[Creative Ti 4200 64 Mb]

Pagina: 1
Acties:

• LeMerchant
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07-2020

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Ik heb sinds +/- een maand de Creative Ti 4200 64 MB DRR. Hij bevalt goed alleen viel me het volgende op. Bij het opstarten van de pc (Windows XP) zie je normaal gesproken onderin eerst die grijze balk van links naar rechts oplichten zegmaar, en daarna komt et logo van windows XP en dan krijg je et scherm om in te loggen of hij gaat meteen in windows.
Het beeld van de grijze balk en et windows logo zijn helemaal vervormd.
Laatst wilde ik een ander OS installeren en toen het installatiescherm van windows geladen was, was deze ook helemaal vervormd. Gelukkig had ik mn andere videokaart nog dus kon ik alsnog de installatie gaan doen. Als ik eenmaal in Windows zit, spelletjes doe of wat dan ook geef'tie verder geen problemen.
Tis juist als windows geladen wordt...ik heb ook al de detonator drivers gedownload zonder succes.
Wie heeft dit probleem ook en wat kan dit zijn??

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit heeft denk ik eerder met de BIOS van de kaart/moederbord te maken dan met drivers. Probeer de BIOS van je moederbord eens up te daten (welk moederbord heb je eigenlijk?) :)

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Aha...ik heb een MSI K7T Pro2. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit bios update gedaan. Ik neem aan dat ik et kan vergelijken met een windows update > .exe. bestandje downloaden installeren pc rebooten en klaar (?)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

voor je msi moederbord zal je waarschijnlijk dit progje moeten gebruiken :)
http://www.msi.com.tw/html/support/liveupdate/main.htm

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

LeMerchant schreef op 30 March 2003 @ 20:23:
Aha...ik heb een MSI K7T Pro2. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit bios update gedaan. Ik neem aan dat ik et kan vergelijken met een windows update > .exe. bestandje downloaden installeren pc rebooten en klaar (?)
Bios update kan gevaarlijk zijn en is ingewikkelder. Je moet een flash diskette maken en dan booten met de diskette en het uitvoeren.

• Pollewob
  • Niet online
Voor BIOS updates (en hoe dat precies in zijn werk gaat) moet je ff op de site van de fabrikant kijken: http://www.msi.com.tw/pro...8&MODEL=MS-6330%20Ver1.0C

Maar het is wel iets ingewikkelder dan een simpel .exe filetje (niet echt moeilijk ofzo, maar toch) :)

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 20:26:
[...]

Bios update kan gevaarlijk zijn en is ingewikkelder. Je moet een flash diskette maken en dan booten met de diskette en het uitvoeren.
Aha dus een progje downloaden en op diskette zetten en daarmee booten, en update programma starten dus. Maar dat 'gevaarlijker' zit me niet lekker...

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

kan gewoon met live bios :)
gewoon installeren in windows en je kan het in windows draaien.
dan opnieuw opstarten en hij is geflashd :)

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Hehe, nee je download de nieuwste BIOS voor jou moederbord hier

Dan moet je wat dingen op een floppy zetten die in dat bestandje zitten die je hierboven ziet. Je kan dan als je het goed gedaan hebt booten vanaf floppy en gaat die de BIOS Flashen...

Als dit niet werkt zal ik proberen de nieuwste BIOS ook voor je videokaart ergens te downloaden.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
hmm oke dus als ik het goed begrijp je kan et doen met diskette maar ook met et live update progje van MSI. Maar wat nou als het probleem dan niet verholpen is, of erger nog de pc helemaal nix meer gaat doen, programma's niet meer gaan werken of weet ik veel wat. Of valt dat wel mee?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

valt wel mee :)
zolang je geen stroom uitval krijgt bij het flashen is er niets aan de hand.
als het probleem niet verholpen is kan je dus uitsluiten dat het de bios van je mobo was en verder zoeken ;)
programma's zullen wel gewoon werken hoor.

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
oke kga eerst ff dat live update progje proberen!
{edit}

pfff ff de videokaart verwisselen. Dat bios update gedoe moet in dos, en ik kan die letters dus niet lezen :P

[ Voor 56% gewijzigd door LeMerchant op 30-03-2003 21:00 ]

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
volgens mij heb ik nu een probleem > ik heb et programma gedownload op diskette gezet, in de bios ff veranderd dat first boot device diskette moet zijn, toen startte het proggie op heeft et bios geupdate. Toen de pc ge reboot kreeg ik de melding "ongeldige systeem diskette enz. enz.) [ ik heb er een bracket inzitten en een vaste HD, de HD van de bracket zit er niet in hoor]. dus ik een paar keer geprobeerd dus de bios update flop dr maar weer in gedaan. Toen ging hij wel door maar nu staat er op het scherm >

Verifying DMI Pool data......
Loading FreeDOS....
ROOT FAT KERNEL GO!
123 - InitDisk

Interrupt divide by zero stack:

en dan hier een groot hexadecimaal getal

ohja ter info:

HD 0 = vaste schijf
HD 1 = bracket

Ik heb et in de bios zo ingesteld dat hij eerst moet zoeken naar de 'losse' schijf zoniet dan naar de vaste te gaan. En bij die instelling looptie dus vast. ALs ik doe > first boot device HD 0 , en second boot device HD 0 gaatet goed zie ik net plus dat ik nu wel het windows logo goed zie en niet vervormd

[ Voor 23% gewijzigd door LeMerchant op 30-03-2003 21:34 ]

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
LeMerchant schreef op 30 maart 2003 @ 21:31:
volgens mij heb ik nu een probleem > ik heb et programma gedownload op diskette gezet, in de bios ff veranderd dat first boot device diskette moet zijn, toen startte het proggie op heeft et bios geupdate. Toen de pc ge reboot kreeg ik de melding "ongeldige systeem diskette enz. enz.) [ ik heb er een bracket inzitten en een vaste HD, de HD van de bracket zit er niet in hoor]. dus ik een paar keer geprobeerd dus de bios update flop dr maar weer in gedaan. Toen ging hij wel door maar nu staat er op het scherm >

Verifying DMI Pool data......
Loading FreeDOS....
ROOT FAT KERNEL GO!
123 - InitDisk

Interrupt divide by zero stack:

en dan hier een groot hexadecimaal getal
? die melding van "ongeldige systeemdiskette" hoeft niet perse erg te zijn, je moet gewoon weer in de BIOS "HDD 0" als first boot device zetten, bij mij ging ie namelijk ook wel eens zeuren als Floppy op first boot device stond. Maar als je beeld zag en die melding, was het flashen sowieso gelukt. Uit die melding wat jij geeft kan ik niet wijzer uit worden nee ... :?

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
oke ik zal proberen het te verduidelijken. Ik heb zonet de instellingen weer gezet op :

first boot device HD 1 - de 'losse' HD, bracket dus
second boot device HD 0 - vaste HD

Ik heb de schijf van de bracket er nu niet in dus hij zou nou moeten booten van de vaste HD zegmaar. Dus ik krijg nu de melding:

Verifying DMI Pool Data.....
Boot from CD : Failure .....
Boot from CD : Failure ..... (2x inderdaad!)
DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER

Als ik de bios instellingen nou zo laat staan en ik doe de diskette er weer in met dat bios update proggie kreeg ik die melding zoals een paar berichten boven staat beschreven.

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
VOLGENS MIJ WERKT ET! khad HD 0 en HD 1 omgewisseld volgens mij want kep nu ff getest met de bracket schijf en zonder en nu ist weer zoals voorheen + dat ik et windows logo zie bij et opstarten. Kga nu nog even opstarten met windows bootdisk en als ik dan alle tekst ook goed zie weergegeven dan ist opgelost!

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
YIEHA! mission completed :*) khoop dattet systeem nou zo blijft en niet moeilijk gaat doen omdat et bios nu geflashed is.

Bedankt iedereen!

• Pollewob
  • Niet online
Mooi dat het werkt, maar gebruik voortaan ajb de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop ipv meerder posts na elkaar te plaatsen :)
Pagina: 1