Toon posts:

zwart wit beeld op tv

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc met een ATI radeon 9600 kaart. Als ik deze aansluit op mijn tv krijg ik alleen zwart wit beeld. Nou heb ik natuurlijk al even de database van tweakers doorzocht. Een van de meest aannemelijke oplossing was: tv ondersteunt geen SVHS aansluiting. TV is ook al wel aantal jaartje oud, zou dus kunnen. Maar ook als ik de SVHS kabel (via scart verloop stuk) op mijn videorecorder aansluit krijg ik nog steeds zwart wit beeld op mijn tv. Videorecorder is net nieuw maar handleiding zegt niets over aansluitingen van SVHS. Zijn tegenwoordig niet alle (merk) videorecorders uitgerust met de mogelijkheid om SVHS aan te sluiten?
Iemand enig idee of de video recorder dus ook niet SVHS ondersteunt of dat er een ander probleem kan zijn?

ik hoor graag van jullie

Verwijderd

kleuren tv aanschaffen

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 20:56

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Ik denk dat je VCR wel SVHS heeft (heeft ook scart).

Jou probleem klinkt meer als een te lange kabel. Sommige video encoderchippies (ken alleen de problemen met nvidia) hebben niet zo'n sterke voorversterker. Resultaat is dat je de kabeltjes moet gebruiken die bij je kaart worden meegeleverd (meestal maar 1,5 meter lang).

Optie 1: Een kleine video versterker ertussen als je een grotere afstand hebt dan 1,5meter.

Optie 2: gebruik je al de kabeltjes die erbij zitten dan kun je een progje als TVCC2000 gebruiken. Hierbij kun je de collorcarrier instellen. Ik heb op die manier al veel van dit soort problemen opgelost.

[ Voor 3% gewijzigd door Carp_Hunter op 30-03-2003 20:53 . Reden: typo ]

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

Verwijderd

Ik heb eenzelfde probleem..

Ik heb ook een ATI Radeon 9600 (Aldi PC). En heb een kabel gekocht waarbij de s-video kabel samen met een 2,5mm audio jacket uitmonden in de scartkabel.

Ik had ookal gelezen dat mijn TV geen s-video zou ondersteunen... Terwijl het toch een gloednieuw Philips modelletje is. (Verder heb ik nog wat instellingen zitten klooien, ik heb hem iig op PAL staan).

Ik ben dus ook benieuwd of het anderen al wel is gelukt (desnoods via de composite-aansluiting) want dan ga ik mijn kabel ruilen.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Neem De grote tv-out FAQ even door, misschien kan je er wat mee :)

En Gladiator.. zeg dan niets :|

[ Voor 11% gewijzigd door Pollewob op 30-03-2003 20:54 ]

Verwijderd

Pollewob schreef op 30 March 2003 @ 20:54:
Neem De grote tv-out FAQ even door, misschien kan je er wat mee :)

En Gladiator.. zeg dan niets :|
Zelf heb ik dat al gedaan, maar niks mocht baten... Misschien dat het toch de lengte van de kabel een probleem is...

Ik weet niet hoe lang die bij de topicstarter is, maar bij mij is het 5 meter.

• Carp_Hunter

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 20:56:
[...]
Ik weet niet hoe lang die bij de topicstarter is, maar bij mij is het 5 meter.
Weet je toevallig welke video encoder chip je op je radeon hebt zitten?

Verwijderd

Carp_Hunter schreef op 30 maart 2003 @ 21:02:
[...]

Weet je toevallig welke video encoder chip je op je radeon hebt zitten?
Ik zal het eens proberen uit te zoeken!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:37

MaDLiVe

.-Observer-.

Bijna elke vga card kan een signal sturen over composite of svhs. Ikzelf gebruikte een svhs cabel to scart en zette dus deze optie op svhs. Helaas had ik ook zwart-wit beeld. Dus toen aanhet zoeken geslagen en uiteindelijk de optie maar eens op composite gezet....wat schetse mijn verbasing...het werkte.

Dit was overigens met een nvidiacard (waarbij sommige kaarten kunnen switchen en sommige gewoon niet). Zelfde geld ook voor radeon kaarten alleen zul je de desbtreffende optie ergens anders moeten zoeken.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Topicstarter
Ongelofelijk hoe snel jullie allemaal reageren. In ieder geval bedankt alvast voor de reacties.
Mijn kabel is 7,5m dus een stuk langer dan Carp Hunter zei maar als ik 'm aansluit op de superdeluxe breedbeeld van paps en mams werkt alles wel. Kan het zijn dat die tv dan een ingebouwde video versterker heeft?
Zou het probleem ook niet opgelost zijn als ik de kabel in ruil voor een composiet kabel?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 maart 2003 @ 22:41:
Ongelofelijk hoe snel jullie allemaal reageren. In ieder geval bedankt alvast voor de reacties.
Mijn kabel is 7,5m dus een stuk langer dan Carp Hunter zei maar als ik 'm aansluit op de superdeluxe breedbeeld van paps en mams werkt alles wel. Kan het zijn dat die tv dan een ingebouwde video versterker heeft?
Zou het probleem ook niet opgelost zijn als ik de kabel in ruil voor een composiet kabel?
Staat de TV-out op PAL ingesteld :?...

Verwijderd

Topicstarter
jep, tv out staat op pal

• Carp_Hunter

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 22:41:
Kan idd zijn dat die TV het inkomende video signaal zelf versterkt naar een acceptabele waarde ;)

Je zou idd kunnen proberen met een composite kabel. (zou wel eerst proberen voor dat je gaat ruilen of kopen :P )

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

btw, als je de scart kabel tussen je tv en vcr loshaalt, en dus enkel je pc viua scart op je video hebt, en dan je tv handmatig op het kanaal voor de video insteld (dus niet via scart), dan zou je wel beeld moeten hebben (scart -> scart op een videorecorder wordt niet veranderd van shvs->composite en zal dus z/w op je tv blijven, scart->rf wordt wel omgevormd)

Verwijderd

UPDATE:

Ik heb een composite -> scart kabel gehaald ipv s-video -> scart. De boel aangesloten maar heb nog steeds geen kleurenbeeld :? :?

Als ik de computer opnieuw opstart DAN heb ik ineens wel kleurenbeeld tijdens het opstarten, maar zodra WindowsXP (de driver van de kaart) opgestart is heb ik weer zwart/wit beeld.

Ik zag in de search dat een zekere Yuri eenzelfde probleem heeft met zijn ATI Radeon en ik weet niet of hij al een oplossing heeft (geen email in zijn profiel).

Ik heb met de software al veelvuldig zitten klooien, heb de meeste instellingen geprobeerd maar ik blijf zwart/wit beeld houden!

Ik heb dus de composite uitgang gebruikt, de boel staat ingesteld op een 2e (TV-)scherm, ik gebruik PAL B etc.

Iemand enig idee wat ik nog kan doen? Het is duidelijk een software/driver probleem. Alleen wat doe ik fout met de instellingen? Of is er misschien een TVTool achtig iets voor mijn ATI Radeon 9600TX?

Verwijderd

Zeker weten dat je de aller-aller-aller-allernieuwste drivers hebt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 april 2003 @ 22:16:
Zeker weten dat je de aller-aller-aller-allernieuwste drivers hebt?
Ik zal eens even rondshoppen maar ik neem aan dat het het met de huidige drivers moet doen (PC is 2 weken oud)...

Verwijderd

Je hoeft niet de nieuwste drivers te hebben. Ik heb bijvoorbeelde een GF4 ti4400 leadtek. Als ik hem op mn tv aansluit met detonator drivers (maakt niet uit welke) dan krijg ik geen beeld als ik avi's of mpeg's afspeel. Zodra ik het met de Leadtek drivers doe dan heb ik wel beeld. Probeer dus niet alleen de drivers van radeon is het advies van mij :)

Verwijderd

http://members.chello.nl/a.dukers/S-VHS1.jpg

een klein koperdraadje tussen in die twee gaatjes proppen en waarschijnlijk
heb je weer kleur op je TV. Dit werkt zowel bij mijn ati 9700 als bij een vriend met een GF2mx. Allebei hadden we last van z/w beeld over de S-video aansluiting.

• Rey Nemaattori
  • Laatst online: 16-07 14:52
Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 20:30:
Ik heb een pc met een ATI radeon 9600 kaart. Als ik deze aansluit op mijn tv krijg ik alleen zwart wit beeld. Nou heb ik natuurlijk al even de database van tweakers doorzocht. Een van de meest aannemelijke oplossing was: tv ondersteunt geen SVHS aansluiting. TV is ook al wel aantal jaartje oud, zou dus kunnen. Maar ook als ik de SVHS kabel (via scart verloop stuk) op mijn videorecorder aansluit krijg ik nog steeds zwart wit beeld op mijn tv. Videorecorder is net nieuw maar handleiding zegt niets over aansluitingen van SVHS. Zijn tegenwoordig niet alle (merk) videorecorders uitgerust met de mogelijkheid om SVHS aan te sluiten?
Iemand enig idee of de video recorder dus ook niet SVHS ondersteunt of dat er een ander probleem kan zijn?

ik hoor graag van jullie
Zet in je properties het svideo signaal op naar PAL, standaard staat ie op NTSC ingesteld ;)

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Toen ik voor het eerst TV-out erop aansloot, schrok ik ook. Ik kreeg alleen maar zwart-wit. Maar op mijn TV (Philips Matchline 63cm) heb ik 2 kanalen (Ext1 en Ext2) waar ik kan kijken via PC. Altijd geeft EEN van de twee Zwart-wit en de andere geeft kleur.
Misschien kan je dus andere kanalen proberen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2003 15:24 ]

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

ik heb dus ook die VAGE radeon 9600TX, als ik dus mijn TV-out inschakel heb ik ook zwart/wit beeld, dit is wat ik doe om kleur te krijgen:
1. schakel tv-out aan
2. schakel tv-out uit
3. schakel tv-out aan
4. tadaa... er is opeens kleur

Vage kaart/drivers met die radion 9600TX...... met mn oude geforce3 had ik ook tv-out en die deed het wel gewoon perfect.

Verwijderd

een klein koperdraadje tussen in die twee gaatjes proppen en waarschijnlijk heb je weer kleur op je TV. Dit werkt zowel bij mijn ati 9700 als bij een vriend met een GF2mx. Allebei hadden we last van z/w beeld over de S-video aansluiting.
Imo, een slecht voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.dukers/S-VHS1.jpg
Zou ik niet doen, op deze manier sluit je Intensity (Luminance+Sync) + Color (Chrominance) met elkaar kort.

Doe het dan zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Y-ground------------------+
                          +---------- Tulp/composiet aarde
C-ground------------------+

Y-------------------------+
                          +--------- Tulp/composiet video
C------------||-----------+
        470pF / 10V or more

Andere tekening van hetzelfde:
Afbeeldingslocatie: http://tvtool.info/jpgs/cableguide/svhs_adr_ch700x.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarebook.net/images/conn/minidin4f.gif
PinNameDescription
1GNDGround (Y)
2GNDGround (C)
3YIntensity (Luminance)
4CColor (Chrominance)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 08:11 ]

Verwijderd

Het kan inderdaad aan die kanalen liggen, ik zelf heb een radeon 9500 Pro en een hyundai tvtje van 4 jaar oud, ik kan hem op 2 kanalen instellen, 1 voor kleur en 1 voor zwart wit! Sommige tv`s hebben de optie voor kleur niet dus het zou daar aan kunnen liggen...

• mbooij
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-07 12:18

mbooij

De Mosselman

Heeft iemand het kortsluiten al geprobeerd? Zal dit geen defecte Radeon 9800 SE t.w.v. 160 Euro opleveren?

Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing

Pagina: 1