Toon posts:

Een goede 5.1 headphone gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 319 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn lieve moedertje heeft een DVD speler met een Giga Stereo toren eraan vast met 5 van die mega surround zuilen van boxen.....Leuk denk je nu, en ja ach das best leuk, alleen mijn moedertje houdt meer van een mooi huis dan van goed 5.1 geluid...en geef haar eens ongelijk.....

welnu, ze vroeg aan mij afgelopen zaterdag of ik mee wilde om nieuwe boxen te kopen (!!! die zuilen waren duur....maargoed) van die kleintjes, want zo redeneerde ze, die zet ik wel rond mij heen als ik film ga kijken (ze woont alleen)....ik heb toen iets gemompeld van...dr zijn 5.1 headsets te koop en voor ik het wist wilde ze er een hebben...gelukkig kon ik mijn kooplustige moedertje overhalen te wachten tot volgende week omdat ik dan een betere kans had om een goede set uit te zoeken.....(daarbij komt dat de set draadloos moet zijn, ze is nogal jumpy en om nu een moeder met whiplash te hebben ......)

Dus ik op google....

Nu heb ik een tweetal merken gevonden:

de sennheiser RS80
de Sony MDR-DS5100

Nu vind ik erg weinig reviews en specs over die dingen, ik heb wel gelezen over die MDR-SD5000 (dus niet de 5100) dat het surround gedeelte afschuwelijk is....en daar gaat het nu juist om.....:P

Wat vind ik belangrijk??:

Hij moet 5.1 sound weergeven
Hij moet dit 5.1 direct van de dvd speler kunnen ontvangen en niet zelf nog eens DSP'en (of is dit een domme opmerking)
Hij moet draadloos zijn
Hij moet mooi zijn (die inrichting weer he.....)

Mijn moeder heeft een budget van rond de 500 euro over voor die headset

Wie heeft ervaringen??
Tips??

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 15:10
Koptelefoon heeft toch over het algemeen maar 2 speakertjes... Kan me niet voorstellen dat je met een koptelefoon geloofwaardig 5.1 surround effecten krijgt...

Maar ja, wie ben ik... Misschien dat iemand anders andere ervaringen heeft?

Verwijderd

Topicstarter
http://www.buy.com/techtv...asp?sku=90049837&loc=6983

deze doet het bv

[edit]

wat ik zoek is een goede en onafhankelijke review.....dat ie 125 MIPS doet enzo zegt me niet zo veel.....

[edit 2]
ja ik heb search gedaan hier maar niet echt veel meer dan het kan niet/wel niet/wel boos op mekaar etc etc replies vond ik niet, dus als je denkt dat het niet mogelijk is , goed, maar daar heb ik niet zo veel aan want ik denk dat het wel kan :P

dus alleen waardevolle reacties graag anders wordt de thread zo lang

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 08:47 ]

• Lurge
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

bij conrad hebben ze ook een dolby hoofdtelefoon, AKG HEARO 777 QUADRA
www.conrad.nl -> audio & video -> hifi-apperatuur -> hoofdtelefoons
daar staat ie bij. misschien dat dat wat is.

ActueleWind

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-12 20:56
Tefflar schreef op 31 March 2003 @ 08:31:
Koptelefoon heeft toch over het algemeen maar 2 speakertjes... Kan me niet voorstellen dat je met een koptelefoon geloofwaardig 5.1 surround effecten krijgt...

Maar ja, wie ben ik... Misschien dat iemand anders andere ervaringen heeft?
Idd, hoe krijg je nou 5.1 uit twee speakers :?

Naar mijn mening kan ze beter een stel losse kleinere speakers kopen. Bose is te duur??

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

schumacher schreef op 31 maart 2003 @ 09:45:
[...]

Naar mijn mening kan ze beter een stel losse kleinere speakers kopen. Bose is te duur??
Ze wil dus het liefst zo'n headset. Nou kan je natuurlijk nooit echt 5.1 geluid uit 2 speakers krijgen. Wel kan je gesimuleerd surround geluid krijgen, waarschijnlijk ook uit een headphone. Het probleem is alleen dat je wel veel functies van het setje ongebruikt laat. Als het niet uitmaakt zou ik zeker voor een headphone met gesimuleerd surround geluid gaan maar voor (veel) minder dan 500 euro kan al 5 boxjes en een subje kopen.(denk niet dat je moeder het verschil hoort, of wel?)

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:12

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik heb wel een coole van sony gezien (bij correct geloof ik).
Dolby Digital, draadloos, coole vu meter regelknopjes kaste erbij =>prijs >1000 euro

Maar dan heb je we iets.....

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

schumacher schreef op 31 March 2003 @ 09:45:
[...]

Heb jij 5.1 oren dan? ;)

de betaler vervuilt

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12 12:20
Bind 5 sattelieten om je hoofd en ga op een subwoofer zitten?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• d10n
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2018
Je hebt maar twee oren, dus in principe moeten twee speakers voldoende zijn om 5.1 geluid te maken. Of 19.1 voor mijn part. Het trucje is om het geluid zó te manipuleren dat je hersenen denken dat het geluid bijvoorbeeld van rechtsachter komt.

Kep alleen geen flauw idee hoever ze met die techniek zijn, of dat al in consumentenvorm (goede kwaliteit manipulatie, geen gerenderde dolby) verkrijgbaar is, en of het dan überhaupt te betalen is...

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:29

BCC

d10n schreef op 31 maart 2003 @ 10:56:
Je hebt maar twee oren, dus in principe moeten twee speakers voldoende zijn om 5.1 geluid te maken. Of 19.1 voor mijn part. Het trucje is om het geluid zó te manipuleren dat je hersenen denken dat het geluid bijvoorbeeld van rechtsachter komt.

Kep alleen geen flauw idee hoever ze met die techniek zijn, of dat al in consumentenvorm (goede kwaliteit manipulatie, geen gerenderde dolby) verkrijgbaar is, en of het dan überhaupt te betalen is...
Tja, vroeger was er Sensura, maar die zijn opgekocht door Creative, die de techniek in de prullebak heeft gegooid (en dat zijn nou toevallig diezelfde mensen van die cambridge-setjes..). En ik zag van de week dat Bose de techniek ook heeft uitgevonden (DVD-speler met 2 speakers en een subwoofer die samen surround geluid geven).

[ Voor 46% gewijzigd door BCC op 31-03-2003 11:10 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

d10n schreef op 31 March 2003 @ 10:56:

Denk niet dat dit klopt. Speakers kunnen je hersenen niet manipuleren zodat je denkt geluid te horen van ergens anders. Dat je 5.1 hoort met 2 oren is omdat het geluid ook echt van verschillende kanten komt. Bij een headphone zal het geluid _altijd_ van links of van rechts komen. Ze het kunnen het heluid wel zachter of harder later horen waardoor het misschien verder weg lijkt maar 5,1 zal je niet horen.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:29

BCC

thejoker80 schreef op 31 March 2003 @ 11:18:
[...]

Denk niet dat dit klopt. Speakers kunnen je hersenen niet manipuleren zodat je denkt geluid te horen van ergens anders. Dat je 5.1 hoort met 2 oren is omdat het geluid ook echt van verschillende kanten komt. Bij een headphone zal het geluid _altijd_ van links of van rechts komen. Ze het kunnen het heluid wel zachter of harder later horen waardoor het misschien verder weg lijkt maar 5,1 zal je niet horen.
Waarom denken mensen bij geluid altijd alleen maar in termen van harder en zachter? Wat dacht je van Fase verschuiving e.d.?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• d10n
thejoker80 schreef op 31 maart 2003 @ 11:18:
[...]

Speakers manipuleren je hersenen niet. Het geluid dat er door wordt voortgebracht kan dat wel. Lijkt mierenneukerig, maar is wel een relevant nuanceverschil. Het bepalen van de richting van waaruit een bepaald geluid komt is puur een verschil (fase verschil) tussen afstand tot linker oor, en afstand tot rechter oor. Je hersenen kunnen fracties van milliseconden onderscheiden, en daarmee nauwkeurig een bepaald geluid "plaatsen"

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:21
Enkel met faseverschuiving en delay tussen linker en rechteroor kun je waarschijnlijk wel behoorlijk het geluid positioneren, maar daardoor hoor je nog NIET of het van voor of van achter komt.
Dat heeft volgens mij te maken met de vorm van je oren en de manier dat die geluid dat van achter komt anders dempen als vanvoor.

Als je al deze dingen combineert kun je vast wel een headphone maken die behoorlijk surround klinkt, maar wat er nog ontbreekt is dat we ook veel informatie over de locatie van geluid bepalen door ons hoofd wat te draaien en de verschillen te analyzeren.

Als je bij een koptelefoon je hoofd draait, draait de bron gewoon mee, en dan vermindert het surround effect waarschijnlijk.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

• d10n
Adion schreef op 31 maart 2003 @ 12:31:
Enkel met faseverschuiving en delay tussen linker en rechteroor kun je waarschijnlijk wel behoorlijk het geluid positioneren, maar daardoor hoor je nog NIET of het van voor of van achter komt.
Dat heeft volgens mij te maken met de vorm van je oren en de manier dat die geluid dat van achter komt anders dempen als vanvoor.
Klopt, maar ook dat is te simuleren. Demping kun je simuleren met een filtering van een bepaald geluid dat bijvoorbeeld van achteren moet komen. Dit vereist echter wel heel veel rekenkracht.
Als je al deze dingen combineert kun je vast wel een headphone maken die behoorlijk surround klinkt, maar wat er nog ontbreekt is dat we ook veel informatie over de locatie van geluid bepalen door ons hoofd wat te draaien en de verschillen te analyzeren.

Als je bij een koptelefoon je hoofd draait, draait de bron gewoon mee, en dan vermindert het surround effect waarschijnlijk.
Dat is inderdaad het nadeel ja... Maar dat is natuurlijk ook zo als je geen koptelefoon op hebt.

Op TV heb ik ooit eens een test gezien met directe hersenimpulsstimulatie. Er werd een testpersoon in een soort bol gezet en die kreeg via cathodes op haar hoofd "geluiden" te horen (geen echte geluiden, maar electrische impulsjes). Zij moest op die bol aangeven vanuit welke richting zij dat geluid hoorde komen. Men was toen in staat om zeer nauwkeurig het "geluid" te plaatsen.
Dit kan een goede toepassing worden voor bijvoorbeeld doven en slechthorenden, maar ik zie het in de nabije toekomst ook nog wel voor andere doeleinden gebruikt worden...

• JT
  • Laatst online: 11:42

JT

VETAK y0

Ikzelf vind dat het ook wel zonder speciale surround shit kan. Een goede stereosoundtrack klinkt al best wel surround-achtig zonder er wat aan te modificeren, meer dan je zult denken !

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:21
d10n schreef op 31 maart 2003 @ 12:42:
Klopt, maar ook dat is te simuleren. Demping kun je simuleren met een filtering van een bepaald geluid dat bijvoorbeeld van achteren moet komen. Dit vereist echter wel heel veel rekenkracht.
Die rekenkracht kan denk ik nog wel meevallen, en ik neem aan dat die door die (dure) sony headphone ook wel gedaan zal worden.
Dat is inderdaad het nadeel ja... Maar dat is natuurlijk ook zo als je geen koptelefoon op hebt.
Ehm, dat volg ik niet goed.
Als je gewoon speakers in de kamer hebt staan, en je draait je hoofd, dan draaien je speakers toch niet mee?
En dus kun je bij gewone speakers het geluid beter positioneren als bij een koptelefoon.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Verwijderd

vergeet ook niet dat je niet alleen door die 2 gaatjes on je hoofd hoort, maar dat het ook via andere wegen je trommelvlies bereikt :)

• Dericteur
  • Laatst online: 28-12 14:18
Is het niet een idee om je moeder gewoon toch een 5.1 setje aan te praten van goede kwaliteit? ELAC heeft een setje wat waanzinnig goed klinkt en heel klein is, vergelijkbaar met de grootte van BOSE, maar dan ook nog een goed geluid (er hoort trouwens wel een sub bij)

Verwijderd

deze moet je hebben:

http://www.pioneer.co.jp/...y_headphone/dolby_01.html

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.co.jp/topec/product/accessory/dolby_headphone/image/01_main_ph.jpg

Pioneer SE-DIR1000C DE SHIT... volgens dolby de reference 5.1 hoofdtelefoon.

Zie http://www4.head-fi.org/f...5973406b2f&threadid=27532
http://www.dolby.com/dolbyheadphone en
Afbeeldingslocatie: http://www.videogamesindonesia.com/news/july/jul09/xpio.jpg Speciale XBOX versie :) SE XB-1

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 23:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
THX datw as wat ik zocht.......nu nog een leverancier vinden.......euindelijk iemand met echt iets toe te voegen :D....ik was al bang dat het weer zo'n thread werd met welles nietes, en ik vind het onzin want ik vind stereo goed genoeg..........THX

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-12 20:25
Erg interessant topic!!
Ben dus een beetje aan het zoeken geraakt. Dolby heeft dus behoorlijk wat nagedacht (eigenlijk was het een Australisch bedrijf) over dit concept. Het is alleen zo verduiveld prijzig nogthans.
Mooiste wat ik heb gevonden is de AKG HEARO 999 voor slechts €643.00
Zie hem trouwens bij een bedrijf in Duitsland iets goedkoper 475 Euro . Extra hoofdtelefoon slechts 107 Euro.
Valt toch best mee... Is ie iig niet met IR maar met RF, dus je kunt ook lekker in de tuin zitten te luisteren naar bv. de DVD van U2.
Er zijn nog meerdere bij AKG, ook Sennheiser, Philips (geloof dat het de SBCHC8850 was) en Sony (MDR-serie bv. DS5100 geloof ik) heeft het een en ander. Je kunt ook eens zoeken in de forums bij DVD.nl Daar lopen ook een aantal 'geluids-freaks' rond. Zoek op 'Dolby headphone' en je hebt ook bij Google een aantal resultaten.
Zelf zoek ik ook zoiets, maar ik wil hem met draadje zodat ik hem bij de DVD-speler in de kamer en bij de PC in mijn hobbykamer kan gebruiken. Vriendin houdt niet van 'herrie'... De buren he.. :)

[ Voor 16% gewijzigd door SimonBenson op 02-04-2003 15:07 . Reden: Meer info. en prijzen. ]

• SimonBenson
Brainless1976:
Wil je echt leesvoer voor je een dure aankoop gaat doen: DVD.nl topic.
Ben je wel een tijdje mee bezig, en de lay-out kan verrot zijn, maar hier staan goede reviews e.d.

:8 blij dat ik deze topic tegen het lijf ben gelopen.. :)
Ga mijn vriendin eens erg lief aankijken en ......

Verwijderd

Topicstarter
dank u allen voor deze behulpzaamheid :D

dit is de meest hulpvaardigste thread geworden tussen alle threads die ik vond op google searches.

en Simon, dat "Ga mijn vriendin eens erg lief aankijken en......" ja wat en....... hehehehe ;)

dat doe ik altijd wanneer ik iets wil dat niets met 5.1 en koptelefoons te maken heeft (meestal)

Edit

trouwens die duitse link die je gaf, dat ding is ook wel wat... en eindelijk een goed uitleg en handleiding etc.....ik wil, nu ik hem niet live kan testen, eerst zoveel mogelijke technisch specs weten (zowel extern als in en uitgangen etc als intern...DSP kracht, settings...etc etc)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 18:45 ]

• SimonBenson
Graag gedaan!
Kijk ook eens bij deze winkel in Duitsland. Die heeft de AKG Hearo 999 voor €456.
Mocht je moeder tevreden zijn met 'gewone' hoofdtelefonen zou ik de Sennheiser HD 535/580 met een DSP Pro overwegen. Is dan niet draadloos maar een stukje goedkoper. Daarnaast heb je bij Sennheiser meerdere goede en betaalbare draadloze oplossingen.
Terug naar AKG, die hebben ook 'mindere goden' zoals de Hearo 777 en 888 die ook aardig in de richting komen.
Ben in mijn zoektocht aardig wat duitse fabrikanten tegengekomen... Mooi spul. Sony heeft ook leuke hoofdtelefoons, maar qua draadloos kom je alleen met IR-keuzes. Ik heb dan toch liever de radiogolven zodat ik meer vrijheid van bewegen heb.
Heeft Correct trouwens een web-site? Naar ik begreep hebben zij ook een behoorlijke collectie. Ik woon in Tilburg en ben nog nooit bij Correct geweest. Hier hebben we de Radiobeurs en die heeft goed spul/personeel.
Eind van deze maand krijg ik een sloot geld en ik heb mezelf een leuke hoofdtelefoon beloofd.. :) Hoef ik ook niet meer mijn GF lief aan te kijken O+
Hoop alleen dat ze Sennheiser/AKG/Koss e.d. verkopen... Zag alleen Beyerdynamic op hun site staan. Oeps... zie dat ze meer hebben... Ook AKG, Sony en Sennheiser. Er staan ook een aantal merken-links vermeld om het je makkelijk te maken :) Denk dat ik binnenkort eens met een goede CD/DVD ga luisteren.
Dat is trouwens een tip die ik overal lees; neem een CD/DVD mee die je goed kent met uiteenlopende muziek-tonen etc. Zo kun je makkelijker een 'beeld' voor jezelf vormen.
Succes en laat even weten welke keuze je moeder heeft gemaakt!!

Kleine aanpassing, Sony heeft RF hoofdtelefoons, echter ovb met Surround eigenschappen.

[ Voor 5% gewijzigd door SimonBenson op 03-04-2003 15:22 . Reden: info erbij ]

Verwijderd

Topicstarter
ja daar zat ik ook aan te denken, ik zou het liefst van die geluidssamples gebruiken die je in het begin toen eax en aureal nog vochten overal kon vinden maar nu niet meer...:|

maar inderdaad een paar goeie dvd's met geluidseffecten en een paar van mijn fav cd's

ik laat zeker weten wat me moeder doet, we gaan as zondag ff rondkijken en op internet kijken. Vooralsnog heb ik drie goeie kandidaten:

de Sony MDR-DS 5100
Pioneer SE-DIR1000C (alleen echt heel lelijk...:|)
AKG Hearo 999 (jammer dat ie niet 666 heet....:) ik zet m wel op ze kop hahaha das ook duidelijker voor me moeder denk ik :P)

waarvan uiteindelijk die AKG me de meest functionele, mooiste en makkelijk bedienbaarste lijkt. Als ik zondag de kans krijg verschillende te testen (correct heeft echt een k*tsite) dan zal ik mijn ervaringen zeker delen......ik hoop dat ik ze kan testen...want alleen bestellen is zo eng.....:|

• SimonBenson
En Brainless1976; Welke hoofdtelefoon wordt er gekocht?
Zag de AKG Hearo 999 bij Conrad voor €519 geloof ik.. Leuke prijs.
Ik mag iig dat bedrag niet besteden van de 'baas', wordt waarschijnlijk een 2de-hands Sennheiser HD-580 met hopelijk een DSP-Pro als ik die nog ergens kan vinden.
Het draadloze heb ik maar op optie 'niet noodzakelijk' gezet. Maar met die DSP-Pro van Sennheiser krijg ik wel een Dolby Surround geluid, niet het ultieme DD of DTS maar in de richting voor een redelijke prijs.
Mocht iemand een betere of gelijke oplossing hebben, laat het me weten.

Verwijderd

Topicstarter
ok van het weekeind even wezen kijken in de shop, en me ma de internet sites bij mij thuis laten zien.

Ik heb zowel de sony MDR-SD5100 als de 8000 geprobeerd en die 8000 (1300 euro) is echt idioot gaaf, er zit een gyroscoop in (nee geen grieks vlees) dus als je met je kop beweegt beweegt het geluid mee, de koptelefoon is zelf ook om van te kwijlen,......maar ja, 1300 euro is echt te gek, plus dat het onzin is om een relationeel positioneel audiobeeld te hebben wanneer je een film kijkt, niet jij maar de camera bepaald de richting van het geluid.

De 5100 doet wat ie moet doen en vrij aardig maar ik vond het geluid ingeblikt, zeker vergeleken met de 8000 die ernaast stond, daarnaast viel het mij op dat het lampje 'virtual' ging branden toen er een 5.1 bron werd aangesloten.

de 5100 heeft slechts 1 ingang en die is optisch, daarnaast vind je wel een stereo cinch aansluiting. aan de voorzijde zit een koptelefoon aansluiting (plug-in) met een daarbij behorende volume knop.

de 8000 heeft twee optische ingangen en ondersteund ook een extra dolby codec (dolby prologic 2) verder lijkt hij op de 5100

De sennheiser 80 viel volkomen in het niet bij de twee geteste exemplaren (ik heb audio 5.1 cd gebrand van samples, lord of the rings DVD enwat metallica en maiden cd's meegenomen en op alle fronten verloor de sennheiser te ruim, wat de extra uitgaaf voorzo'n dure wat meer rechtvaardigt voor mijn gevoel (en anders verzin ik wel een resolutie 1442 om hem te rechtvaardigen....:P)

ik moet de AKG's nog testen en dan pas gaan we tot aanschaf over....die pioneer valt af vanwege het feit dat ik hem niet kan testen hier in nederland (jaaaaaa ik ga me ma wijsmaken dat ik naar Japan moet voor een goed oordeel....)

in ieder geval, dr is nog niks gekocht

ik houd jullie op de hoogte

:)

• SimonBenson
Als het echt draadloos moet zijn zou ik serieus de AKG Hearo 999 overwegen. Je kunt hem bestellen bij Corad. Volgens mij kun je hem als hij niet bevalt gewoon terug sturen.
Mijn keuze is gevallen op een Sennheiser HD-580 met de DSP-Pro. Van de DSP-Pro zeggen de echte audiofielen dat hij niets voorsteld. Echter ben ik geen audio-freak, NFI, en wil toch dat beetje ruimtelijk effect hebben om 'savonds op de bank naar een film te kijken die ik al ken qua geluid... De moeite is nu alleen de headphone en DSP te vinden, nieuw of gebruikt nog al moeilijk denk ik..
Mocht je de AKG 999 getest hebben horen 'we' het graag.. :)

• SimonBenson
Even melden dat ik voor de Sennheiser HD590 ben gegaan. Koste €169 bij HoBo incl. Seiko horloge die normaal €135 kost. Ik maak niet snel reclame, maar dat is een erg goede deal. :)

Verwijderd

Topicstarter
OK ik heb alle typen beluisterd, niet slecht nee maar geweldig is echt anders, haar eigen boxen klinken zoveel beter (kenwood zuilboxen)

ik heb met mijn moeder gesproken en ik heb mijn vriendin langsgestuurd om het huis opnieuw in te richten. Nu staan haar boxen wel goed en ik geloof dat ze het ook nog wel mooi vond....dus ik hoop dat de koptelefoon weer uit haar hoofd is......ik vond ze allemaal te slap aanvoelen, te blikkerig klinken en meer nadelen...me moeder begon op een gegeven moment twe vragen naar draadloze boxjes etc...ik denk die eindigt straks met een set van kermiskwaliteit....

dus geen headset gekocht maar opnieuw ingericht....geeft mij ook een iets beter gevoel

ik heb haar gezegd dat als ze die 500 euro perse oet uitgeven ze beter een LCD voor haar pc kan kopen, staat die ook mooi opgeruimd :P :P :P

dus na lang wikken en wegen....

iig thanks allemaal
Pagina: 1