[Video] Hoe neem je AV2 op?

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer al dagen uit te vogelen hoe je AV2 op kan nemen. :(
Omdat daar al die satelliet programma's er op staan.
Maar deze programma kan ik dus telkens maar niet in m'n video zetten. Video gaat namelijk alleen op frequenties?

AV2 = dus bij ons Scart kabel 2
AV1= Video dus...
AV3= VCD

Video = AKAI G253
TV = Sony breedbeeld Trinitron

Heb de handleiding al gelezen, maar daar stond er niets in over hoe je de Uitgang (Scartkabel 2) kan opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien te simpel maar als je de scartkabels nou eens omwisseld is het probleem dan niet helemaal niet meer aanwezig!! Dus video op AV2 en SCART kabel 2 op AV 1...
Anders denk ik dat het een vervelende beperking van je video blijkt te zijn. Want bij mijn video is dat wel mogelijk!! Mogelijk door Q link. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:40

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik heb ook een sony, en die hebben een in- en uitgangs selectie. Je zou eens moeten proberen AV2 te kiezen als uitgangs signaal en als ingangs singaal, en dan eens kijken wat er iio de uitgaande scart aansluitingen te zien is.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een vaag verhaal, maar goed:

-je moet je VCR op je TV aansluiten dmv een coax aansluiting (kabel)
-je TV programmeren zodat je je VCR kan zien als kabel (geen AV kanaal dus, maar kanaal 0 zoals de meeste dat doen)
-dan druk je je satelliet uitgang in je VCR ingang (beide scart aansluitingen neem ik aan)
-druk je op "0" (of welk ander kanaal je je VCR hebt geprogrammeerd)
-druk je op REC

Klaar! (nogmaals ik snap je verhaal niet helemaal, maar dit is wat ik er van begrijp).

edit:
Scart kabel 2 is dus hierbij de kabel van je satelliet decoder kastje naar je TV???

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik dit dus gedaan:

VCR -> Satelliet decoder -> TV (Alles is nu op AV1)

Als ik bij de VCR op programma AU zet.. dan krijg ik wel geluid... maar 't beeld wilt maar niet te voor schijn komen... En als ik de video weer uit doe.. dan krijg ik wel weer beeld te zien.

Weet iemand hiervoor een oplossing? De scartkabels zijn namelijk niet kapot, omdat ik het ook geprobeerd heb met een andere scart kabel.
Ik heb ook geprobeerd de scartkabel om te draaien.. en de andere stekkertje in te pluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:21

qless

...vraag maar...

Ik zou de satteliet decoder dan aansluiten op de VCR, en dan de VCR op AU zetten....dat werkt beter denk ik. Alleen als je VCR maar 1 Scart heeft kun je dan niet je TV erop aansluiten,

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Als je de VCR via Scart hebt aangesloten op je TV, kan je toch ook de scart aansluiting op je VCR kiezen? Hierop staat dan het signaal wat je op dat moment op de TV ziet. En die kan je dan instellen op je Sat..

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Pagina: 1