[linux] vsftpd directory toegang?

Pagina: 1
Acties:

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:07

EntonoX

Team leider

Topicstarter
hallo GoT'ers,

Ik heb hier een server draaien met RedHat 8.0. Ik heb daar succesvol een vsftpd service op draaien waarmee ik van buiten af als user in kan loggen. echter heb ik nu het probleem dat als ik een FTP programma gebruik zoals WS_ftp, dat ik dan ook in de hogere directory kan komen en zelfs de / (root) kan zien... ik kan echter niets wijzigen omdat de gebruiker geen rechten heeft. Toch vind ik dit niet heel netjes staan, ook als derden evt. in zouden loggen.

kortom hoe verander ik dit?? ik heb de chroot opties al aan staan en ik wordt dus ook gelijk naar mn ftp directory geleid, maar toch kan ik nog in de / (root) kijken.

internet en search al geraadpleegd, maar daar kwam ik niet verder mee.

iemand misschien de oplossing?

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:12
draait de service als root? als wie log jij in? geef es je vsftpd.conf door, daar gaat het probleem waarschijnlijk zitten. RH heeft een standaard docu over veiligheid instellen voor een FTP server.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Topicstarter
ik heb hier mijn vsftpd.conf (commentaar gedeelte eruit geknipt):

local_enable=YES
write_enable=YES
local_umask=022
dirmessage_enable=YES
xferlog_enable=YES
connect_from_port_20=YES
xferlog_std_format=YES
ftpd_banner=Welkom op EntonoX FTP service.
chroot_list_file=/etc/vsftpd.chroot_list
userlist_deny=YES
pam_service_name=vsftpd

verder, wat bedoel je met de service als root??? bedoel je daarmee of de service als root gestart is??? dit is denk ik wel het geval maar zou dat uitmaken???

Verwijderd

chroot_list_enable=YES
chroot_local_user=YES

deze 2 ben je vergeten te zetten in je vsftpd.conf, ff aanpassen, inetd opnieuw starten en klaar

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Topicstarter
ok, dankje Data-XxX... dit was idd de oplossing. ik heb eerst wel even mn hele config van mn vsftp in de soep geholpen, maar nu werkt alles naar wens.

moderator, deze mag dicht wat mij betreft!!!