Toon posts:

Opeens traag en veel vastlopers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijdje kan ik geen spel meer spelen(SOF2 of Delta Force) of hij loopt vast, opstarten van de computer duurt sinds vandaag.. NA EEN SCHONE INSTALL echt heel erg lang.. Waarom ?? Ik heb net een benchmark gedaan voor mijn grafische kaart, nou daar haal ik een 3dmark 2001 se score van 9245 dus daar zal het niet aan liggen. Waar aan wel dan? Hij heeft het altijd goed gedaan en er is geen hardware veranderd sinds dat hij het goed deed..

Ik zit zelf nu te denken om dan morgen WEER een schone install te doen op een nieuwe ibm schijf, misschien dat het daar aan ligt.. In feite ruil ik dus mijn nieuwere opslag schijf om voor mijn andere systeem schijf.

Dit kan toch niet zomaar..?? Heb een linkje bijgevoegd met mijn specs.. Kan iemand helpen??
http://specs.tweak.to/1561

Verwijderd

Schone install.... Wel alle drivers geinstalleerd (chipset etc)?

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:01

Valkyre

Kitesurf FTW!

misschien de verkeerde volgorde van driver installen, altijd eerst mobo dan VGA, en dan boeit ut niet zoveel meer, ik denk als je toch net format je hebt gedaan, doe het nog eens mischien helpt ut.

of laat een ad-aware en/of virusscanner op je bak los. (als je verschillende partities hebt en alleen windows geformateerd hebt, en dat er een virus op een ander partitie zit)

iRacing Profiel

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
een fucked up systeem kan je meestal checken met regclean of trojan-/virus scanner.
Als de drivers verkeerd waren had 3dmark ook brak moeten lopen.
Kijk ook ff of er geen probleem is met irq's. irq's willen namelijk ook wel eens voor spontane crashes zorgen tijdens spellen.

Verwijderd

Als opstarten lang duurt, kan dat aan je netwerk liggen (zag dat je een netwerk kaart had). Als je OS geen IP-adres kan vinden (bv van je ISP) zal opstarten lang duren.

Verwijderd

Topicstarter
ja, alle drivers zijn geinstalleerd.. win xp->via->vga
De drivers zijn allemaal vers van het internet geplukt. En dat opstarten.. nou ik kom in mijn windows, maar dan moet ik nog zon 45 seconden minuutje wachten tot hij begint met het opstarten van msn, werkset van HP printer en iTouch... hij is in die tussentijd ook erg traag.. Als ik namelijk in mijn taskmanager kijk dan zie je dat eers explorer.exe niets doet en zodra hij begint met ratelen dan schiet ie omhoog...

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Verwijderd schreef op 31 maart 2003 @ 12:51:
ja, alle drivers zijn geinstalleerd.. win xp->via->vga
De drivers zijn allemaal vers van het internet geplukt. En dat opstarten.. nou ik kom in mijn windows, maar dan moet ik nog zon 45 seconden minuutje wachten tot hij begint met het opstarten van msn, werkset van HP printer en iTouch... hij is in die tussentijd ook erg traag.. Als ik namelijk in mijn taskmanager kijk dan zie je dat eers explorer.exe niets doet en zodra hij begint met ratelen dan schiet ie omhoog...
Probeer is een voor een de dingen uit te schakelen die mee opstarten. Zo kan je zien welke task er voor zorgt dat het zo lang duurt.

Verwijderd

Heb je geen uitroepteken of vraagtekens in apparaatbeheer?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:17
Draai eens een geheugen test (memtest86). Kan 't ook aan liggen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Systeem ook 'schoon' vanbinne?
Misschien is/wordt ie wel te warm.

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-07 16:50
Hoeveel intern geheugen heb je en hoe groot is je swapfile?

Ik heb dit eens een keer gehad bij een verse W2K install op een machine met 512 MB RAM, dat ie een swapfile aanmaakte van bijna 800 MB, waardoor mijn systeempartitie erg vol raakte en niet meer voorruit was te branden.

Toen de swapfile terug gezet naar een respectabelere 256 MB, gereboot en toen liep ie ineens een heel stuk sneller.

Succes

Verwijderd

Topicstarter
512mb en een swapfile van 768mb op dit moment.

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-08 21:10
Ik heb zelf ook het probleem dat ik een minuut moet wachten als Win XP is opgestart.
Ik kan dan ook geen verbinding maken enzo.... Heb al een stuk of 10 keer Win Xp opnieuw geinstalleerd maar dat helpt niet...

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-07 16:50
Zet die eens terug naar maximaal 256 MB aub.
Da's meer dan zat normaal gesproken, of je moet al extreem grote games of foto-bewerkingen doen.

Dan zul je zien dat ie een stuk rapper wordt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 02:16:
Sinds een tijdje kan ik geen spel meer spelen(SOF2 of Delta Force) of hij loopt vast, opstarten van de computer duurt sinds vandaag.. NA EEN SCHONE INSTALL echt heel erg lang.. Waarom ?? Ik heb net een benchmark gedaan voor mijn grafische kaart, nou daar haal ik een 3dmark 2001 se score van 9245 dus daar zal het niet aan liggen. Waar aan wel dan? Hij heeft het altijd goed gedaan en er is geen hardware veranderd sinds dat hij het goed deed..

Ik zit zelf nu te denken om dan morgen WEER een schone install te doen op een nieuwe ibm schijf, misschien dat het daar aan ligt.. In feite ruil ik dus mijn nieuwere opslag schijf om voor mijn andere systeem schijf.

Dit kan toch niet zomaar..?? Heb een linkje bijgevoegd met mijn specs.. Kan iemand helpen??
http://specs.tweak.to/1561

Verwijderd

ff wennen, net ging niet zo goed,

misschien zijn dit je ATA drivers, heb ook ooit zo'n probleem gehad

• remco_k
  • Laatst online: 19:04

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Doe ff een virusscanner op je computer en laat 'm ff snuffen op je schijf.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Heb al gevonden... Heb vanochtend mijn netwerk kaart eruit gerukt en opeens start hij normaal op, spellen kan ik nu ook weer spelen... Heel vaag. Zal dus een nieuwe moeten kopen. Ook al in andere poort gepropt en toen had ik het probleem weer dus..
Zal mijn broertje maar even zonder internet moeten doen... })

Verwijderd

Topicstarter
Mods... mag een slotje op hoor..

Verwijderd

Beetje laat met volgen, maar ik denk dat een nieuwe kaart niet zal uitmaken. Zie mijn eerdere post.
Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 11:10:
Als opstarten lang duurt, kan dat aan je netwerk liggen (zag dat je een netwerk kaart had). Als je OS geen IP-adres kan vinden (bv van je ISP) zal opstarten lang duren.
Als je die kaart niet nodig hebt voor kabel internet of ADSL, kun je het beste een vast IP-adres instellen.
Pagina: 1