[PC] DTM Race Driver geluidsprobleem oplossing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-06 18:05
Ik ben niet de enige met een geluidsprobleem met DTM Race driver, dat is wel zeker. Het schijnt alleen voor te komen bij moerderborden met onboard audio, en dan vooral bij de ECS K7S5A met SiS 712 audio. Vooral op duitse fora kwam ik zeer veel mensen tegen met dezelfde problemen, motorgeluid verschrikkelijk (stofzuiger), en boordradio veel te snel/hoog.

Na héél lang zoeken kwam ik de oplossing tegen: gebruik NIET de drivers van SiS die ook op de ECS site staan, maar gebruik de officiële Realtek AC'97 drivers. De onboard audio van de K7S5A (i.i.g. de eerste revisie) is namelijk AC'97 compliant.

Dit heb ik geprobeerd en het werkt perfect! :) :) Eindelijk :D

Ik heb het vermoeden dat er weinig mensen dit weten, en mogelijk werkt deze driver bij alle moederborden met een AC'97 compliant chipset, dat weet ik dus niet, maar het valt te proberen, toch?

De driver is te dwonloaden op:
ftp://152.104.125.40/pc/ac97/alc650/wdm_a341.exe

Helaas geen snelle link, maar goed ;)

Hij komt van de realtek site:
http://www.realtek.com.tw...12&series=8&Software=True

Laat even weten in dit draadje of het bij meer mensen helpt, mogelijk kan dit dan de DTM-FAQ in :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoiN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10-2024
psy schreef op 30 March 2003 @ 18:15:
Ik ben niet de enige met een geluidsprobleem met DTM Race driver, dat is wel zeker. Het schijnt alleen voor te komen bij moerderborden met onboard audio, en dan vooral bij de ECS K7S5A met SiS 712 audio. Vooral op duitse fora kwam ik zeer veel mensen tegen met dezelfde problemen, motorgeluid verschrikkelijk (stofzuiger), en boordradio veel te snel/hoog.

Na héél lang zoeken kwam ik de oplossing tegen: gebruik NIET de drivers van SiS die ook op de ECS site staan, maar gebruik de officiële Realtek AC'97 drivers. De onboard audio van de K7S5A (i.i.g. de eerste revisie) is namelijk AC'97 compliant.

Dit heb ik geprobeerd en het werkt perfect! :) :) Eindelijk :D

Ik heb het vermoeden dat er weinig mensen dit weten, en mogelijk werkt deze driver bij alle moederborden met een AC'97 compliant chipset, dat weet ik dus niet, maar het valt te proberen, toch?

De driver is te dwonloaden op:
ftp://152.104.125.40/pc/ac97/alc650/wdm_a341.exe

Helaas geen snelle link, maar goed ;)

Hij komt van de realtek site:
http://www.realtek.com.tw...12&series=8&Software=True

Laat even weten in dit draadje of het bij meer mensen helpt, mogelijk kan dit dan de DTM-FAQ in :)
Thx man, eindelijk van dat brakke geluid af. Wat voor OS draai je eigelijk? Ik win Xp daar bij gaf hij aan dat het niet helemaal ondersteunt werd door XP maar hij doet et gewoon goed :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
Win2k, da's wel te vergelijken dus.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32226

Et loste mijn geluidsproblemen op mijn laptop op alleen is nu het spel een stuk trager...... maar et klinkt in ieder geval weer gewoon goed... thank you thank you thank you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-06 10:22
yup...

het loste het geluidsprobleem idd op
maar er zijn ook veel nadelen erbij gekomen bij andere apps...

geluid klinkt niet zo lekker meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40559

Ik heb een soundblaster live maar heb ook zo'n knabbel en babbel sound en de muziek in het menu loopt ook niet lekker.
Heb al vanalles geprobeerd in de sound setup van het spel en de instellingen van de driver en AudioHQ.
ULTIEME OPLOSSING :
Als iemand soortgelijke problemen heeft met deze game raad ik hen aan OpenAL van klik mij,klik mij te downloaden.
Hier is alles opgelost.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 40559 op 02-04-2003 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Thijs©
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:33
ik heb het zefde geluids probleem dus heb ik ook die driver geinstalleerd het geluid doet het perfect alleen mijn PC loopt nu echt verschrikelijk langzaam... :'(
weet iemand nog een andere oplossing??
(ik draai als OS win XP en tijdens de instalatie zie die ook al dat ie niet ondersteund werd)
thx

daag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
Er is maar één echt goed oplossing, en da's een andere geluidskaart...helaas. Volgens mij is die Ac'97 niet Directx-sound (or whatever) compatible. Al zouden de makers dit gewoon moeten oplossen.

Ik heb overigens geen problemen (tragere pc ofzo) met deze truc, maar draai Win2k missschien speelt dat wél een rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:41

KingCrash

Angry Rabbit

The_Thijs© schreef op 03 April 2003 @ 21:38:
ik heb het zefde geluids probleem dus heb ik ook die driver geinstalleerd het geluid doet het perfect alleen mijn PC loopt nu echt verschrikelijk langzaam... :'(
weet iemand nog een andere oplossing??
(ik draai als OS win XP en tijdens de instalatie zie die ook al dat ie niet ondersteund werd)
thx
Bij mij loopt de time trials wel goed met geluid. Komen er meerdere auto's op de baan heb ik ongeveer ongeveer 1 frame per halve minuut.. Driver weer geuninstald, draait het spel weer goed, maar het geluid slecht. Dit is nu al het zoveelste spel dat problemen heeft met de ac' 97. Ik ga toch maar kijken naar een simpel 5.1/audigy kaartje kijken (ook al is die ook niet vrij van problemen..)

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:36

Entity

9000rpm

Ik heb een ander probleem met geluid: in een 2e of 3e race die ik speel stopt het geluid ineens en komt er een hoge pieptoon uit de speakers. De game gaat ineens ontzettend langzaam lopen (2sec/frame ofzo), ik kan het spel nog wel afsluiten, maar de pieptoon gaat pas weg na een reboot.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Ik heb een Terratec DMX X-Fire 1024 geluidskaart met drivers die ik al heel lang gebruik en in alle andere games fatsoenlijk werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-05 13:24
Sander Prinsen schreef op 05 april 2003 @ 13:33:
Ik heb een ander probleem met geluid: in een 2e of 3e race die ik speel stopt het geluid ineens en komt er een hoge pieptoon uit de speakers. De game gaat ineens ontzettend langzaam lopen (2sec/frame ofzo), ik kan het spel nog wel afsluiten, maar de pieptoon gaat pas weg na een reboot.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Ik heb een Terratec DMX X-Fire 1024 geluidskaart met drivers die ik al heel lang gebruik en in alle andere games fatsoenlijk werk...
Ik heb exact hetzelfde probleem. Als ik dan het spel uit wil hangt de hele bende ook nog eens en kan ik rebooten :(

Ik kom niet eens in een tweede of derde race, het gebeurt bij mij al in de eerste 10 seconden van de eerste race.

Als iemand een oplossing weet :'(

Ik heb overigens ook een Terratec DMX Fire 1024. Een driver update hiervoor kan ik wel vergeten, want men weet zo langzamerhand wel hoe het met de driver ondersteuning van deze kaart zit geloof ik.

Zou het wellicht niet goed met DirectX 9 werken? Sinds de installatie van dx9 overigens geen problemen gehad.

Ik heb wel een onboard geluidskaart, maar deze staat uitgeschakelt. In windows en het bios.

* k7of9 heeft weer eens een spel legaal gekocht hoor...

[ Voor 27% gewijzigd door k7of9 op 05-04-2003 16:15 ]

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

k7of9 schreef op 05 April 2003 @ 16:09:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem. Als ik dan het spel uit wil hangt de hele bende ook nog eens en kan ik rebooten :(

Ik kom niet eens in een tweede of derde race, het gebeurt bij mij al in de eerste 10 seconden van de eerste race.

Als iemand een oplossing weet :'(

Ik heb overigens ook een Terratec DMX Fire 1024. Een driver update hiervoor kan ik wel vergeten, want men weet zo langzamerhand wel hoe het met de driver ondersteuning van deze kaart zit geloof ik.

Zou het wellicht niet goed met DirectX 9 werken? Sinds de installatie van dx9 overigens geen problemen gehad.

Ik heb wel een onboard geluidskaart, maar deze staat uitgeschakelt. In windows en het bios.

* k7of9 heeft weer eens een spel legaal gekocht hoor...
Is waarschijnlijk dus een probleem met de Terratec kaart. Eventueel met DX9 (heb ik ook).

Mijn volgende geluidskaart wordt weer gewoon een Creative
:(

Ik heb ook op het Codemasters support forum gepost, eens zien wat die ervan denken.

[ Voor 3% gewijzigd door Entity op 05-04-2003 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
Sander Prinsen schreef op 05 April 2003 @ 17:46:
[...]

Is waarschijnlijk dus een probleem met de Terratec kaart. Eventueel met DX9 (heb ik ook).

Mijn volgende geluidskaart wordt weer gewoon een Creative
:(

Ik heb ook op het Codemasters support forum gepost, eens zien wat die ervan denken.
Weet ik zo net niet, ik zag net op het codemasters forum dat een duitser met een Audigy 2 kaart hetzelfde probleem heeft.

Ik ga maar eens kijken of ik dx9 eraf kan krijgen. Beetje rigoreus, maar wie weet :/

//edit:

Helaas, ook dx9 uninstall maakt niets uit :(

[ Voor 7% gewijzigd door k7of9 op 05-04-2003 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
Ik heb de oplossing gevonden (in mijn geval in ieder geval :P )

Zorg ervoor dat in het bestand pchardwareconfig.ini (root van spelmap) het onderdeel sound er als volgt uit komt te zien:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[Sound]

CenterSpeakerVolumeBoost=0.000000
SurroundSoundCenter=1
SimpleHWSound=1
HighQualityVoices=0
MaxVoices=64
Adapter=DMX Xfire 1024 (cwcwdm.sys)

Behalve de laatste regel uiteraard als je een andere kaart hebt.

Nergens last meer van gehad, en het spel loopt nu super vloeiend met alle details (incl sound) op max en reso 1024 :) :*)

[ Voor 3% gewijzigd door k7of9 op 06-04-2003 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

k7of9 schreef op 06 April 2003 @ 14:35:
Ik heb de oplossing gevonden (in mijn geval in ieder geval :P )

Zorg ervoor dat in het bestand pchardwareconfig.ini (root van spelmap) het onderdeel sound er als volgt uit komt te zien:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[Sound]

SurroundSoundCenter=1
SimpleHWSound=1
HighQualityVoices=0
MaxVoices=64

Behalve de laatste regel uiteraard als je een andere kaart hebt.

Nergens last meer van gehad, en het spel loopt nu super vloeiend met alle details (incl sound) op max en reso 1024 :) :*)
Het lijkt inderdaad te werken! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Het maakt geen zak uit welke geluidskaart je hebt kennis van me heeft een audigy 2 keb zelf ook een 5.1 DONT TRUST TRUST kaartje en bij ons allebei is het zo dat als je geluid op hoog detail zet ben je vrolijk een diashow aant kijken :(
zet je em laag dan rollen de frames over het beeld :P

maar het slaat echt nergens op en hopen dat die apen bij codemasters snel met een leuke patch komme

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28180

Ik heb de oplossing gevonden (in mijn geval in ieder geval )

code:
--------------------------------------------------------------------------------
[Sound]

SurroundSoundCenter=1
SimpleHWSound=1
HighQualityVoices=0
MaxVoices=64

--------------------------------------------------------------------------------

Behalve de laatste regel uiteraard als je een andere kaart hebt:

welke regel moet ik dan invullen met mijn "Avance AC'97 Audio" onboard sound??!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Anoniem: 28180 schreef op 24 april 2003 @ 00:38:
Ik heb de oplossing gevonden (in mijn geval in ieder geval )

code:
----------------------------------------------------------------------
[Sound]

SurroundSoundCenter=1
SimpleHWSound=1
HighQualityVoices=0
MaxVoices=64

----------------------------------------------------------------------

Behalve de laatste regel uiteraard als je een andere kaart hebt:

welke regel moet ik dan invullen met mijn "Avance AC'97 Audio" onboard sound??!!
Als het goed is staat die regel goed ingevuld als je DTM setup hebt gedraaid.

[ Voor 3% gewijzigd door Entity op 24-04-2003 07:56 . Reden: Layout was fuxed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28180

Yep, klopt! Maar ik heb nog steeds dat klote brakke geluid! Waar hebben jullie de sound quality op staan bij DTM setup?

Nu is het helemaal een ramp! Als ik het spel opstart komt er automatisch het DTM setup scherm! en dan kies ik voor save&play, en dan komt die klotekubus, waarna ik antwoord dat ik hem gezien heb, gaat ie laden....komt weer DTM setup?!

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 28180 op 24-04-2003 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76438

Hmm, bij bf1942 had ik eerst ook een slecht geluid, maar door het geluid op 44khz (wat dat betekend weet ik niet) te zetten was dat over. Dat kan ik alleen bij DTM Race Driver nergens vinden. En bovengenoemde opties werken ook niet bij mij. Ik heb ipv Avance Ac 97 Audio ook al primair geluids-gedoe geprobeerd maar dat werkt ook niet.

[edit]
een snellere site om die file te downloaden die in de openings post genoemd werd: ftp://ftp.abit.com.tw/pub.../alc650/v341/wdm_a341.exe

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 76438 op 01-05-2003 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Ik heb een onboard geluidskaart van Nforce op mijn Asus moederbord (zie specs). Ik heb al een nieuwe driver geinstalleerd, maar het brakke motorgeluid blijft. Het is echt niet om aan te horen. Wat kan ik er nog meer aan doen ?
Pagina: 1