Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ATI 9500 PRO problemen...

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds woensdag een ATI Radeon 9500 PRO en heb er wat problemen mee...

ik heb een verse installatie van windows xp gedaan...

De problemen zijn als volgt:

Ik had eerst de catalyst 3.2 drivers geinstalleerd. werkte goed, alleen had ik wat problemen met textures in GTA 3 (zie ATI 9500 PRO texture probleem met GTA 3) dus ik dacht laat ik eens proberen de driver opnieuw te installeren.
zo gezegd zo gedaan. Maar vanaf toen was 2d heel langzaam, wanneer ik sleep met windows dan gaat dat totaal niet soepel en wanneer ik iets open duurt dat langer dan normaal voordat ik iets zie gebeuren op het scherm. niet goed dus...

Dus ik dacht dat dat kwam doordat ik de oude drivers niet had gedeinstalleerd. dus ik deinstalleer de oude drivers en installeer de drivers opnieuw. nogsteeds het zelfde probleem met langzame 2d. Ik dacht: even kijken of 3d wel gewoon werkt, maar nee:
quake 3 zegt: no open gl sub system ofzo
gta 3 zegt: need at least 128 mbytes of video memory
3d mark2003 geeft allerlei errors

Dus ik deinstalleer de drivers en installeer de omega drivers. Maar tijdens de installatie van die drivers wordt deze melding gegeven:

beeldschermstuurprogramma wordt niet ondersteund.

na die melding wordt de installatie afgesloten.
Dus ik deinstalleer de drivers en probeer de ATI reference drivers te installeren maar dan krijg ik hetzelfde bericht.
De enige drivers die dus willen installeren zijn de catalyst 3.2 drivers maar die geven dus het probleem van 2d + 3d.
Ik heb ook geprobeerd om de Omega drivers over de catalyst 3.2 drivers te installeren, dat werkt wel maar dan heb ik nogsteeds het probleem met 2d en 3d.

Wat kan ik doen :'(

Specs:
Asus p4t-e
Creative SB Live 5.1
Iiyama Vision MAster Pro 413
Hercules 9500 PRO 128 MB
512 RD-RAM
250 Aopen PSU

edit: hoe installeer ik trouwens andere beeldscherm drivers?
wanneer ik naar configuratie scherm ga, dan naar beeldscherm, instellingen, geadvanceerd, beeldscherm, dan is eigenschappen grijs dus die kan ik niet indrukken...:(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 20:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist de officiele hercules drivers geinstalleerd, zelfde probleem :( help, ik kan nu bijna niks met de computer...

Verwijderd

even vorige versie gebruiken, 3.1 dacht ik, dit is al vaker voor gekomen, gebruik dan even de search ;)

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[off topic]
Ik sta eigenlijk op het punt om een 9700 Pro te kopen, maar als ik dit zo lees zijn er wel wat problemen met de drivers?
[/off topic]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

verander radeon 9500pro naar standaard vga adapter
dan zoek je naar de ati*.* bestanden op je c: partitie
delete je die
reboot
instaleer directx 9.0a
reboot
installeer catalyst3.2 of omegadriver

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 20:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik nu 3.1, zelfde probleem

is er niet een programmatje wat alle driver restanten weg haalt van ATI?

Br@m, hij is wel heel snel en ik weet niet in hoeverre dit een driver probleem is. maarja aan de andere kant moet het wel een driver probleem zijn want het werkte wel goed voordat ik met de drivers ging kl*ten....

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Verwijderd schreef op 30 maart 2003 @ 20:29:
ik gebruik nu 3.1, zelfde probleem

is er niet een programmatje wat alle driver restanten weg haalt van ATI?

Br@m, hij is wel heel snel en ik weet niet in hoeverre dit een driver probleem is. maarja aan de andere kant moet het wel een driver probleem zijn want het werkte wel goed voordat ik met de drivers ging kl*ten....
Het is idd een ander probleem, die kaarten en drivers zijn echt uitstekend de laatste tijden, in tegenstelling tot vroeger :r Ik zou gewoon ff een nieuwe install van Windows doen, idd Direct-X 9.0A ( de nieuwste ) installeren en de Ati Catalyst 3.2 drivers... Als het dan nog zo is zou ik eens een BIOS update voor die kaart gaan zoeken op de Hercules site. Anders moet je eens gaan voelen aan de heatsink's van de GPU/mem. om te voelen of ze niet te warm/heet worden.

Br@m ik zou die kaart gewoon kopen... dit ligt aan ZIJN kaart denk.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Verwijderd

Topicstarter
bram ik zou de kaart ook gewoon kopen want hij was goed... :(

kan mijn probleem liggen aan een te zwakke voeding?

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Oké, van de week ga ik hem bestellen.. :P

oh ja, maakt het nog uit welk merk?

[ Voor 35% gewijzigd door Br@m op 30-03-2003 20:55 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 30 maart 2003 @ 20:48:
bram ik zou de kaart ook gewoon kopen want hij was goed... :(

kan mijn probleem liggen aan een te zwakke voeding?
lijkt me niet als ie het eerst wel goed deed :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is waar maar, dan ligt het ook niet aan de kaart, want ik toen hij het dus eerst goed deed en toen ik die andere drivers had geinstalleerd, en toen die gek ging doen, heb ik een driver roll back gedaan en toen deed hij het weer.

Nou, ik ga wel een reformat doen :( beetje hopeloos nog geen week geleden ook al gedaan.

ik laat jullie weten hoe het is gegaan, bedankt voor jullie hulp alvast...
tenslotte nog 1 vraag :)

welke drivers kan ik het beste installeren, catalyst 3.2 of de nieuwste omega drivers?
ik heb geen zin om later andere drivers te installeren :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht even dat hij wel goed werkte op een clean install met standaard windows drivers maar neeeee :'(

ik moet dus toch terug met de kaart :(

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 21:31 ]

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Br@m schreef op 30 March 2003 @ 20:49:
Oké, van de week ga ik hem bestellen.. :P

oh ja, maakt het nog uit welk merk?
Ik zou voor een Hercules gaan als je geld teveel hebt, en houdt van erg mooie kaarten met mooie heatsinks etc. >:) en voor een merk als Club-3d als je kwalitatief wel een goede kaart wilt, alleen heel basic en voor een lekker prijsje. Verder heb je niet echt "slechte" kaarten eigenlijk... dat moet je denk ik zelf beslissen.

En idd ik zou ff een format etc. doen ja, en ik zou de Catalyst 3.2 drivers installen en Direct-X 9.0A, ik heb namelijk geen ervaring met de Omega drivers :P

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Verwijderd

Topicstarter
ok ik wordt helemaal gestoord, ik heb nu de catalyst 3.2 weer geinstalleerd en nu werkt het allemaal wel weer gewoon... :S naja ik kijk wel even hoe het loopt :S

ik hoop snel duidelijkheid te hebben of me kaart nou wel ok is of niet :S
Pagina: 1