Toon posts:

[geheugen]sdram op ddr slot

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een aantal nieuwe onderdelen gekocht voor mijn pc:
-mobo
-procc
-procc cooler
-graf kaart

maar ik heb geen geld meer voor het geheugen :( :( , het mobo dat ik gekocht heb ondersteunt tot:
266 DDR PC2100

passen hier mijn oude stripjes van 2 x 128 mb SDram ook in?

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
euh, wat denk je zelf?

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:29

JWO

nee

Verwijderd

Topicstarter
waarom niet, onderbouw je antwoord iets meer

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-08 13:27
Nee dat kan niet. Wat wel vroeger kon, wan nu niet meer kan is dat je met een converter SD-ram in RD ram moederbord kan prikken. Alleen bij mijn oom leverde dat nog welwat problemen op :)

Waarom niet?
SD-ram = 133 Mhz "sigle data rate"
DDR = ook 133/166Mhz double data rate
en uiteraard het aantal pins en groote :)

[ Voor 27% gewijzigd door The_Greater op 31-03-2003 10:42 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 10:40:
[...]

Waarom moet dat onderbouwd worden? Het moederbord is ontworpen voor DDR-RAM en niet voor SDR-RAM dus past het niet(iig het werkt niet). Je had ook een mobo kunnen kopen wat allebei ondersteund zodat je later nog had kunnen upgraden naar DDR-RAM.

Verwijderd

Omdat je rambus ook niet in DDR kan duwen.. LEES het boekje eens voor je onzinnige vragen gaat stellen.

Verwijderd

Topicstarter
thejoker80 schreef op 31 maart 2003 @ 10:56:
[...]

Waarom moet dat onderbouwd worden? Het moederbord is ontworpen voor DDR-RAM en niet voor SDR-RAM dus past het niet(iig het werkt niet). Je had ook een mobo kunnen kopen wat allebei ondersteund zodat je later nog had kunnen upgraden naar DDR-RAM.
ik had dat antwoord graag onderbouwd omdat ik wil weten waarom niet,
maar aangezien The_Greater het antwoord al heeft gegeven hoeft het dus niet meer.

vind ik trouwens ook posts winnen gewoon ''nee'' zeggen..

Verwijderd

Met een hamer moet het wel lukken :P

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Verwijderd schreef op 31 maart 2003 @ 10:59:
[...]

ik had dat antwoord graag onderbouwd omdat ik wil weten waarom niet,
maar aangezien The_Greater het antwoord al heeft gegeven hoeft het dus niet meer.

vind ik trouwens ook posts winnen gewoon ''nee'' zeggen..
wat jij doet ook; staat gewoon in het boekje van je moederbord wat wel en niet past en anders had je even op de website van betreffende fabrikant kunnen kijken...

succes met bouwen verder ;)

[ Voor 4% gewijzigd door beschuitfluiter op 31-03-2003 11:04 ]

¯\_(ツ)_/¯

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 11:04

Cryonist

- Something clever -

1000 posts en je weet dat nog niet eens? Beetje teleurstellend :)

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Verwijderd

Topicstarter
GoUdViS schreef op 31 March 2003 @ 11:06:
1000 posts en je weet dat nog niet eens? Beetje teleurstellend :)
durf je wel, mijn profiel checken :P ;)

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 11:04

Cryonist

- Something clever -

Gewaagd he :), ik had eigenlijk verwacht dat je nieuwe user was vandaar dat ik het een beetje veel vondt :P

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

thejoker80 schreef op 31 maart 2003 @ 10:56:
[...]

Dan heb je geen snelheidswinst als je er later DDR-SDRam in zou doen...

En voor de topicstarter:
DDR-SDRam = 184 pins
SDR-SDRam = 168 pins

En in DDR-SDRam zitten van die inkepingen erin... Die anders zitten dan bij SDR-SDRam

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 31-03-2003 11:19 ]

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 11:07:
[...]

durf je wel, mijn profiel checken :P ;)
Ik durf het anders ook hoor }> :+

Maar idd, het kan gewoonweg niet :)

p.s.

het is:

SDR SDRAM
DDR SDRAM

geen DDRam, SDRam of whatever vage combo :)

DDR is ook SDRAM ja (met mobo geheugen)

[ Voor 4% gewijzigd door Vinnie op 31-03-2003 11:14 ]

C:\>_

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Naja fysiek past het simpelweg niet. Aangezien ddr en sdr niet extreem verschillen zijn, misschien dat er een convertertje is, zodat je 2x sdr als 1xddr kan laten zien. Tis misschien een oplossing. Google en u zult vinden.
Maar zoals hier boven als is beschreven zal het niet normaal passen en dat had je makkelijk kunnen vinden.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Verwijderd

Topicstarter
nhimf schreef op 31 maart 2003 @ 11:14:
Naja fysiek past het simpelweg niet. Aangezien ddr en sdr niet extreem verschillen zijn, misschien dat er een convertertje is, zodat je 2x sdr als 1xddr kan laten zien. Tis misschien een oplossing. Google en u zult vinden.
Maar zoals hier boven als is beschreven zal het niet normaal passen en dat had je makkelijk kunnen vinden.
het lijkt mij toch goedkoper een ddr reepje te kopen dan, want zo'n converter zal wel niet goedkoop zijn :+

• Viper®
  • Niet online
http://www.tweakers.net/pricewatch/25270

Voor 30 € (excl. verz. kost) heb je al 256 DDR, als je nou je 2 x 128 Mb Sdram verkoopt kun je toch wel 1 256 Mb DDR halen of niet dan. Misschien moet je net 10 euro bijbetalen. Lijkt me beter dan dat je via een wazige slotconverter je sdram in je ddr slot wil proppen :P

Suc6,

Viper

[ Voor 5% gewijzigd door Viper® op 31-03-2003 11:22 ]

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

ThePerfectCell schreef op 31 maart 2003 @ 11:12:
[...]

Dan heb je geen snelheidswinst als je er later DDR-SDRam in zou doen...
En voor de topicstarter:
DDR-SDRam = 184 pins
SDR-SDRam = 168 pins

En in DDR-SDRam zitten van die inkepingen erin... Die anders zitten dan bij SDR-SDRam
Waarom je heb je dan geen snelheidswinst? Je stopt er toch DDR ipv SDR in? Lijjkt mij dat je wel wat snelheidwinst hebt :?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

thejoker80 schreef op 31 March 2003 @ 11:23:

[...]

Waarom heb je dan geen snelheidswinst? Je stopt er toch DDR ipv SDR in? Lijkt mij dat je wel wat snelheidwinst hebt :?
Ja wel wat ja... Maar niet zo veel als je een SDR-SDRam bordje naast een DDR-SDRam gaat testen...

Kgeloof dat je dan 5% sneller ben... En als je een DDR-SDRam only bord heb, ben je geloofk iets van 30% sneller

• Viper®
  • Niet online
Klopt, Mobo's waar pc133 sd en DDR sd sloten aanwezig zijn zijn gewoon zo opgebouwd dat ze beide interfaces hebben. Als je je pc133 sd vervangt door ddr sd geheugen is het zeker wel sneller. Of het geheugen langzamer zal zijn dan een mobo waar alleen maar DDR sloten op zitten zou ik niet durven zeggen. Maar als het niet sneller zou zijn dan pc133 waarom zouden ze er anders opzitten :D

Advies: Vrienden hard schoppen, of mama lief aankijken, en gewoon 1 x 256 PC2700 (of 3200) kopen, pc133 verkopen, snel geheugen, jij blij pc blij geheugen blij

Viper

Verwijderd

Topicstarter
Viper_74 schreef op 31 March 2003 @ 11:29:
Klopt, Mobo's waar pc133 sd en DDR sd sloten aanwezig zijn zijn gewoon zo opgebouwd dat ze beide interfaces hebben. Als je je pc133 sd vervangt door ddr sd geheugen is het zeker wel sneller. Of het geheugen langzamer zal zijn dan een mobo waar alleen maar DDR sloten op zitten zou ik niet durven zeggen. Maar als het niet sneller zou zijn dan pc133 waarom zouden ze er anders opzitten :D

Advies: Vrienden hard schoppen, of mama lief aankijken, en gewoon 1 x 256 PC2700 (of 3200) kopen, pc133 verkopen, snel geheugen, jij blij pc blij geheugen blij

Viper
jouw hard schoppen! >:) :> :P

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hier is lief aankijken ook al genoeg soms ;) :+

• Viper®
  • Niet online
Kan ook, maar denk niet dat je daar DDR geheugen van krijgt (althans of hij moet de mijne jatten :P)

Maar ik denk dat het nu wel duidelijk is of niet?

Viper out, topic closed

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-08 18:53

Sa1

K kan het helaas niet laten om even te grinniken bij dit topic. K weet dat 't slecht van me is maar.. tjah. komaaaan!!!

tuurlijk kan het, gewoon goed hard drukken.. dan denk ik dat ie wel op DDR400 kan.. hoe harder je druk hoe sneller 't geheugen wordt.!!!!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 21:23
Tja, 't lijkt me wel duidelijk nu dat sdram niet in een ddr-slot past.. Maar dat had je zelf ook wel kunnen uitzoeken.. Met wat eigen initiatief had je bijv. al kunnen vinden dat het aantal aansluitingen verschillend is :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.