ABIT NF7 PCI to AGP bridge fout??

Pagina: 1
Acties:

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 23:20
Allen.

Net nieuw mobo, proc en geh. gekocht. alles in de kast geschroeft, en XP opnieuw geinstalleerd (Lang leven XP :/ )

Mobo: ABIT NF7
Proc: AMD XP 2200+
Geh: 512MB DDR333 Kingston

probleem:
Installatie gaat perfect, abit drivers voor mobo (en onboard lan en audio) gaat ook goed. dan de video kaart installeren... dit gaat niet (Hercules 3D prophet 4500 tv-out 64MB). bij de Device manager geeft hij echter aan dat de NForce2 PCI to AGP bridge niet werkt. Als reden zegt ie dat het divice niet genoeg vrije resources kan vinden.

Hierop heb ik alle overige pci kaarten uit et systeem gehaald en de onboard USB en Audio uitgeschakeld, de bridge verwijderd uit de device manager en opnieuw laten installeren (na reboot) maar eht probleem blijft bestaan. Ik heb de laatste drivers van de abit site voor dat moederbord geinstalleerd (NF7-win2kXP.exe)

Heeft iemand dit al eerder gehad, en ook opgelost?? want ik snap et nie meer....

Alvast bedankt!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Enable Force Config ESCD in de PnP/PCI pagina in de BIOS. Op deze manier kan de bios zelf irq's rangschikken.

Misschien dat dat helpt.

En gooi er meteen de laatste BIOS op:
http://www.abit-usa.com/products/mb/nf7/biosdrive.php

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Die kaart kun jij niet op de nforce plaatsen de 4500 is een kyro2 kaart en
die draait op 3 Volt AGP jou bord levert maar 1.5 Volt op de AGP bus.
Enigste oplossing is een ander videokaart kopen en deze kaart er direct uithalen
voordat bord wordt beschadigd.

groetjes

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 01:20:
Die kaart kun jij niet op de nforce plaatsen de 4500 is een kyro2 kaart en
die draait op 3 Volt AGP jou bord levert maar 1.5 Volt op de AGP bus.
Enigste oplossing is een ander videokaart kopen en deze kaart er direct uithalen
voordat bord wordt beschadigd.

groetjes
Weet je het zeker :?

SYSTEM REQUIREMENTS

- Pentium® 4/III/II/Celeron™,AMD® K6/Athlon®,or compatible with AGP 2X or AGP 2X/4X universal slot,
- 32MB RAM
- 10MB hard disk space (more to install games)
- CD-ROM or DVD-ROM drive
- Win 98,Win ME,Win 98SE,

http://us.hercules.com/pr...e.php?p=19&b=0&show=2&f=1

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Ja weet ik zeker

ik ben zelf in het bezit van 2 nforce2 borden(a7n8x-dlx, nf7-s) en deze videokaart
hercules 4500 (kyro2). Deze videokaart loopt op geen van deze borden.
Staat ook in de handleidingen van zowel de videokaart als de moederborden
dat ze niet kunnen samenwerken.

Ik heb deze videokaart nu lopen in een abit KR7-R dit bord kan wel 3V leveren op
de AGP.

groetjes

• BlueFlame
Verwijderd schreef op 31 maart 2003 @ 03:31:
Ja weet ik zeker

ik ben zelf in het bezit van 2 nforce2 borden(a7n8x-dlx, nf7-s) en deze videokaart
hercules 4500 (kyro2). Deze videokaart loopt op geen van deze borden.
Staat ook in de handleidingen van zowel de videokaart als de moederborden
dat ze niet kunnen samenwerken.

Ik heb deze videokaart nu lopen in een abit KR7-R dit bord kan wel 3V leveren op
de AGP.

groetjes
Kwam ergens dit tegen:
Your video card supports both 3.3 and 1.5 voltages. On the other hand, your motherboard, obviously, has a universal AGP slot, which is 4X/8X. Most universal AGP slots are backward compatible. Meaning, they can accept earlier versions of the AGP Standard:

AGP version 1.0...........1X, 2X ( running at 3.3v)
AGP version 2.0...........4X (1.5v)
AGP version 3.0...........8X (.8 or 1.5v)

In your case, the Universal AGP slot on your motherboard is only keyed to accept 1.5volt-AGP video cards. In other words, your motherboard's BIOS AGP setting can only max out from .8 volts to 1.5 volts. It can only accept AGP 4X or 8X not 1X and 2X cards. Hence it has limited downward compatibility. Verify the voltage settings of your AGP slot in your CMOS program (aka BIOS). Check if the AGP voltage is factory set at 1.5. If you see a 1.48 or 1.6, and you can't change it, it's good as 1.5.

So plug in that card and you will be fine. Your card will detect the 1.5 v current coming out from the universal AGP slot and auto-switches to the 4X mode. If it detects voltage higher than 1.5, most probably 3.3), then it auto-switches to 2X. As far as I know, there are no 4X cards running at 3.3 volts (please refer again to above table). ;-)
Volgens dit schematje zou mn 3d prophet moeten werken... (hij is AGP 2X/4x als ik me niet vergis) dus dan zou die nu op 1,5 volt moeten draaien...

en ik heb de handleiding van et mobo voor me neus maar kan niets vinden over incompatibiliteit tussen deze twee.
kan je misschien aangeven waar dat presies staat?

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:33

MnM

Hij werkt niet het is een kaart die op 3.3 volt AGP 4x draait zoek maar op google.

De moederborden zijn AGP1.0: 1x/2x (3.3 volt), AGP2.0: 1x/2x/4x (3.3 en 1.5 volt) & AGP3.0: 4x/8x (1.4 en 0.8 volt)

Hierdoor zie je dat ook agp 4x kaarten op 3.3 volt kunnen werken
Ik zou hem er zo snel mogelijk uithalen voor je je moederbord naar hogere sferen helpt.

• BlueFlame
ok... ik ben dr uit...

De voltage AGP XX tabel die ik hierboven gegeven heb klopt.

Nu is het zo dat de video kaarten die AGP 4X ondersteunen een bepaalde pin aan de ground gekoppelt moeten hebben (pin A2 waar die ook moge zitten). Hierdoor kunnen AGP 4X compliant moederborden zien dat de video kaart de AGP 4X standaard ondersteunt en op 1,5 volt kan draaien.
Nu schijnt dit met oude moederborden en AGP sloten nogal eens fout te gaan.

Daarom hebben de heren van hercules bedacht dat ze op hun 2X EN 4X AGP kaartje, pin A2 niet grounden (om dus beter compatible te zijn met oudere mobo's). Minpuntje hiervan is dat et kaartje door de nieuwste mobo's niet als AGP 4X compatible herkent wordt, en dus op 3,3 volt gegooit wordt (de kaart kan dus wel 4X AGP aan op 1,5 volt).
Hierdoor werkt de kaart dus niet (goed) in alleen 4X / 8X AGP borden.

Oplossing:
Nieuwe video kaart kopen of
Proberen de A2 pin te grounden :) (heb je niet van mij ;) )
(voor bron, zie: http://www.hardtecs4u.com...agp4x_update_e/index2.php )
Pagina: 1