Toon posts:

[redhat] kabel over xDSL ... en het werkt!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik dacht, dit wil ik toch even kwijt. Wat is namelijk het geval. Linux gebruikers onder ons weten dat vooral met RedHat op de een of andere manier geen xDSL connectie kon worden gemaakt. Hiervoor werd men verwezen naar software van Roaring Penguin.

Ik ben stronteigenwijs en ging eens aan de haal met RedHat Internet Connection Wizard. Ik koos voor de optie xDSL connectie en met mijn Wanadoo Broadband Basic gegevens in de aanslag heb ik netjes de behorende velden ingevuld, gesaved en opnieuw geboot.
En zie hier. Ik heb gewoon via de standaard wizard een internet connectie.

Heeft iemand meer informatie of ervaringen met deze hele issue. Want ook inderdaad collega's van mij waren niet in staat een xDSL connectie in RedHat te maken en superveel mensen op diverse linux forums ook. Maar overal is het al een standaard verhaal van download roarin penguin.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-05 12:59
==> NOS :)

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:44
Well, felies. Ik heb het eens draaiend gekregen met RP, maar dat was een hell.

Welke versie RH gebruik je? Wellicht dat die kernel anders is?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:12
Ikke nog geen enkel probleem gehad met xDSL connectie's onder RH ;-)
Goeie instellingen gebruiken wel eh

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Topicstarter
DiedX schreef op 30 March 2003 @ 22:29:
Well, felies. Ik heb het eens draaiend gekregen met RP, maar dat was een hell.

Welke versie RH gebruik je? Wellicht dat die kernel anders is?
Ik gebruik RedHat 8.0 met de standaard kernel. Ik weet even uit mijn hoofd niet welke kernel daarin zit.

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 08:05:
[...]

Ik gebruik RedHat 8.0 met de standaard kernel. Ik weet even uit mijn hoofd niet welke kernel daarin zit.
kernel 2.4.18 zit daar in... overigens gewoon een normaale kernel en niks niet aangepast ofzo... ik heb mijn modem getweaked dus ik kan zo ie zo al op inet met adsl hier :P

[ Voor 23% gewijzigd door DAMAGE op 31-03-2003 08:33 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

Topicstarter
DAMAGE schreef op 31 March 2003 @ 08:32:
[...]

kernel 2.4.18 zit daar in... overigens gewoon een normaale kernel en niks niet aangepast ofzo... ik heb mijn modem getweaked dus ik kan zo ie zo al op inet met adsl hier :P
Ik heb niets aan de kernel gedaan. Daar ben ik veelste n00b voor :)
Vandaag was ik ook in een gekke bui. De sys-admin van mijn school had me ooit, een paar maanden terug verteld dat hij qua networking en internet Mandrake geweldig vond. Dus ik even mandrake geinstalleerd en daar zag ik zoals hij inderdaad vertelde de optie cable internet. Dat moet ik hebben dacht ik. Ik heb immers Wanadoo Broadband Basic. Maar waarschijnlijk is in Amerika cable heel iets anders want nergens kon je de juiste instellingen plaatsen die nodig zijn voor zo'n wanadoo verbinding. Uiteindelijk maar gekozen voor de optie ADSL en verrekt, 't werkt. Voor zover ik weet hoort dit toch niet te kunnen? Wanadoo Broadband Basic is toch geen adsl (of lite variant) verbinding?!

Verwijderd

Klopt, ethernet ADSL configuratie is niet zo'n probleempje met Red Hat. USB wordt iets problematischer :P bijvoorbeeld mijn Copperjet 800 USB ADSL modempje.
http://co800.sourceforge.net

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 16:42 ]

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:12
Ik heb immers Wanadoo Broadband Basic. Maar waarschijnlijk is in Amerika cable heel iets anders want nergens kon je de juiste instellingen plaatsen die nodig zijn voor zo'n wanadoo verbinding. Uiteindelijk maar gekozen voor de optie ADSL en verrekt, 't werkt. Voor zover ik weet hoort dit toch niet te kunnen?
Heb je PPPoE of gewone ethernet verbinding? Hier in Belgie heeft Wanadoo enkel ADSL, dus ik denk in Nolland ook (heeft je provider je een login & pass gegeven die je moet gebruiken om in te bellen). Een gewone ethernetverbinding hangt aan een kabelverbinding, heb je geen extra instellingen nodig (behalve een kabelmodem). ADSL gaat over een telefoonlijn dus heb je een bepaalde PPP nodig.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Topicstarter
Guru Evi schreef op 31 maart 2003 @ 22:15:
[...]

Heb je PPPoE of gewone ethernet verbinding? Hier in Belgie heeft Wanadoo enkel ADSL, dus ik denk in Nolland ook (heeft je provider je een login & pass gegeven die je moet gebruiken om in te bellen). Een gewone ethernetverbinding hangt aan een kabelverbinding, heb je geen extra instellingen nodig (behalve een kabelmodem). ADSL gaat over een telefoonlijn dus heb je een bepaalde PPP nodig.
Ik heb inderdaad PPPoE. Ik bel in met een username en login. 't gaat van mijn ethernet kaart naar mijn modem en van mijn modem gaat het via een kleine 10 cm coax verbinding in mijn tv/radio kastje.
Maar dat mijn account onder adsl valt heb ik nooit kunnen opmaken uit de informatie die wanadoo weergeeft.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:44
Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 13:47:
[...]

Ik heb niets aan de kernel gedaan. Daar ben ik veelste n00b voor :)
Compleet offtopic: doe deze wel asap updaten!

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• zaphod_b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 12:18
PPoE wordt in de USA ook veel gebruikt om ADSL verbindkies op te zetten als ik me niet vergis. In Europa gebruiken we PPTP.

En Wanadoo / Kaashema hebben bedacht dat PPoE handig is. Helaas hebben ze het superbrak geimplementeerd, maar dat terzijde...

Verwijderd

Zo doe ik het al jaren :D
zaphod_b schreef op 07 April 2003 @ 16:08:
PPoE wordt in de USA ook veel gebruikt om ADSL verbindkies op te zetten als ik me niet vergis. In Europa gebruiken we PPTP.

En Wanadoo / Kaashema hebben bedacht dat PPoE handig is. Helaas hebben ze het superbrak geimplementeerd, maar dat terzijde...
Ten eerste is het PPPoE (Point-to-Point Protocol over Ethernet), en ten tweede vind ik het erg kinderachtig om 'Kaashema' te zeggen. Wat weet jij bovendien over de manier waarop ze het geimplementeerd hebben?

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 16:14 ]

Pagina: 1