• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:20
Ik heb een beetje een gare autoradio.. Met alleen bandjes support :P

Maar heb ook een goede discman en mp3speler.
Nu heb ik wel een gehoord dat er bandjes zijn met een stekkertje eruit dat je in de spelers kan doen en zo via je autoradio naar je muziek uit je discman of mp3 speler kan luisteren.

maar nu zit ik met de volgende vragen:

Is de kwaliteit dan nog goed?
Zijn die dingen duur?
is er een bepaald merk dat gewoon het best is of juist 1 die je nooit moet kopen..

help mij met info aub.. want vind het zonde om een dure radio te kopen terwijl het zo ook kan. :P

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Dingen zijn prima. Er zal best wat verlies van geluidskwaliteit zijn maar dat is mij nog nooit opgevallen :)
Prijs zal zo ongeveer een euro of 10 à 15 zijn gok ik. Destijds een Philips converter-bandje-ding gekocht voor ik geloof iets van 20 gulden. Welk merk je zou moeten kopen zou ik niet weten.

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Zoek eerst eens een handleiding op van je huidige autoradio.
Misschien zit er wel een audio ingang op ofzo.

Ik weet wel dat dat met die bandjes gewoon klote werkt.
Maar goed dat is mijn ervaring.

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-02 19:40

Rum

Nou ja, je zegt het zelf al! Je hebt n gare autoradio, dus de kwaliteit van het geluid wat je krijgt met n discman via zo'n tapie is ook gaar! Op zich is de kwaliteit aardig. Ik heb t zelf ook n tijd gebruikt en was best tevreden. Dat spul is niet duur, ik geloof dat ik ooit 30 piek voor n setje inclusief voedingsadapter betaald heb.

Over merken weet ik nix, ik had er één van het merk goedkopie. Maar, zoals ik al zei: ik was tevreden over het resultaat.

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

sjuk schreef op 31 maart 2003 @ 10:11:
...
Ik weet wel dat dat met die bandjes gewoon klote werkt.
Maar goed dat is mijn ervaring.
Wat werkt er dan zo klote aan? Ik heb jaren lang met plezier gebruik gemaakt van zo'n ding.

Verwijderd

Met sommige radio's werkt het overigens niet omdat er geen tape gedetecteerd wordt, en dat slaat de radio weer af.

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

[Met sommige radio's werkt het overigens niet omdat er geen tape gedetecteerd wordt, en dat slaat de radio weer af.
Das ook vaag dan. Ik bedoel, zo'n bandje heeft gewoon een loopwerk, uitsparingen bovenin zoals een normaal bandje etc.

Ach, anders kun je in de winkel afspreken dat als het niet werkt je hem weer terug komt brengen :)

• PrutsGoeroes
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 16:00
Ik heb er ook wel eens een gebruikt. Maar mijn radio spuwde dat ding na een minuut of 3 gewoon weer uit.

I wish there was a button on my monitor to turn up the intelligence. There's a button called 'brightness', but it doesn't work...

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:20
10 euro valt wel mee jah.. wie niet waagd wie niet wint... en ik heb de auto pas en dan kan ik toch lekker muziek draaien :P das wel mooi :)

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

megaleo

Special member

Ik heb er zelfs 2 gehad. Die eene was van Sony werkte altijd perfect. Tottie na een paar jaar ermee ophield steeds. Je kon ff luisteren of misschien als je mazzel had 3. En dan pleurde dat ding hem eruit. Toen een gehad van kweenie-wat-voor-merk. 8)7 Werkt nog steeds. Kheb hem alleen niet meer nodig. :P

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb ook een oude radio en het werkt perfect. volgens mij levert het alleen problemen als je zo'n radio met tiptoetsen hebt; als je een mechanische aandrijving hebt moet het prima kunnen. Die dingen zijn vaak los te koop bij een auto-onderdele speciaalzaak. Die kunnen je dan ook meteen aan een losse universele adapter helpen voor je discman, zodat het je geen batterijen kost.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
Er was laatst een topic over het zelf bouwen van zo'n bandje, ik zal ff zoeken

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

We hebben zo'n ding gehad. 't Werkte prima, maar de kwaliteit was erg slecht.

Siditamentis astuentis pactum.

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Denk er wel om dat er 2 varianten bestaan. Als je een autradio met auto reverse hebt, moet je een andere converter hebben dan de 'standaard' radio casette speler..

Humor moet je serieus nemen

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Ik heb er ook eentje, kwaliteit is ronduit bagger

dit lijkt me een betere oplossing misschien wat duurder, maar iig wel betere geluidskwali

...gamen blijft leuk...

Verwijderd

ik heb er 1 van philips en deze werkt goed met mijn phlips radio. die wat betreft die bandje s heel moeilijk doet en is auto reverse. maar degene die ik nu heb werkt perfect. alleen is hij nu overbodig aangezien ik een nieuwe radio heb met cd speler en line in. dus nu licht hij samen met de radio stof te vangen.

Verwijderd

Werkt redelijk, maar idd, sommige radio's spugen hem vrolijk weer uit. Wat bij mij dan hielp, is het draadje aan de andere kant uit het bandje laten komen (dus als het ware "omdraaien") toen bleef hij wel in de radio zitten :9
De kwaliteit van het geluid is echter niet bepaald te vergelijken met een goede radiozender of rechtstreekse CD, want ik vind dat het heel erg dof gaat klinken. :/ Ik had er zelf uiteindelijk zo genoeg van dat ik maar een fatsoenlijke autoradio CD/MP3 speler heb gekocht :*)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 11:08 ]

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:47

Canis Lupus

Vosbot

Selachii schreef op 31 maart 2003 @ 10:59:
Ik heb er ook eentje, kwaliteit is ronduit bagger

dit lijkt me een betere oplossing misschien wat duurder, maar iig wel betere geluidskwali
Met zo'n ding zal je toch ook wel de ontvangst van andere auto's storen? (bij het verkeerslicht bijvoorbeeld, je staat dan zo dicht op elkaar).
Lekker dat ding op 101.5 of 103.8 of 100.4 zetten, zeker prijs :+

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-02 19:40

Rum

Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 11:06:
Ik had er zelf uiteindelijk zo genoeg van dat ik maar een fatsoenlijke autoradio CD/MP3 speler heb gekocht :*)
Dat had ik nou ook! :P

Verwijderd

Ik heb afgelopen zaterdag zo'n tapeje gehaald bij de mediamarkt. Kostte 15.99 euro, en klinkt voor geen meter. Het kan ook zijn dat m'n radio gewoon brak is. Dat ding ziet er ouder uit dan mn auto, en die heeft er al 17 jaar opzitten. (Maar wel door de APK heen! Whoehoe!)

Eind van de week test ik m ff in een andere, redelijk nieuwe radio.
Pagina: 1