Toon posts:

videokaart doet het niet meer ;(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Mijn pa die heeft een tijdje geleden een nieuwe pc (een VAIO) van zn werk gekregen. Op de VAIO was Windows XP Home Edition bijgeleverd. Maar na een tijdje kreeg hij een foutmelding dat en een fatale fout was (ik weet niet wat de foutmelding precies was maar daar gaat het niet om), er stond ook bij dat dit kon worden gerepareert als de windows cd in de pc werd gedaan, maar mijn vader had alleen een herstel cd bij de computer gekregen dus kon hij de WinXP cd er niet in doen. Hij moest dus de hele pc opnieuw installeren, dit heeft hij uiteindelijk een paar keer gedaan omdat hij nadat hij de pc opnieuw had geinstalleerd na een tijdje weer dezelfde foutmelding kreeg. Uiteindelijk heeft hij WinXP professional gekocht zodat hij wel een cd had voor het geval dat hij de foutmelding nog een keer zou krijgen met Professional. Hij kreeg de foutmelding weer en kon deze keer de cd erin doen, dat hielp en hij hoefde de pc niet opnieuw te installeren. Maar sinds WinXP Proffesional op de pc staat doet de videokaart (GeForce 4) het niet meer. Opnieuw installeren heeft niet geholpen en de laatste drivers zijn geinstalleerd. Weet iemand hoe we kunnen zorgen dat de videokaart het weer gaat doen?

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Werkt hij bij het booten nog wel :?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Vanaf welk punt doet de kaart het niet meer? En wat doet het niet meer (krijg je geen beeld, alleen 16 kleuren etc etc)? Werk hij bijvoorbeeld wel in safe-mode? En welke drivers heb je geprobeerd? Welke kaart is het precies? Wat zijn de rest van de specs van het systeem?

Kortom, veel mee rinformatie ajb :)