Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[lcd] probleem (karakter)

Pagina: 1
Acties:

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:05
Hey,
mijn lcd'tje begint helemaal te flippen als ik wat text stuur via smartie, hoewel hij het eerst wel goed gedaan heeft. Hij herkent de karakters niet die door worden gestuurd en maakt er maar wat van.
Met het programma van crystalfontz doet hij het wel goed. Maar het nadeel van dat programma is dat je alleen maar text kan laten zien, zonder effecten.
In dat crystalfontz programmaatje kun je de text op 8 en 4 bits laten zien. Bij 8 bits gaat hij dus hele rare dingen vertonen. En bij 4 bits kan ik alles laten zien. Heel erg vaag allemaal.
Ook heb ik het geprobeerd op een laptop en andere pc's, daar hetzelfde verhaal.

Ik wil dus graag Smartie (blijven) gebruiken.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Heb je alle solderingen al nagemeten? Lijkt mij namelijk dat je LCD in 4 bits mode staat en daarom alleen de eerste 4 bits -van de 8 die Smartie stuurt- uitleest.

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:05
nee niet nagemeten, heb hier geen volt/ampere meters. Ik kijk morgenmiddag ff de bedrading na. Op 1 v/d pinnen moet een vals contact zitten.

Verwijderd

Je hebt hem waarschijnlijk verkeerd gesoldeerd, ik had ook een draadje verkeerd gesoldeerd en toen maakte die ook een rotzooi van de tekens op het scherm met smartie :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 02:11 ]

Verwijderd

4 bit werkt wel en 8 bit niet?

Dan is 1 of meer draden van die 4 extra bit niet goed imo....