cannot delete file: cannot read from....

Pagina: 1
Acties:

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 13:50
ik heb hier al eens eerder last van gehad....maar nooit op kunnen lossen.

ik heb een mapje op mijn desktop, en deze krijg ik voor geen mogelijkheid gedelete.

het probleem is dat hij mij neit eens de keuze geeft om hem wel of niet te deleten.

zodar ik de map aanklik en delete indruk, krijg ik meteen de melding:

Cannot delete file: Cannot read from source file or disk

er staan verder geen files in de map, dus in gebruik zijn kan niet....reboot wil ook niet helpen en alle oplossingen in de search helpen ook niet....het is net alsof de file niet betstaat, alleen hij staat er wel.....

is hier inmiddels al een oplossing voor?

merci..

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 09:28

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Windows XP zeker? Daar is het iig een bekend probleem waar, voor zover ik weet, nog geen oplossing voor is. Meestal doet ie 't spontaan ineens weer wel :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
hoe heet die map dan ? sommige namen zijn een beetje 'gereserveerd' en kunnen niet zomaar worden verwijdert. denk aan lpt, com en dergelijke.

Een manier om het weg te halen is via de commandprompt. Dan gebruik je niet de lange bestandsnamen maar de 8.3 benaming.

C:\>_

Verwijderd

heb ik ook vaak

misschien moet je via cmd dat deleten: rmdir

vaak werkt het wel bij mij

• Bartez
hij heet SOF2TRN en is een mapje waarin een trainer voor soldier of fortune 2 stond....die werkte niet en wilde hem deleten....maarja, dat wilde dus ook niet.....

em via CMD.....dan doen: rmdir sof2trn?

Verwijderd

rmdir sof2trn
Afhankeliijk van je OS; het kan bijvoorbeeld ook 'deltree soft2trn' zijn ;)

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Probeer dit tooltje eens, moveonboot Daarmee kan je het mapje/filetje deleten tijdens het opstarten van windows. Ik weet niet of het werkt, maar je kan het altijd proberen ;)

Verwijderd

Gewoon vanuit de dosprompt rmdir <directorynaam>, werkt meestal prima in XP

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
wat ik doe in dit soort situaties:
- CTRL+Alt+Del
- taskmanager
- sluit explorer af
- new -> task
- cmd
- rmdir of deltree mapnaam
- exit
- new -> task
- explorer

• Bartez
zal eens een poging wagen.....maar ff voor de duidelijkheid.....de file is niet in gebruik ofzo...hij zegt gewoon dat hij niet bestaat als ik hem weer wil deleten.

dus geen popup of ikde file wel of niet wil deleten....maar meteen die bekende melding...

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 06:59
ik heb precies hetzlfde probleem, alleen met een heel stel directories in een tree. Alee bovenstaande oplossingen werken niet, en ik krijg dezelfde melding.
Files zijn dus ook neit in gebruik, geen popup etc.

Verwijderd

Als het geen NTFS partitie is, maar wel FAT32, ff in DOS booten (als dat niet op je HD staat, gewoon met een bootflop) en dan deltree mapnaam. Werkt altijd!.
(In het geval van een NTFS partitie, bestaat er een tooltje genaamd NTFS4DOS)

Verwijderd

Op het forum van fasttrackmovies.com (die van de verifieds voor kazaa enzo ;) ) staat een heel stuk over dit thema.

Er worden een aantal mogelijke oorzaken genoemd, maar 1-tje springt er toch wel heel erg uit als _de_ oplossing voor dit probleem.
In this situation, you can use the Subinacl utility with the /onlyfile switch (this utility is included in the Resource Kit) to change ownership and permissions on a file that is otherwise inaccessible, for example:

subinacl /onlyfile "\\?\c:\path_to_problem_file" /setowner=domain\administrator /grant=domain\administrator=F

NOTE: This command is a single command line; it has been wrapped for readability.

This sample command line modifies the C:\path_to_problem_file file that contains a trailing space so that the domain\administrator account is the owner of the file and this account has full control over the file. You can now delete this file by using the del command with the same "\\?\" syntax.
Als toevoeging kan ik nog wel vertellen dat xp directories behandeld als files.

• Bartez
kan kloppen ja.....ik kan ineens ook van alels instellen, wat normaal alleen met files kan....bij eigenschappen staat ineens ADVANCED SETTINGS....nog nooit bij een map gezien...erg vreemd...daarnaast gebruik ik NTFS.....

zal eerst eens bovenstaande oplossing proberen......

btw....dat programma....Subinacl utility....staat dat alleen op de resource kit van xp?

of werkt die CMD line ook zonder verdere programma's te instaleren?

[ Voor 23% gewijzigd door Bartez op 31-03-2003 15:01 . Reden: toevoeging ]

• Stefke
Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 13:21:
Als het geen NTFS partitie is, maar wel FAT32, ff in DOS booten (als dat niet op je HD staat, gewoon met een bootflop) en dan deltree mapnaam. Werkt altijd!.
(In het geval van een NTFS partitie, bestaat er een tooltje genaamd NTFS4DOS)
dit werkt ook niet, zelfde melding als in alle andere manieren (DOs, FTP, etc etc)

Verwijderd

Bartez, het staat op de cdrom van xp-pro, hoe het met de home versie is weet ik niet.

Verwijderd

Deze computer --> Eigenschappen c-schijf --> volume op fouten controleren --> daaran kan het worden verwijderd... ik had gisteren toevallig precies (ook dir sof2trn) hetzelfde probleem maar dan Win2000 maar ik neem aan dat het ook in XP werkt.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 14:27

n00bs

Het is weer Zomer!

Lekker in SAFEMODE opstarten en deleten :)

• Bartez
werkt allemaal niet....heb nu dat programmaatje (subinacl) zit daar nog ff mee te pielen mbt het invoeren van de juiste gegevens.....

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

zit er ook geen 'verborgen' thumbs file-tje in de map, die doen ook altijd moeilijk als je iets wat ie gecached of wat dan ook wil delete-en.

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Of opstarten met een Win98 bootcd/flop en dan lekker handmatig de shit deleten :) that works 4 me all the time

• Bartez
werkt ook niet....hij ziet de file gewoon niet, terwijl hij er wel staat....dus NIET eerst een melding van wel of niet deleten, nee, direct na het drukken op DEL, krijg ik de melding.....in DOS ook....

• Stefke
Bij mij is het nu gelukt, dat wil zeggen ik moet er nog heel erg veel doen, maar het werkt in ieder geval wel:

- opstarten met win98 schijf
- dan naar de betreffende directory gaan
- dan zag ik / zie je dat waarschijnlijk de directory een hele vage extensie heeft (dat moet ie normaal dus niet hebben, maar nu heten ze allemaal

dirnaa~1.0_k
dirnaa~1.9)S
dirnaa~1.X2Z etc allemaal random shit.

- als de dir leeg is kun je m met rmdir verwijderen door precies die naam in te geven, incl die vreemde extensies
- als ie niet leeg is, dan moet je met "CD dirnaa~1.XXX" (XXX= vage extensie) naar die dir gaan en del *.* doen
- daarna met rmdir de directory wegpleuren

Waarschijnlijk heeft die dir van jou ook een erg rare extensie? BIj mij iig wel bij alle dirs die ik niet kan deleten en ik heb precies hetzelfde probleem als jij

Ik hoop dat het wekrt :)

PS. die vage extensies zie je niet als je vanuit command onder win2k of XP werkt, dan zie je gewoon de volledige directory naam dus kun je m niet vertellen welke shitextensie hij moet verwijderen

[ Voor 17% gewijzigd door Stefke op 31-03-2003 19:42 ]

• Keesk
  • Laatst online: 19-09 10:24
hmm is rmdir /s niet sneller ?

• Stefke
maybe, ik kende rmdir niet eens hiervoor.

Waarschijnlijk werkt het niet btw vanwege die vage extensies, want geen enkel commando werkt tenzij je precies díe extensie aangeeft

edit: ppfff...heb ze eindelijk allemaal weg :) op de hierboven beschreven manier (btw het kan ook als je via het netwerk vanaf een win98 machine op de drive kunt komen)

[ Voor 35% gewijzigd door Stefke op 31-03-2003 19:54 ]

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Doe eens in een dosboxje dir /a dan zul je waarschijnlijk een andere naam zien, als je dan del ... <- die naam dus, doet, zal het hoogstwaarschijnlijk wel werken.....

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Als het in DOS ook niet lukt... moet je eens voor de grap Norton Commander voor DOS erop zetten... ondanks dat ik XP nu al onwijs lang gebruik, heb ik altijd NC erop zitten... altijd handig, snel duidelijk overzicht en trust me je ziet ALLE files, ook die je in XP NIET ziet (terwijl je wel ALLE views aan hebt staan)

• Bartez
het is me gelukt!......als volgt:

booten met win98 disk,
dan NTFSDOS PRO draaien,
dan rmdir 'filename' en voila!

heel hartelijk bedankt mannen, hier mag een slotje op....problem solved....voor iedereen hoop ik...

greetz...

Verwijderd

Bartez schreef op 31 March 2003 @ 21:52:
het is me gelukt!......als volgt:

booten met win98 disk,
dan NTFSDOS PRO draaien,
dan rmdir 'filename' en voila!

heel hartelijk bedankt mannen, hier mag een slotje op....problem solved....voor iedereen hoop ik...

greetz...
Nou ja, heeft iedereen hard meegeholpen om je probleem op te lossen, mag er ineens een slotje op. Lijkt me niet ;) Er staat genoeg nuttige informatie in voor de toekomst, dan kun je toch m toch niet zomaar op slot doen en de sleutel weggooien :9

• Bartez
huh....je doet hem toch op slot als het probleem is opgelost.....of begrijp ik hem verkeerd....hij verdwijnt dan toch niet uit de database? of wel....in dat geval....zeker geen slotje nee....heb ik het verkeerd begrepen...

Verwijderd

Bartez schreef op 01 April 2003 @ 12:58:
huh....je doet hem toch op slot als het probleem is opgelost.....of begrijp ik hem verkeerd....hij verdwijnt dan toch niet uit de database? of wel....in dat geval....zeker geen slotje nee....heb ik het verkeerd begrepen...
Het topic gaat pas op slot als het niet conform de reglementen is :) Het topic blijft dan idd wel in de database staan, maar dat is meer ter voorbeeld hoe het niet moet dan voor extra informatie. ;)

• Bartez
aha....ik d8 dat als het probleem opgelost was....hij op slot ging om te voorkomen dat er oude topics worden opengetrokken.....maar ik snap het nu....thanx :D

• compufreak88
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05-2025
jah ik denk dat als je die commando doet van rmdir sof2trn dat hij dat bestand niet ziet omdat hij in het echt een hele andere extensie heeft dus daarom werkt het wel wanneer je de hele naam van het bestand gebruikt
Pagina: 1