Ik ben niet de enige met een geluidsprobleem met DTM Race driver, dat is wel zeker. Het schijnt alleen voor te komen bij moerderborden met onboard audio, en dan vooral bij de ECS K7S5A met SiS 712 audio. Vooral op duitse fora kwam ik zeer veel mensen tegen met dezelfde problemen, motorgeluid verschrikkelijk (stofzuiger), en boordradio veel te snel/hoog.
Na héél lang zoeken kwam ik de oplossing tegen: gebruik NIET de drivers van SiS die ook op de ECS site staan, maar gebruik de officiële Realtek AC'97 drivers. De onboard audio van de K7S5A (i.i.g. de eerste revisie) is namelijk AC'97 compliant.
Dit heb ik geprobeerd en het werkt perfect!
Eindelijk 
Ik heb het vermoeden dat er weinig mensen dit weten, en mogelijk werkt deze driver bij alle moederborden met een AC'97 compliant chipset, dat weet ik dus niet, maar het valt te proberen, toch?
De driver is te dwonloaden op:
ftp://152.104.125.40/pc/ac97/alc650/wdm_a341.exe
Helaas geen snelle link, maar goed
Hij komt van de realtek site:
http://www.realtek.com.tw...12&series=8&Software=True
Laat even weten in dit draadje of het bij meer mensen helpt, mogelijk kan dit dan de DTM-FAQ in
Na héél lang zoeken kwam ik de oplossing tegen: gebruik NIET de drivers van SiS die ook op de ECS site staan, maar gebruik de officiële Realtek AC'97 drivers. De onboard audio van de K7S5A (i.i.g. de eerste revisie) is namelijk AC'97 compliant.
Dit heb ik geprobeerd en het werkt perfect!
Ik heb het vermoeden dat er weinig mensen dit weten, en mogelijk werkt deze driver bij alle moederborden met een AC'97 compliant chipset, dat weet ik dus niet, maar het valt te proberen, toch?
De driver is te dwonloaden op:
ftp://152.104.125.40/pc/ac97/alc650/wdm_a341.exe
Helaas geen snelle link, maar goed
Hij komt van de realtek site:
http://www.realtek.com.tw...12&series=8&Software=True
Laat even weten in dit draadje of het bij meer mensen helpt, mogelijk kan dit dan de DTM-FAQ in
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)