Stel dat bij je provider de cfdirectory geblokkerd is en je dus via een CMS geen plaatjes anex bestanden kunt laten uploaden (alleen via ftp/explorer of via ws_ftp). Is dat op een andere manier op te lossen dat je de gebruiker dus niet WS_ftp hoeft uit te leggen, maar dat je in ColdFusion iets kunt bouwen waarbij het toch rechtstreeks kan.
Ik denk van niet, als je niet kan uploaden, houdt het op. Wat je wel zou kunnen proberen, is ín je cms een frame maken met als locatie die ftp directory? En ernaast een frame met als locatie c:. Dan hoeven de mensen alleen maar een beetje heen-en-weer te slepen, geen ftp te snappen, en kan je er zelfs nog een uitleg bovenzetten.
Ik weet niet óf het kan, maar misschien werkt het
Ik weet niet óf het kan, maar misschien werkt het
Misschien kun je het "side-loaden" zoals dat weleens genoemd is, je laat je user een URL opgeven en dan kun je de file daarvan downloaden. Eventueel gecombineerd met een ergens-anders-upload script, kun je zo toch plaatjes upload bieden.
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Voor uploaden heb je geen cfdirectory nodig, maar cffile. En als dat geblokkeerd is, dan is het misschien handig om eens aan je host te gaan vragen waarom dat geblokkeerd is en of pogingen om die blokkade te omzeilen wel mogen volgens de AUP.
bij mijn provider is behalve cfdirectory eveneens cffile geblokkeerd. Dit is gedaan vanwege veiligheidsrededen. Wat die regelegeving betreft... daar heb ik geen weet van eerlijk gezegd. De suggestie van eamelink (bedankt) ga ik nog wat verder uitbroeden... hé ik ben een CF_Kipje dus ik broed nog wel ff verder.