Divx -> DVD met subtitle(s)

Pagina: 1
Acties:

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:42

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
Ik heb een divx film, en deze wil ik graag op DVD hebben. Nou is dat eerste niet zo'n bijzonder groot probleem want het is gewoon een kwestie van converteren naar Mpeg2 en dan met de juiste tools branden.

Maar wat wel een probleem is, is om subtitles eronder te zetten. Wat ik dus niet wil is om de subtitle in de film te "branden" zodat je hem niet uit kunt zetten. Maar gewoon net zoals bij een echte dvd, dat je op je afstandsbediening op "subtitle" kunt drukken.

De film is in Divx formaat, en de subtitle in srt formaat.

(op google en Got zoeken is vrij kansloos aangezien je alleen dvd -> divx guides te zien krijgt, of guides zonder subtitle)

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:20
Zou ik eerlijk gezegd ook weleens willen weten!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

echt simpel is het niet, maar het kan wel. Neem hier eens een kijkje: http://abdul1.netfirms.com/ en dan onder extra

Naar SA trouwens, is niet echt iets voor AV (had ik niet eens door da thet hier stond :P

AV --> SA

[ Voor 32% gewijzigd door LuNaTiC op 30-03-2003 21:14 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
LuNaTiC schreef op 30 March 2003 @ 21:08:
echt simpel is het niet, maar het kan wel. Neem hier eens een kijkje: http://abdul1.netfirms.com/ en dan onder extra

Naar SA trouwens, is niet echt iets voor AV (had ik niet eens door da thet hier stond :P

AV --> SA
Ik was heel enthousiast begonnen aan die guide totdat ik erachter kwam dat het eigenlijk niet deed wat ik wilde :'(. Deze guide bakt de subtitle namelijk IN de film en dat is niet wat ik wil.

Zijn er geen "professionele" programma's waarmee je srt files onder een film kunt plakken?

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Huh? Extra's ---> Ondertiteling in svcd ---> Svcd met selecteerbare ondertitels

dat is toch juist wel je bedoeling :? :) of snap ik het nou nog verkeerd :o

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
LuNaTiC schreef op 30 March 2003 @ 22:38:
Huh? Extra's ---> Ondertiteling in svcd ---> Svcd met selecteerbare ondertitels

dat is toch juist wel je bedoeling :? :) of snap ik het nou nog verkeerd :o
Hmm ik zat bij een andere guide te kijken :P die ook iets dergelijks deed alleen dan anders :P.

Deze bakt uiteindelijk een subtitle in een mpg die je dan blijkbaar zou moeten kunnen selecteren (hoe :?). Maar aangezien ik een dvd wil hebben moet het dus in het .vob formaat.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Volgens mij (disclaimer: ik heb DIE tutorial nooit gedaan overigens ;)) werkt het wel met de 'subtitle' knop op je afstandsbediening, mits hem als (S)VCD brandt... maar ik heb verder geen ervaring met het branden van (S)VCD;s op DVD, daar heb ik me niet in verdiept. Het lijkt me logisch dat het gewoon mogelijk blijft je verkregen mpg files op dezelfde manier als dat je op CD zou doen te branden, maar als jij zegt dat het via .vob perse moet, dan zou die manier niet meer opgaan.

Als je het wel gewoon als (S)VCD kan branden op DVD (dus geen gezeur met .vob-files :P), dan zou je wel een gokje kunnen wagen. Als het goed is zijn er twee formaten van subs, en niet alle standalone DVD spelers kunnen beide formaten aan, sommigen waarschijnlijk niet eens een van beiden.. maar dat staat in die tutorial geloof ik wel aardig uitgelegd, je zou er mee kunnen experimenteren.

If not, dan zou je denk ik meer succes hebben door te kijken op sites zoals vcdhelp.com en doom9.org, en op die fora even de zoekfunctie te gebruiken (vind je ook erg veel info!).

Maargoed, succes ermee, voor mij blijft het ook een beetje gissen aangezien ik er zelf nog nooit een met selecteerbare subs heb gebrand. Overigens nog een handig linkje, voor misschien in de toekomst (volgens mij staat de door jou benodigde tutorial er niet op, maar anyway for the record: http://www.divx-home.com/tutorials.php)

succes nog ;)

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
maar ik heb verder geen ervaring met het branden van (S)VCD;s op DVD,
Ik ook niet, dat ga ik nog wel een keer onderzoeken want dat kan ook wel eens makkelijk zijn.
Als je het wel gewoon als (S)VCD kan branden op DVD (dus geen gezeur met .vob-files ), dan zou je wel een gokje kunnen wagen
Ja, ik kan het wel als svcd branden maar dat wil ik niet... ik wil een 100% echte dvd. Ivm gezeur met vage el-cheapo dvd-spelers.
en op die fora even de zoekfunctie te gebruiken
Wauw, dat forum van vcdhelp is echt geweldig. Veel informatie, aardige users, snel oplossingen. Alleen nog niet gevonden wat ik zocht, maar dat forum is een blijvertje voor me!
f not, dan zou je denk ik meer succes hebben door te kijken op sites zoals vcdhelp.com en doom9.org, en op die fora even de zoekfunctie te gebruiken (vind je ook erg veel info!).
Mja, de bekende sites had ik al gehad, maar die tutorials die daar opstaan doen niet wat ik wil helaas.
succes nog ;)
Bedankt voor je hulp, als ik wat nuttigs vind zal ik het hier posten!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Het toevoegen van selecteerbare subtitels kan met authoring tools als Sonic Senarist. Simpel is het niet, maar er staan guides op www.doom9.net...
http://www.doom9.org/mpg/scenarist.htm

Lees ook deze eens: http://www.doom9.org/mpg/avi2dvdr.htm
Hierin wordt verwezen naar oa. senarist, en nog wat andere tools

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
Kuch
Scenarist NT is a professional level DVD authoring program and it's price is professional as well: Roughly $39'000
kuch.

Die onderste link van je heb ik een half uurtje geleden ook doorgenomen, daar staan wel wat vaagheden in maar ik ga daar morgen wel even uitgebreid naar kijken.

offtopic:
Als ik sommige tutorials zie heb ik al gelijk geen zin meer :|

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Spruce Maestro is een goedkopere optie, wordt vermeld in dezelfde link, http://www.doom9.org/mpg/maestro.htm

maar als het je teveel tijd/moeite/geld kost... maak het jezelf makkelijk, koop de dvd :)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

http://members.lycos.nl/svcdhulp/

Kijk dan maar ff hier.....net als Abdul een mooie guide

PS....Wat ik me afvraag,waarom staat die site van Abdul nog niet in de FAQ,zal een hoop vragen schelen. :*)

[ Voor 39% gewijzigd door Flame17 op 31-03-2003 08:01 ]

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
maar als het je teveel tijd/moeite/geld kost... maak het jezelf makkelijk, koop de dvd :)
Normaal gesproken zou ik dat ook wel doen, maar van deze film is geen dvd verkrijgbaar :(
Kijk dan maar ff hier.....net als Abdul een mooie guide
Mooi copy-paste werk van die site van abdul :+
PS....Wat ik me afvraag,waarom staat die site van Abdul nog niet in de FAQ,zal een hoop vragen schelen.
Nee, er is toch niemand die de FAQ leest :P.

offtopic:
Deze post dient een beetje als kicker

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Mooi copy-paste werk van die site van abdul

Lijkt er wel op,maar die gasten kennen elkaar volgens mij en ze zitten met ze allen op het forum van www.ondertitels.nl.........hetzij als Mod hetzij als Admin.

En wat jij wilt is volgens mij wat die Willem beschrijft.

Anders zal je weer ff moeten kijken op www.weethet.nl

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
Hmm de uiteindelijke oplossing

http://www.pbm.nl/~ondert...e64332c28cd7372d9e1793371

In de verschillende threads staat er een hoop over, als je de informatie een beetje combineert kom je tot hetgeen waar ik naar zocht.

Zelf heb ik het echter opgegeven aangezien het té veel werk is, en er ook rare effecten optreden (van 23,975 fps --> 25fps levert een kortere film op waardoor alles sneller gaat :|, same voor audio).

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

rival24 schreef op 01 April 2003 @ 17:31:
Hmm de uiteindelijke oplossing

http://www.pbm.nl/~ondert...e64332c28cd7372d9e1793371

In de verschillende threads staat er een hoop over, als je de informatie een beetje combineert kom je tot hetgeen waar ik naar zocht.

Zelf heb ik het echter opgegeven aangezien het té veel werk is, en er ook rare effecten optreden (van 23,975 fps --> 25fps levert een kortere film op waardoor alles sneller gaat :|, same voor audio).
Dan is dit wat je zoekt http://www.geocities.com/mozartlaan/id17.htm

Zelf vanmiddag nog gedaan en met succes......de film omgezet van 23.976 naar 25 fps....ook het geluid is OKE

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
Arno schreef op 01 April 2003 @ 19:02:
[...]

Dan is dit wat je zoekt http://www.geocities.com/mozartlaan/id17.htm

Zelf vanmiddag nog gedaan en met succes......de film omgezet van 23.976 naar 25 fps....ook het geluid is OKE
Mja het klinkt wel goed, maar het is te snel, dus niet zoals de originele film. En dat is niet wat ik wil. Maar toch bedankt Lunatic, Zer0, en Arno!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Te snel? :? .... wat bedoel je precies?

Ik zag bij mij dat de subs niet helemaal synchroon liepen,maar dat komt omdat de sub geschikt is voor 23.976 maar die met subsync weer goed gekregen.

Subtitle studio wil ook nog weleens uitkomst brengen.

Offtopic........van het weekend maar eens ff naar Maid in Manhattan kijken( de nieuwste aanwinst) :9

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-02 14:56

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Sorry voor de kick maar ik wou graag een vraag stellen en de ouwe thread is dicht en verwees hiernaar toe.... ;)

Ik zoek dus ook al maanden naar een programma dat divx naar DVD met subs zet. Nu heb ik het dus met D.I.K.O. gedaan, wat me een verder een handig programma lijkt. Maar hij maakt er een DVD udf van alleen die is maar 374 Mb groot en bevat maar 10 minuten film....weet iemand hoe dit komt? :?

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:21

inXs

known as inXs

Mr_gadget schreef op 02 november 2004 @ 22:08:
Sorry voor de kick maar ik wou graag een vraag stellen en de ouwe thread is dicht en verwees hiernaar toe.... ;)

Ik zoek dus ook al maanden naar een programma dat divx naar DVD met subs zet. Nu heb ik het dus met D.I.K.O. gedaan, wat me een verder een handig programma lijkt. Maar hij maakt er een DVD udf van alleen die is maar 374 Mb groot en bevat maar 10 minuten film....weet iemand hoe dit komt? :?
Toevallig niet een trial versie?

superB

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

WinAvi is je oplossing, die topic is ook gesloten maar nog wel te vinden denk ik.

Verwijderd

Mr_gadget schreef op 02 november 2004 @ 22:08:

Met de vrije versie van DIKO zet ik de meeste films goed om direct naar DVD iso's, Soms gaat het mis, dit licht dan waarschijnlijk aan de xvid/divx versie of de geluidsencoding van de film. Soms kan het ff helpen om alle tools die DIKO mee installeert handmatig te updaten, of zoeken op de gebruikte programma's op eventuele problemen.

Verwijderd

Hoi ik heb een vraag aan iemand die goed met winavi overweg kan.

heb dus een film gebrand die geconverteerd was met winavi. AC3 had ik aangevinkt.
de bron bevatte ac3 geluid. Als ik die film afspeel bijkt er volgens de dvd speler enkel een 2kanaals geluid op te zitten die enkel in ac3modus te horen is maar wel enorm enorm stil.

Is hebt bvb ook mogelijk om met winavi de film in 2ch te converteren (ja) en dan nadien een ac3 geluidbestand bij te voegen in de video ts map? misschien heb je dan en 2ch en perfekte ac3.

Nog een ander vraag over winavi, wat betekent STARTUP TO FLUFF pictures?

Graag een link of een antwoord aub
Pagina: 1