1) indien een intel netwerk kaart (of non intel voor dat geval) zijn er PXE upgrade's voor je ROM bij intel te halen.
2) indien je geen rom hebt kan je inderdaad een diskette gebruiken om ervan te booten (rom-emulatie) BootP / pxe-bootdisk (zie intel site ook) win2k AS server heeft RIS (remote Installation Service) daarmee kan je ook PXE bootdisks maken.
of je zou de diskless-howto van Linux kunnen lezen
3) der zijn ook netwerk disk's die dit kunnen
Door Fox-Web - 31-03-2003 11:30
Zo flop kan je aanmaken op je PXE boot server.
P.S. een systeem kan niet "opstarten" van een image op de PXE server. Je kan een image installeren.
je kan geen flop aanmaken met een pxe-bootserver je moet een speciale ROM image maken voor multi-disk of singledisk PXE oplossing (afhankelijk van het type ROM je wilt laden 256,1.44,2.88 of groter de meeste pxe servers zijn alleen servers.
een syseem kan wel opstarten van een image op een server daar was PXE voor bedoelt, nu gebruik ik het om met behulp van PowerQuest ControlCenter images op een Native win2k domain te backup-pen en restoren. zeer ideal

(als je bekent met drive-image van powerquest .. de rescue disks maar dan via PXE server ipv diskette + netwerk storage
---------------wat kan je met een pxe server------------------
aanvulling
maar goed je kan dus gewoon een win9x of een game emulator(Commedore 64 emulatie) direct in je RAM laden zonder bv je OS op je HD te gebruiken .. en wanneer je reboot gewoon je gamesysteem voor bv kwaak game.
ik heb op 1 systeem Linux, Freebsd, win2k pro, win2kAS en een XP machine..
de snelheid van PXE = 1GB duurt 10 min backup/restore daar kan je met een cd backup niet tegenop ..
ja me oplossing kost me wel een ruime HD opslag maar goed met 220 GB trek je het wel
in bedrijfven is het ideal voor de software testers, of standaard images uitrollen.
[
Voor 3% gewijzigd door
vso op 31-03-2003 12:53
. Reden: scheiding aangebracht ]