Toon posts:

Standalone DVD speler, maar toch 5.1 geluid van pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ten eerste, ik heb de search gebruikt, maar kwam niet precies het probleem tegen dat ik heb, vandaar dat ik een topic heb geopend.

Ik bekijk mijn DVD's altijd via m'n standalone DVDspeler op m'n tv.
Ik wil geen tv-out gebruiken omdat dat zorgt voor kwaliteitsverlies.

Nu wil ik gewoon m'n DVD's op mijn Standalone DVD speler blijven bekijken, maar dan met het 5.1 systeem van de pc erbij.

Mijn Audio Setup PC:

Nu heb ik op m'n pc een 5.1 setje, en een 5.1 geluidskaart met coaxiale in- en uitgang.

Op m'n standalone DVD speler zit een coaxiale uitgang.

Kan ik dan gewoon met een kabel van de coaxiale uitgang op de DVD, in de coaxiale ingang op mijn pc stoppen?
En werkt mijn Dolby Surround dan ook, of hoor ik dan constant door alle 5 de boxen hetzelfde?

Bedankt

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09-2025

Yngwie-

Murphy was an optimist

Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 00:33:
Nu heb ik op m'n pc een 5.1 setje, en een 5.1 geluidskaart met coaxiale in- en uitgang.

Kan ik dan gewoon met een kabel van de coaxiale uitgang op de DVD, in de coaxiale ingang op mijn pc stoppen?
En werkt mijn Dolby Surround dan ook, of hoor ik dan constant door alle 5 de boxen hetzelfde?
Als je geluidskaart een coaxiale ingang heeft, ga ik ervan uit, dat ie ook een decoder aan boord heeft. De DVD speler geeft het digitale signaal af aan de geluidskaart, die op zijn beurt (mits de instellingen goed staan natuurlijk qua Dolby Digital enzo) het geluid gewoon 5.1 weergeeft. Moet prima kunnen werken :)