Toon posts:

[w2k] Startknop hangt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige tijd heb ik een heel gek probleem. Mijn startmenu werkt niet meer. Zodra ik op de startknop klik, blijft deze zichtbaar ingedrukt en er gebeurt verder niks. De pc blijft gewoon werken en ik kan alles doen wat ik wil, maar het startmenu word niet geopend!

Wie heeft dit wel eens meegemaakt en weet een oplossing?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Run anders drwatson eens terwijl hij hangt. Bekijk ook via je Task Manager het geheugen en CPU gebruik van je progjes.

offtopic:
Heet jij IRL ook Bjornos :? Wellicht kennen wij elkaar :)

[ Voor 48% gewijzigd door Spider.007 op 30-03-2003 22:44 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Heb je al een repair uitgevoerd?

Verwijderd

Topicstarter
Heb je een link voor me om eventueel drWatson te kunnen downloaden? Geen gekke dingen te zien in de Task Manager.

p.s.: heet geen Bjornos, lijkt er wel op

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 21:45:
Heb je een link voor me om eventueel drWatson te kunnen downloaden? Geen gekke dingen te zien in de Task Manager.
Die hoef je niet te downloaden, staat gewoon op je PC :)

Start -> Run -> drwatson :+

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:26
Het is vrijwel zeker dat het probleem ligt aan bepaalde geinstalleerde software, sinds wanneer doet het probleem zich voor, na installatie van iets? Heb je al zonder alle andere processen getest, en dan steeds een toeveoegen getest?

Verwijderd

Topicstarter
Ben nog niet echt verder gekomen.

DrWatson geeft niks aan qua problemen. Sinds wanneer het probleem zich voordoet weet ik niet exact. Heb inmiddels alle laatst geïnstalleerde software gedeïnstalleerd, maar geen resultaat.

Ben er ook achter dat de programma's uit de map opstarten in het startmenu eveneens niet werken, heel gek.

Iemand nog suggesties of ooit zoiets meegemaakt.

Help me?

Verwijderd

Topicstarter
Heb zelf inmiddels het idee dat de fout iets te maken heeft met Explorer.exe. Aangezien Explorer.exe volgens mij alleen verwijst naar .dll files zal er ergens een corrupte .dll file zitten welke normaal gesproken de Startknop aanstuurt.

Iemand een idee welke .dll file dit is en hoe deze te vervangen. Of kan ik beter een hertstelinstallatie uitvoeren vanaf w2k cd (heeft dit nog verdere gevolgen voor geïnstalleerde software).

Alvast bedankt voor de info.

Verwijderd

Je word volgens mij vern**kt met een "funny file". Kijk eens in je "opstarten" directory, staat hier iets vreemds, gooi het dan weg. Ik heb de .exe die dit trucje uithaald hier ook, en die doet, wanneer gestart, precies wat jij beschrijft. Suc6..

Verwijderd

Topicstarter
Welke .exe file is dat dan precies? Zoekt misschien iets makkelijker voor mij! In de map opstarten is niks geks te vinden. Dat heb ik al eens gecheked, zal voor de zekerheid nog ff al mijn users nagaan.

Thanxxxx

Verwijderd

De naam weet ik niet precies.. Degene die een grapje met jou uithaalt heeft hem vast hernoemt. Misschien staat het bestand wel in je register in de "run" map. Vraag anders even aan je collega's of anderen die in de buurt van je computer geweest zijn of ze de 1 april grap willen verwijderen...

Verwijderd

Topicstarter
't Was geen 1 aprilgrap.

Zo'n Funny file zou Ad-Aware er toch uit moeten halen?

Heb een nieuw gebruikerprofiel aangemaakt en alles is weer apk, in het oude profiel zat iets niet goed, maar wat?

Verwijderd

tuurlijk niet... zoiets heeft niks met ad aware te maken... eerder met een virusscanner... maar dan nog...

Verwijderd

Kijk eens bij die user in het register -> local user, software, microsoft, run
Waarschijnlijk staat hier die exe genoemd....

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

En als je explorer.exe eruit gooit (en weer opnieuw laadt?)
Pagina: 1