Toon posts:

ADSL Router alleen werkend na herstart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me suf gezocht in de search, maar ik kom er niet uit. Het probleem is het volgende. Ik heb een Sitecom Wireless AP, met daaraan een getweakte Alcatel Speedtouch (ik weet het, eigenlijk een beetje dubbelop, maar de modem was er het eerst, en toen ging ik wireless) De modem meldt zich volgens mij ook nog steeds aan en in de router staan ook deze gegevens geconfigureerd. Verder loopt het prima, via PPTP en DHCP.
Maar nu het probleem. Het werkt alleen maar, als ik eerst de Alcatel werkend heb, en dan pas de router inschakel. Als beiden tegelijk opstarten, dan geeft de router unreachable. Met connect lukt het niet. De enige manier is een herstart van de router, en vervolgens na een seconde of 30 heb ik contact.
Het gekke is dat zich dat eerst niet voordeed, maar de laatste dagen ineens. Ik heb toch echt niets veranderd in de config.
Iemand ideeen? Muchas gracias _/-\o_

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:23

Reptile209

- gers -

Kan je de router configgen dat hij een X-aantal keer blijft proberen te connecten met je modem? Volgens mij stopt 'ie er namelijk gewoon te vroeg mee (dwz: als je modem nog aan het connecten is...)

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat op auto-reconnect dus dat zou hij continu moeten doen. Toch?

Verwijderd

Krijgt je router een ipaddress van je modem?? (dhcp)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vast IP adres. Ik neem aan dat dat wordt toegekend, zodra het modem zich aanmeldt bij de provider. Als Server IP heb ik ingevuld, 10.0.0.138, oftewel MX Stream. Dat werkt dus wel, maar alleen als ik mijn router pas inschakel als het modem gereed is. En dat is dus lastig, want dat betekent dat ik met dat stekkertje aan de achterkant moet klooien (leg dat je vriendin, maar eens uit die gewoon nog een papieren telefoonboekje naast haar GSM heeft.... ;) )
Ik denk dat ik mijn modem maar permanent aan ga laten staan...
Tenzij nog iemand suggesties heeft :?