Elloo Tweakers
Ik heb een probleempje met Solaris 9 (Intel Edition) waar ik al een aantal weken mee aan het stoeien ben. Het gaat om het volgende:
In eerste instantie heb ik Solaris geinstalleerd met een 3C905-TX netwerkkaartje in het systeem, na installatie kon hij de loopback en eigen ip wel pingen maar kon verder niet het netwerk op. Het resultaat van ifconfig -a was goed, alle settings waren naar wens. Hierop heb ik twee andere netwerkkaarten geprobeerd nl. de 3C905C-TX-M en de 3C950, deze gaven echter hetzelfde resultaat. De genoemde netwerkkaarten werken wel op Linux/xBSD maar dus niet op Solaris.
De onderdelen van de betreffende server zijn:
ASUS A7V-333 mainboard
256 MB DDR 266MHz mem
AMD Duron 1100MHz cpu
S3 Virge DX/GX video
3Com 3C905-TX nic
80GB Maxtor 7200 RPM hdd
Er is wel een driver voor een aantal 3Com kaartjes maar die is voor de 3Com 3C905B/3C905C/3C980/3C980B/3C980C, die ik dus net niet heb...
Pruts-and-Pray ook uit en aan gezet maar dit wou ook niet helpen.
De configuratie van de /etc/driver_aliases en /boot/solaris/devicedb/master zijn goed en de netwerkconfiguratie files ook.
Helaas zegt google en GoT hier ook niks nuttigs over.
Heeft iemand enig idee waar dit door komt en hoe het eventueel is op te lossen?
THNX alvast!!
Ik heb een probleempje met Solaris 9 (Intel Edition) waar ik al een aantal weken mee aan het stoeien ben. Het gaat om het volgende:
In eerste instantie heb ik Solaris geinstalleerd met een 3C905-TX netwerkkaartje in het systeem, na installatie kon hij de loopback en eigen ip wel pingen maar kon verder niet het netwerk op. Het resultaat van ifconfig -a was goed, alle settings waren naar wens. Hierop heb ik twee andere netwerkkaarten geprobeerd nl. de 3C905C-TX-M en de 3C950, deze gaven echter hetzelfde resultaat. De genoemde netwerkkaarten werken wel op Linux/xBSD maar dus niet op Solaris.
De onderdelen van de betreffende server zijn:
ASUS A7V-333 mainboard
256 MB DDR 266MHz mem
AMD Duron 1100MHz cpu
S3 Virge DX/GX video
3Com 3C905-TX nic
80GB Maxtor 7200 RPM hdd
Er is wel een driver voor een aantal 3Com kaartjes maar die is voor de 3Com 3C905B/3C905C/3C980/3C980B/3C980C, die ik dus net niet heb...
Pruts-and-Pray ook uit en aan gezet maar dit wou ook niet helpen.
De configuratie van de /etc/driver_aliases en /boot/solaris/devicedb/master zijn goed en de netwerkconfiguratie files ook.
Helaas zegt google en GoT hier ook niks nuttigs over.
Heeft iemand enig idee waar dit door komt en hoe het eventueel is op te lossen?
THNX alvast!!
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 20:21 ]