Toon posts:

Groot probleem met xp2400 op asus a7v333

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een nieuwe cpu gehaald de xp 2400
mijn bios versie is de laatste versie 16
het bord de asus a7v333 heb ik op post dinges ingesteld en hij zegt dus
"system failed cpu test"

Is mijn cpu defect of is het wat anders

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Heb je wel het HOEKJE op de Proc naar de juiste richting laten wijzen?

Zit je Koeler er goed op?

Maatje van me heeft ook de 2400 XP op zijn A7V 333,dus het moet gewoon kunnen.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Kijk eens naar de core, geen krasje op? Anders mag je het wel vergeten.

Verwijderd

Topicstarter
ja hij is goed geplaatst en de koeler ook

Verwijderd

Topicstarter
core ziet er perfect uit

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Probeer ff iets in de BIOS instellingen te doen,bijv: met het voltage voor je Proc.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

misschien bios resetten of cpu in andere moederbord testen ?

Verwijderd

Arno schreef op 30 March 2003 @ 21:15:
Probeer ff iets in de BIOS instellingen te doen,bijv: met het voltage voor je Proc.
Hij boot niet dus heeft hij ook geen bios lijkt me

Verwijderd

Topicstarter
probleem is dus dat ik niet in de bios kan komen, en de bios heb ik al gereset,
mijn oude cpu een 1800xp doet het ook niet meer op het bord dus ik vrees het ergste

Verwijderd

Heb je tijdens het installeren ervan soms niet een krasje gemaakt op je moederbord? 1 kleintje kan al genoeg zijn.

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

hmmmm....zet hem ff totaal uit, met de uitknop in te houden en dan na 1 minuutje weer aan,dan moet ie het weer doen,anders moet je ff de jumper terugzetten ( ik weet niet of de A7V333 Jumper Free is)

En daarna moet je maar ff gaan zoeken met de search op deze afdeling van het forum,want je bent niet de enige die dit probleem heeft.

Bios flashen is wel goed gegaan?

Verwijderd

Topicstarter
ja bios flashen heb ik gedaan toen de 1800 er nog op zat ben daarna nog online geweest
En ja de a7v333 is jumper free ingesteld

Tis niet de eerste cpu die ik heb geinstalleerd, werk zelfs onder ESD omstandigheden

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

dan ff PC uit of de jumper terugzetten,zodat je Bios in default opstart en daarna ff searchen op het forum,maar met een beetje pech is je Proc kaduk,zoals ik al las in de topic's uit de search.

Verwijderd

Topicstarter
bios default heb ik al geprobeerd, maar mijn oude 1800 doet het ook niet meer en ik heb nog is heel goed gekeken rond om de socket, bord is niet beschadigd

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie hulp mensen ik kom hier zeker nog is terug als ik met een probleem zit, ik gaat morgen met mobo terug naar winkel ik laat jullie wel weten of ik een ander bord heb gekregen thnxs voor de hulp en i'll be back

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Startpost is waardeloos. Lees in het vervolg eerst de stickies en de FAQ eer je een topic opent, zoals in de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) staat uitgelegd.

Deze sticky dus: Dit graag lezen eer je een topic opent :)

/kansloos
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.