenen zijn. Heeft nog iemand anders een email limiet?

Verwijderd

Een gemiddeld mailtje neemt 2k in beslag dit zou inhouden dat je met 10 MB zo'n 5000 mailtjes opgeslagen zouden kunnen worden ... Als je je bijlagen dan maar netjes opslaat is er toch niks aan de hand ...!

Verwijderd

Topicstarter
Gelijk heb je. Maar je hebt het over de ideale situatie, gebruikers slaan hun bijlagen dus niet op :(. En zeggen tegen gebruikers dat ze het wel doen levert alleen maar problemen op en dan krijg je te horen dat je wel even hun bijlagen hebt verwijdert...
Nou heb ik via autoarchiveren de mailbox al flink kleiner gekregen. De meeste emailboxen vind ik nog steeds groot. (ca. 20mb).
Het probleem wat voortvloeit is dat MS Outlook erg traag opent.

Vanuit dit oogpunt wilde ik ervaringen horen hoe groot mailboxen zijn en of er regels van toepassing zijn. Misschien ligt het aan MS exchange (de mailbox te groot?) of moet ik het aan de protocolen zoeken? Response tijd van de server:

Pingen naar [naam server] [10.0.0.2] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 10.0.0.2: bytes=32 tijd<10 ms TTL=128

Ping-statistieken voor 10.0.0.2:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0 (0% verlies),
Retourtijd bij benadering in milliseconden:
Minimum = 0 ms, Maximum = 0 ms, Gemiddeld = 0 ms

(Openen van de mailbox ca. 2 minuten) (netwerk = 100mbps)
Pagina: 1