Wij (bedrijf met 150 medewerkers) willen overstappen van een 128k-inbelverbinding bij Planet (LAN totaal, kosten 1200 euro p/m ) naar een 256k-SDSL-verbinding van KPN (kosten 400 euro p/m), het zgn. InternetDSL Advanced abbo. Dit is een Internetverbinding via het dedicated KPN netwerk en dus zonder tussenkomst van een provider. We moeten dan wel intern een eigen webserver plaatsen, maar dat is geen probleem
Hierbij krijg/koop je een Cisco 828 router met alle functionaliteit
.
Mijn vragen...
1. heeft iemand al ervaringen met dit abbo?
2. heb ik nog een additionele firewall nodig (PIX of IOS firewall)?
3. zit er op die Cisco 828 een soort van DMZ (ik kon niet helemaal wijs worden uit de uitgebreide documentatie en factsheets van Cisco
)
4. wat is de optimale config qua veiligheid als je een webserver plus smtp-server eraan koppelt. Specifiek in combinatie met deze 828 router?
Zoiets:
Internet
|
Cisco 828
|---------(DMZ:) SMTP + webserver
LAN
of
Internet
|
router
|
firewall
|---------DMZ: SMTP + webserver
LAN
of ...?
Tot 1 mei gaat er 50% van de aansluitkosten af... scheelt weer als er toch een firewall erbij moet komen
Hierbij krijg/koop je een Cisco 828 router met alle functionaliteit
Mijn vragen...
1. heeft iemand al ervaringen met dit abbo?
2. heb ik nog een additionele firewall nodig (PIX of IOS firewall)?
3. zit er op die Cisco 828 een soort van DMZ (ik kon niet helemaal wijs worden uit de uitgebreide documentatie en factsheets van Cisco
4. wat is de optimale config qua veiligheid als je een webserver plus smtp-server eraan koppelt. Specifiek in combinatie met deze 828 router?
Zoiets:
Internet
|
Cisco 828
|---------(DMZ:) SMTP + webserver
LAN
of
Internet
|
router
|
firewall
|---------DMZ: SMTP + webserver
LAN
of ...?
Tot 1 mei gaat er 50% van de aansluitkosten af... scheelt weer als er toch een firewall erbij moet komen