Toon posts:

Problemen met voodoo kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een probleempje met het her installeren van een oud bakkie.

Het is een p133 waar ik ff snel opnieuw windows op moest zetten.

Dat staat er nu op. Er zit een VooDoo3 kaart in (niet een een beeldkanon), de andere video kaart zit erbij in de doos.
Ik weet niet of het een banshee kaart is ofzo.
Ik krijg wel beeld, kan de kleuren wel in stellen maar de resolutie niet.

Kan dit zo zijn omdat het GEEN video kaart is maar een "add-on", of moet ie dan helemaal geen beeld geven?

Of waar zou het anders aan kunnen liggen

alvast bedankt

• Caerbannog
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-12-2024

Caerbannog

Let's make better things.

Het is misschien wel handig om even te vermelden om welke windows versie het gaat. Is het win98 SE? dan moet je drivers installeren voor de voodoo 3. Die kan je bij 3dfx.com wel vinden. Suk6

<edit> K heb even gezocht: www.voodoofiles.com . Je moet wel weten wat voor voodoo 3 je hebt. is het een 2000? waarschijnlijk wel (PCI) omdat het een P133 is. Was dit niet via de search te vinden? </edit>

[ Voor 36% gewijzigd door Caerbannog op 30-03-2003 21:22 ]

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:35
Ik kan je vertellen dat die Voodoo 3 geen add-on kaart is. dat waren alleen de Voodoo 1's en 2's.

En dit had je ook in --- 3dfx must live on --- Deel III kunnen vragen :Y) :)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Voodoo 3 is een 2d/3d kaart dus dat zou het probleem niet moeten zijn. Maar je verhaal is niet echt duidelijk. Weet je nou zeker dat het een Voodoo 3 is? En watvoor monitor hangt eraan? En wat bedoel je met 'de andere videokaart zit erbij in de doos'?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb netjes het CD'tje geinstaleerd,
maar kan verder niets instellen.

het gaat om win 98se

• Caerbannog

Caerbannog

zeg dat dan ;) eeeh.... Geeft windows geen conflicten of iets dergelijks aan in apparaatbeheer? (start --> conf. schrm --> systeem --> apparaatbeheer) Zo ja... kijk hier eerst es naar
<edit> Ja... rebooten is soms ook wel slim..... Welke monitor wordt gebruikt?</edit>

[ Voor 23% gewijzigd door Caerbannog op 30-03-2003 21:30 ]

Verwijderd

Was dat CD'tje ook voor Win98SE of was dat toevallig een Win95 CD? Je kan zowiezo beter nieuwe drivers downloaden denk ik.

Enne vergeet niet te rebooten na de installatie :+

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:35
Hier kun je nieuwe drivers downloaden:
http://www.voodoofiles.com

:Y)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
het was GVD de K*T monitor de er aan hing...
sorry

• Caerbannog

Caerbannog

Ik vroeg mij even af: wat voor kaart heb je er nu eigenlijk inzitten? Een voodoo 3 / Banshee of een Voodoo 1/2 in combinatie met een andere kaart? Dit kan je achterhalen door even achterop je systeem te kijken. Zit hier een doorluskabeltje van 1 videokaart naar de voodookaart (de kaart waar de monitor op aangesloten zit)? Ja? dan heb je een voodoo 1 of 2. In dit geval moet je ook drivers voor je primaire videokaart installeren.

<edit> Mijn reactie was wat laat... maarrr... wat was er nu mis? met die reactie weet ik nog niet wat er mis was.... Een monitor uit hetzelfde bouwjaar als Noach die alleen maar 640*480 kan? </edit>

[ Voor 19% gewijzigd door Caerbannog op 30-03-2003 21:41 ]

Pagina: 1