Hoe ftp opzetten in dit netwerk?

Pagina: 1
Acties:

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:21
Ok dit is het geval, mijn pa wil een ftp servertje opzetten zodat hij wat makkelijker bestanden uit kan wisselen met collega's maar hoe moet ik de poorten etc instellen?

Het netwerk ziet er zo uit:
Alcatel SpeedTouch 510 --> Sweex Router --> 4 PC's
De sweex router staat op het moment als bridge ingesteld.

Waar moet ik zeggen dat hij poort 20/21 moet doorverwijzen naar de pc van me pa, op het modem of de router (dan moet ik m resetten en een andere modus kiezen).
Ik heb al iets geprobeerd op het modem maar ik snap niet wat ik allemaal in moet vullen en volgens mij ben ik ook de helft vergeten. Kan iemand mij helpen?

ps. ga niet zeggen dat het in de FAQ staat want daar wordt alleen WinRoute behandeld ;)

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• jeroendevries
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:07
euh evve kijken...

! Versie met paswoord.
@User
!
username
!!.
!
@Password
!!.
@\n\r=>
!!.
nat flush
@\n\r=>
!!.
nat load defaults yes
@\n\r=>
!!.
nat defserver addr=0
@\n\r=>
!!.
nat create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:21 outside_addr=0:21
@\n\r=>
!!.
nat create protocol=udp inside_addr=10.0.0.150:21 outside_addr=0:21
@\n\r=>
!!.
nat save
@\n\r=>
!!.\n\r
!
! All done
!

in een file NAT.cfg zetten ***** vervangen door je eigen wachtwoord van je alcatel

echo off
echo #############################################
echo ## test ##
sendcmd 10.0.0.138 NAT.cfg
if errorlevel 1 goto exit1
echo ## Operation completed ##
goto exit2
:exit1
echo ## Operation failed !!!!!! ##
echo ## ##
echo off
:exit2
pause
cls

in een start.bat zetten en deze runnen

Nu zou die ut moeten doen

[ Voor 10% gewijzigd door jeroendevries op 30-03-2003 20:40 ]

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

• MewBie
uhm ok, daar haal ik uit dat ik in het modem bij NAT moet kiezen voor:
NEW -->protocol TCP -->inside adress 10.0.0.15x -->inside port 21 --> outside port 21
en als het goed is moet het dan werken?

*beeeeep*

• jeroendevries
Klopt maar je kan ut ook in een bestand zetten dan werkt ut perfect althanks hier wel :)

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:56
vergeet ook niet ff een ftp server die ftp over nat ondersteunt en de desbetreffende passive poorten ook even doormappen

CISSP! Drop your encryption keys!

• jeroendevries
Niet nodig.. je koppelt hem voor de ftp server fysiek door naar een vast ip adres.

• MewBie
Ok het inloggen van mn test user lukt nu, hij krijgt alleen een data socket error.
Wat moet ik btw invullen in Serve-U bij Domain ip adress? mijn inet ip? er staat nu : any available ip adress

edit: en wat moet ik bij Domains--> Temp --> setings --> allow passive mode data tranfers, use ip ?

[ Voor 22% gewijzigd door MewBie op 30-03-2003 21:18 ]

*beeeeep*

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

bij mij werken deze instellingen dus voor geen meter, ik leg de situatie ff uit.
Ik heb hier ook een 510 (v4) modem, met daartussen een E-Tech breedband router die ook ingesteld staat als switch als het ware.

Speedtouch:10.0.0.138- - - E-Tech:192.168.1.1- - -Ik:192.168.1.100

wat heb ik nou gedaan met mijn Speedtouch, bij NAT gewoon de instellingen als volgd ingesteld:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pt0x/screenshots/NAT.jpg

natuurlijk mijn ADSL gegevens ingevuld en mijn DHCP op "auto mode" gezet.

en in mijn E-Tech heb ik een "Virtual server" aangemaakt op poort 21 die redirect naar mijn ip (192.168.1.100).
verder heb ik nog een "special app" ingesteld (ftp) waarbij je eigelijk alleen poorten openzet, dit heb ik gedaan voor port 20~21 voor zowel incoming als outgoing

nu zou je denken.. ok het werkt :) nou mooi niet dus :(
ik zit al een paar dagen te prutsen maar ik en meerdere andere mensen weten niet wat te doen!

help me plzz. ik eet mezelf op uit frustratie

Verwijderd

Vraagje, maakt de ftp server gebruik van passive ftp. In dat geval zou het wel eens kunnen kloppen dat het niet werkt.
Probeer eens passive ftp uit te zetten. Dit heeft geholpen bij een paar vrienden van me met een router en ftp :-)

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Nee passive mode heb ik in Serv-U uitgezet dus daar kan het niet aan liggen.
sowiezo niet want ik krijg als ik naar mijn externe ip proberen te ftpen gewoon een keiharde timeout. Connection failed (Connection timed out)

• satyriasis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07 22:05
welke instellingen kan je doen bij static routing ( screenshot?? )

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pt0x/screenshots/static.jpg

verder kan ik nog mijn IP Adress Table veranderen, maar daar gaat het niet om lijkt me..

Verwijderd

Het ziet er naar uit Jeff_P dat jij een nieuwe versie van ADSL modem heb! Deze modem is ook gelijk een router. :) Wat wel eens wil helpen je je E-tech er tussen uit gooien en je modem volledig te gebruiken als modem/router. Dan kan je namelijk direct instellen dat je modem alle aanvragen van buiten vandaan door moet sturen naar 1 IP adres (server of iets dergelijks).

BTW dat kan je nu ook, maar dat moet je dan naar je router doen en je router weer door laten sturen naar het interne IP van je server. Daz dus een beetje dubbel werk..... ;)

• satyriasis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07 22:05
probeer eens om je modem naar je router te laten verwijzen en je router naar je pc. tis omslachtig maar missschien dat het werkt :?

edit:

ik geloof dat we allemaal unaniem zijn over deze oplossing :) 8)

[ Voor 25% gewijzigd door satyriasis op 31-03-2003 09:54 ]

Verwijderd

Yup, that's it. Heeft je router ook de mogelijkheid om in te loggen over pptp?
Zo ja, zet dan via de KPN-setup cd ADSL_PPTP.ini uploaden, router configureren en vervolgens poort 21 mapppen (op je router naar je computer)

Verwijderd

Ff een tussen oplossing:

Alcatel SpeedTouch 510:
Default server instellen het ip van de router

Router:
Ip + event. poort opgeven van
de machine waarnaar moet verwezen worden (ftp server)

Ik kan niet garanderen dat het werk maar 't is het proberen waard! :P

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 09:27 ]

Verwijderd

Nukem zei:Alcatel SpeedTouch 510:

Als je er externe sweex router ip van maakt (bij mijn sweex router was dat 10.0.0.151 dus geen interne 192.168.2.1) dan werkt het.

• tjerkpolle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-07 23:15
Ik zit met dezelfde situatie. Heb de onderstaande instellingen geprobeerd.. maar ik kan dan ineens het alcatel modem niet meer bereiken op ip 10.0.0.138 , ik heb ook 10.0.0.151 (adres van de sweex router) ingesteld als default server in de alcatel. En de sweex dus ingesteld op het adres 10.0.0.151.

Nu heb ik dit geprobeerd met het uitschakelen van de dhcp server in de alcatel en ook met het uitschakelen van de dhcp server in de sweex (alle mogelijke combinaties). Echter het werkt niet.

Heeft iemand een tip, of een voorbeeld hoe het wel moet werken?
Verwijderd schreef op 07 april 2003 @ 16:06:
Nukem zei:Alcatel SpeedTouch 510:

Als je er externe sweex router ip van maakt (bij mijn sweex router was dat 10.0.0.151 dus geen interne 192.168.2.1) dan werkt het.

• AMDFreak
  • Nu online

AMDFreak

Intel is zo..

Mij lijkt dat je je sweex router ook nog moet portmapen hoor... :?

*ip van modem* > jou ip van pc

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Pagina: 1