Toon posts:

Presario 2274 BIOS update?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand die misschien weet of er een BIOS update voor de Compaq Presario 2274 bestaat? En zo ja, waar ik die vind?

M'n mobo (volgens Sandra van Compaq, zonder verdere info, met een SiS 5598 chipset) heeft moeite met grote schijven, en dus dacht ik aan een BIOS flash.
Maar ik kan dus echt nergens iets vinden. Niet op de Compaq site, niet met Google, nergens. Sandra geeft echter aan dat de BIOS flashable is, en dus wil ik mn zoektocht ook nog niet opgeven.

Ik weet dat er eerder gerelateerde topics gepost zijn, en daaruit bleek niet echt een oplossing, dus vandaar deze laatste noodkreet.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Op de Compaq site zoeken naar een 'Rompaq' voor de desbetreffende Presario?

Verwijderd

Topicstarter
Nope...wordt niet aangeboden als je zoekt naar drivers & update voor de presario 2274

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:48

KneoK

Not in a million lightyears

Ik heb zelfs voor een 1630 (die volgens mij echt VEEL ouder is dan die 22xx) van de week nog een BIOS update binnengehaald. Lijkt me dan erg sterk dat je goed op de Compaq site en google hebt gezocht.

Ik heb de BIOS dus gewoon via google gevonden en gedownload van, jawel, de Compaq site.

Zoekwoorden die ik gebruikt had: Presario 1630 BIOS

Verwijderd

Topicstarter
BioWEB schreef op 30 March 2003 @ 21:09:

Zoekwoorden die ik gebruikt had: Presario 1630 BIOS
Nou...sorry, maar je mag weleens Presario 2274 BIOS invoeren bij Google, en dan zien waar je terecht komt. :?
Dat jij voor zo'n oude bak nog een update kunt vinden, kan best, want compaq heeft van heel veel modellen een rompaq (=update). Behalve van de 2274.
Ik hoop dat ik ongelijk heb, en dat er dus ergens wel een update te vinden is. Google en Compaq zelf heb ik tot vervelens toe uitgeplozen.

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Er is inderdaad vrij weinig op de Compaq site te vinden qua Bios e.d.
Het enige wat ik kon vinden waren wat simpele drivers voor de presario 2274: Sis video-driver
Heb je waarschijnlijk niets aan, maar je kunt vanaf hier misschien verder zoeken.

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:48

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 21:46:
[...]

Nou...sorry, maar je mag weleens Presario 2274 BIOS invoeren bij Google, en dan zien waar je terecht komt. :?
Dat jij voor zo'n oude bak nog een update kunt vinden, kan best, want compaq heeft van heel veel modellen een rompaq (=update). Behalve van de 2274.
Ik hoop dat ik ongelijk heb, en dat er dus ergens wel een update te vinden is. Google en Compaq zelf heb ik tot vervelens toe uitgeplozen.
Je hebt inderdaad gelijk... Ik ging er stiekem een beetje van uit dat als ik een BIOS kon vinden voor een nog ouder model, dat het niet zo heel moeilijk zou zijn om voor een nieuwer model er eentje te vinden...

Ik ben ook even een zoektochtje voor je begonnen en helaas ook nog zonder resultaat... Maar ik zoek nog even verder ;)

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Volgens mij is er een queeste begonnen. :)
Iedereen zoekt naar een driver.
Niets gevonden nog trouwens. :(

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

Verwijderd

Topicstarter
Nope...lijkt hopeloos..Maar wel cool dat jullie voor me zoeken!

Verwijderd

Topicstarter
Okee..ik heb even gezocht via een Compaqforum, en daar vond ik het simpele antwoord: Er is gewoonweg geen BIOS update voor de 2274 :( . Een Compaq service center zou hulp moeten kunnen bieden, dus ik ga maar eens kijken of dat daadwerkelijk zo is. In ieder geval bedankt voor jullie moeite, en ik zal hier nog wel posten als ik een update heb gekregen.
de mazzel
Pagina: 1