SCSI 'converten'

Pagina: 1
Acties:

• Macconner
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-05-2013

Macconner

as if is mathers...

Topicstarter
Ls,

Ik zie door de aansluitingen het bos niet meer.. het probleem...

Er is een HDtje binnen gekomen hierzo (in mijn ogen een scsi 2 (uw) (dus zo'n kleine aansluiting) en op het MB zit een scsi aansluiting (zo'n uit de kluiten gegroeide ide controler) .. Ik weet dat er converters (verlooppies) maar kweet totaal niet zo welke ik hebben moet... Iemand ervaring?

SCSI ADAPTER INTERN DB68HP BU.
Artikelnr.: 990418 - 89

Versie Aansluiting 1
intern Sub-D-bus 68-pol. halfpitch 50-pol. IDC-bus
--------------------------------------------------------------------------------
SCSI ADAPTER INTERN DB68HP ST.
Artikelnr.: 990426 - 89

Versie Aansluiting 1
intern Sub-D-bus 68-pol. halfpitch 50-pol. IDC-stekker
--------------------------------------------------------------------------------
SCSI ADAPTER INTERN DB68HP ST/
Artikelnr.: 990400 - 89

Versie Aansluiting 1 Aansluiting 2
intern 68-pol. halfsteekstekker 50-pol. IDC-bus
SCSI II / SCA ADAPTER
Artikelnr.: 990434 - 89

Versie Aansluiting 1 Aansluiting 2
intern 80-pol. SCA-bus 50-pol. IDC-stekker + 68-pol. halfpitch

Deze info komt bij Conrad vandaan.. ze hebben er 3 pagina's van .. :(

Danke!

Macconner! | speed 733@1007 :)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik denk dat op je mobo 50 pins zit, en op je hd 68 pins

volgens mij kun je dan of een 68>50 pins of een 50>68 pins gebruiken.

[ Voor 40% gewijzigd door maratropa op 30-03-2003 22:40 ]

specs

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Heb net ook effe gekeken op de site van Conrad.. niet echt makkelijk dat er geen plaatjes bij staan of dat ze geen male/female in hun omschrijvingen gebruiken. Zoals hierboven al genoemd, lijkt het erop dat op je drive 68pins en op je mainboard een 50pins aansluiting zit. Daar heb je dus een 68pins male/50 pins female converter voor nodig, maar ja, die omschrijvingen zijn een beetje vaag bij Conrad vind ik. Misschien dat je ze daar het beste even over kunt bellen voordat je de verkeerde besteld. Hier even snel een afbeelding en het gaat dan om de vierde (artikel 630272)

P.S. Alle aansluiting waar SCA bijstaat kun je in ieder geval al wel vergeten, die zijn alleen voor hot swappable racks.

edit:
typos

[ Voor 4% gewijzigd door Yngwie- op 31-03-2003 01:28 ]

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03 21:12
Yngwie- schreef op 31 maart 2003 @ 01:27:

P.S. Alle aansluiting waar SCA bijstaat kun je in ieder geval al wel vergeten, die zijn alleen voor hot swappable racks.

edit:
typos
Voor SCA schijven zijn ook converters hoor: draaien prima, mits je een goede converter hebt. Bij www.mr-at.nl verkopen ze goede converters.