DTT2500 / Megaworks 510D

Pagina: 1
Acties:

• E - Jay
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-08 21:21
Hallo,

Ik heb een Asus nForce 2 plankje (A7N8X Deluxe) en daarop heb ik m'n Megaworks 510D aangesloten, maar dit kan alleen maar op de analoge uitgangen.
Ik wil hem nu graag op de SPDIF-uit aansluiten van de nForce maar dan heb je een externe Dolby Digital Decoder nodig.
Nu had ik nog een DTT2500 setje liggen en mijn vraag is nu of ik de speakers van m'n Megaworks aan kan sluiten op de speaker-uitgangen van de DTT2500 (met de subwoofer op die extra subwoofer-uitgang van de DTT2500) zonder de speakers of de DTT2500 te vernielen.
In de boekjes staat niks over impedantie en dergelijke en verstand ervan heb ik ook niet dus ik hoop dat iemand me kan helpen

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je hebt bij de DTT 2500 toch een los decoder kastje met deze aansltuitingen?

Afbeeldingslocatie: http://www.thetechzone.com/reviews/speakers/dtt2500/P7040052.JPG

Die ingang is een digitale ingang en die 6 uitgangen zijn volgens mij gewoon onversterkte uitgangen. Je kan dat apparaatje dus als losse dolby digital decoder (met volumeregeling) gebruiken en op je 510D aansluiten. Moet je allen even drie verloopkabeltjes kopen, die van twee van die cinch pluggen een stereoJackplug maken.

Alleen is dat wel bijzonder nutteloos moet ik zeggen... :o Die nforce kan gewoon zelf 5.1 decoden en als je games hebt, kan hij het gewoon over die 5 kanalen uitsturen... hij kan het inderdaad ook encoden in dolby digital (bij heeeel sommige spelletjes) en dan kan je de decoder het weer laten decoden, maareh... Waarom in godsnaam wil je dat? Laat het lekker aangesloten op die drie losse uitgangen en je bent klaar...

[ Voor 7% gewijzigd door JvS op 01-04-2003 10:03 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• E - Jay
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-08 21:21
ik krijg het niet voor elkaar als ik een DVD afspeel om dan 5.1 geluid te krijgen
ik gebruik hiervoor Windvd en bij de opties kan ik kiezen voor SPDIF-uit of de 2 speaker optie