Toon posts:

PC card en CARDBUS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil aan mijn laptop zie : http://www.toshiba-europe...ortege3010ct/product.shtm een freecom traveller 1 koppelen, met een zogenaamde cardbus-interface :? interface. Nou weet ik alleen niet of mijn laptop dat gaat kunnen; kan zo'n zogenaamde cardbus eigenlijk wel in mijn laptop ? Ik heb er nu twee PC-cards inzitten; zijn dat cardbus kaartjes ?

God, waarom maken die lui de boel niet wat overzichtelijker ? :(

Naja, alvast bedankt voor het antwoord.

Verwijderd

Expansion
2 x PC Card Type II, CardBus, memory expansion
gaat dus gewoon lukken.

om het even uit te leggen: vroeger had je pcmcia. dat heette ook wel pc-card. je had ze in type I en II. II is iets dikker. je hebt ook nog type III. dat is eigenlijk een type II kaart die aan de voorkant 2x zo dik is, en dus 2 bussen boven elkaar bezet, maar in feite maar 1 aansluiting gebruikt.

later is er een opvolger gekomen voor pcmcia. die heet cardbus en is volledig backwards compatible. ter herkennen aan de bolletjes aan de kant van de aansluiting.

Verwijderd

Topicstarter
Ah, daar heb ik er inderdaad al een van in mijn laptop zitten, dus dat zal wel goed gaan. Hartelijk dank voor je antwoord !

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 11:09

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

cardbus is 32bit en pcmcia is 16bit. meeste laptops kunnen gewoon beide kaarten aan maar ik heb er hier ook een liggen die onder win2k/xp geen cardbus kaartjes aankan (wel onder win98).

maar bij jouw moet het iid gewoon werken.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

cosmoOo schreef op 31 March 2003 @ 08:54:
cardbus is 32bit en pcmcia is 16bit.
en ik maar denken: zo, als iemand daar nog iets aan weet toe te voegen... bij deze dus.