Geachte Voodoo5/WinXP gebruikers.
Ik ben van plan om op korte termijn te beginnen aan het grootschalig testen van verscheidene third-party Windows XP drivers voor de Voodoo 5.
Hierbij ben ik jullie hulp nodig in de eerste fase.
Nee, jullie hoeven niet zelf te testen, enkel wat vragen van mijn kant te beantwoorden
Update: Inmiddels is op 3 van de vier punten al besloten. Ik zoek alleen nog ideeën voor de test-programma's/spellen.
Het testsysteem
Natuurlijk kan er niet getest worden zonder systeem, zie hier de l33t specificaties van de mijne:
1. Van welke programma's zouden jullie graag test resultaten zien in deze test? Onthoud, ik ben niet rijk en ga dus ook niet elk spel of programma kopen wat jullie opnoemen. Ik zal voor spellen voornamelijk demo's gebruiken.
2. Third party drivers
De volgende drivers zullen 100% zeker in de test komen met uitzondering van de X3DFX drivers (kan momenteel niet bij de pagina).:
3. Resoluties
Voor deze test ga ik alleen 4:3 resoluties testen:
Stappen van 3MHz zouden niet veel verschil laten zien en om toch tot een redelijke conclusie te kunnen komen m.b.t. welke drivers nou het beste zijn om over te clocken ga ik voor de volgende snelheden:
Graag geen off-topic gepraat en mensen die GEEN Voodoo3/4/5 hebben kunnen hier beter niet reageren. Off-topic gepraat wat toch met Voodoo's te maken heeft kan hier worden geplaatst: --- 3dfx must live on --- Deel III
Met toestemming van Courage, Bedankt
[EDIT:] Voor de mensen die zich afvragen of het niet veel tests zullen worden: ja, laatste keer dat ik het berekend heb kwam ik op 11200 tests per driver uit. Maar ik ga het toch doen!
[EDIT2:] 31-3-03: Een paar updates.
Ik ben van plan om op korte termijn te beginnen aan het grootschalig testen van verscheidene third-party Windows XP drivers voor de Voodoo 5.
Hierbij ben ik jullie hulp nodig in de eerste fase.
Nee, jullie hoeven niet zelf te testen, enkel wat vragen van mijn kant te beantwoorden
Update: Inmiddels is op 3 van de vier punten al besloten. Ik zoek alleen nog ideeën voor de test-programma's/spellen.
Het testsysteem
Natuurlijk kan er niet getest worden zonder systeem, zie hier de l33t specificaties van de mijne:
Afijn, hier de vragen:Hardware
ASUS P4S533 (Northbridge: SiS 645DX)
Intel Pentium 4 "Northwood" 2,26GHz @ 2465Mhz (145MHz FSB)
2* 256MB Samsung DDR-SDRAM PC2700 (DDR333)
Seagate Barracuda V 120GB ATA/100, 7200RPM, 8MB cache
3DFX Voodoo 5 5500 AGP 64MB SDRAM
Software
Windows XP Pro (NL)
DirectX versie die bij WinXP zit
Verder natuurlijk de testprogramma's.
1. Van welke programma's zouden jullie graag test resultaten zien in deze test? Onthoud, ik ben niet rijk en ga dus ook niet elk spel of programma kopen wat jullie opnoemen. Ik zal voor spellen voornamelijk demo's gebruiken.
Het gebruik van de volgende programma's staat enigszins al vast:Als je een programma of spel noemt, geef dan ook een werkende link naar dat programma of de demo van het spel en vermeld ook even of het een programma of spel is.
Voor de mensen die denken; "Waarom geen 3DMark 2003?", volgens Voodoo_man werkt deze niet bij Voodoo 5's. Daar komt ook nog eens bij dat de score zo laag zou zijn dat verschillen nauwelijks merkbaar zouden zijn.3DMark 2000
3DMark 2001se
Final Reality
Unreal Tournament
Quake2 [demo]
Quake3 [demo]
Serious Sam [demo]
2. Third party drivers
De volgende drivers zullen 100% zeker in de test komen met uitzondering van de X3DFX drivers (kan momenteel niet bij de pagina).:
Deze drivers kun je o.a. vinden op VoodooFiles3DHQ 1.09 Beta 10
AmigaMerlin 2.5
X3DFX [laatste versie, moet nog uitzoeken welke]
Omega 1.03b
WHQL Driver 1.04 (officiële 3dfx drivers)
Dozer 1.0 + 1.1 update
Darkmane 1.0
Xpentor XP
The Voodoo Driver God's 1.08.05
Hujer_HoE WinXP
3. Resoluties
Voor deze test ga ik alleen 4:3 resoluties testen:
4. Kloksnelheden640*480@16Bit
640*480@32Bit
800*600@16Bit
800*600@32Bit
1024*768@16Bit
1024*768@32Bit
1280*960@16Bit
1280*960@32Bit
1600*1200@16Bit
1600*1200@32Bit
Stappen van 3MHz zouden niet veel verschil laten zien en om toch tot een redelijke conclusie te kunnen komen m.b.t. welke drivers nou het beste zijn om over te clocken ga ik voor de volgende snelheden:
De third-party drivers die beschikbaar zijn, zijn meestal Voodoo3/4/5 drivers dus de resultaten die bij deze tests worden behaald zullen enigszins representatief zijn voor alledrie de kaarten, ook al test ik ze alleen op mijn Voodoo5 5500 AGP166MHz, 171MHz, 176MHz
Graag geen off-topic gepraat en mensen die GEEN Voodoo3/4/5 hebben kunnen hier beter niet reageren. Off-topic gepraat wat toch met Voodoo's te maken heeft kan hier worden geplaatst: --- 3dfx must live on --- Deel III
Met toestemming van Courage, Bedankt
[EDIT:] Voor de mensen die zich afvragen of het niet veel tests zullen worden: ja, laatste keer dat ik het berekend heb kwam ik op 11200 tests per driver uit. Maar ik ga het toch doen!
[EDIT2:] 31-3-03: Een paar updates.
[ Voor 101% gewijzigd door NitroX infinity op 01-04-2003 12:30 ]
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry