Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ATI 9500 PRO texture probleem met GTA 3

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds deze week een Hercules 3d prophet Radeon 9500 Pro.

Ik heb een fresh install gedaan dus er staan geen oude video kaart bestanden meer op.
Het probleem is dat soms textures helemaal weg vallen in GTA 3 en soms textures van een zeeeeer lage kwaliteit zijn of gewoon helemaal grijs. In de derde stad zijn de problemen wat minder groot.

Ik heb een screenshot gemaakt in de eerste stad:
http://home.planet.nl/~twerd001/gta3nietgoed.jpg

Specs:
Asus P4T-E
Pentium 4 northwood 1,8 GHz
ATI Radeon 9500 PRO (niet overklokt)
SB Live! 5.1

Heeft iemand een idee wat mijn probleem kan zijn?

Ik gebruik de catalyst 3.2 drivers

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 18:01 ]

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11 14:11

White Dust

PlaneScape: Torment

Heb je al de tips uit gevoerd in Verwijderd in "Forum- en Gamefaqs (*Update 08-02*)" worden gegeven?

[ Voor 6% gewijzigd door White Dust op 30-03-2003 18:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar er zat geen oplossing voor mij bij :(

Verwijderd

Topicstarter
Video kaart lijkt verder prima te werken, alleen heb ik nogsteeds het zelfde probleem met GTA 3?

kan iemand mij in de juiste richting sturen?

Verwijderd

ik heb radeon 9700 pro en ik kan gta3 enkep op 640x480 spelen! plus dat de menus weg zijn maar als ik met mn muis beweeg dan komen de menus te voorschijn, en ik kan de resolutie wel naar 1024x768 zetten maar hij plaatst alles ijskout weer naar 640x480.... heeft iemand dit probleem of iemand oplossing?

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-11 10:18

Kr3Kr

Melpomene

was toch iets van een patch voor of heb ik het mis
Spel stopt binnen een minuut:
Koop het spel in de winkel.
Als je grote gekleurde blokken ziet ipv tekst (Windows XP):
Installeer een Nederlandse of Engelse patch van Microsoft.

http://download.microsoft...06676_WXP_SP1_x86_NLD.exe

of deze

http://download.microsoft...06676_WXP_SP1_x86_ENU.exe

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen problemen met ontbrekende teksten maar volledig ontbrekende en laat te voorschijn komende textures... best irritant.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 00:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
kan echt niemand mij verder helpen ? :(

• Fevida
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11 18:06
Ik heb hier precies hetzelfde probleem (heb je ss gezien), alleen heb ik zelf een GeForce 2 GTS. Heb je de orginele of een rip wat GTA3? Ik heb namelijk de rip, en ik denk dat dat het probleem is.

• MachoM
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-11 15:40
Een bekend probleem van de Radeon serie, heeft eigenlijk niets met deze serie te maken maar meer met luie programmeurs. Anyway, het probleem schijnt op te lossen te zijn door directx 9 te dl-en (en natuurlijk te installen)

Dit lost volgens (DE RECLAME VOOR DIRECTX 9) de problemen met de radeon op, deze zou nu volledig hardware supported moeten zijn, weet zelf nog niet zeker of het werkt voor elk spel, het loste bij mij wel de problemen bij ofp op. :)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~tukkers/gta3_glitch1.JPG

Ik heb er ook last van (op bepaalde plekken).. Als ik dichterbij kom, zie ik dit (let op het grijze driehoekje...:

Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~tukkers/gta3_glitch1a.JPG

Nog een andere plek waar ik het ben tegengekomen....

plaatje (128 k)

Dit zijn de enige twee plekken...

Wat me vooral opvalt zijn de volgende zaken:

1. Directx 9.0 staat er nu op en toch blijf ik de glitches houden,
2. Het spel "hangt" af en toe een seconde en gaat dan vrolijk verder (niet in de laadschermen maar gewoon tijdens het rijden op een eiland)
3. Bij 32 bit kleur had ik minder glitches dan op 16 bit..
4. Onder xp loopt hij 10000x stabieler dan 98 (mijn machine dan).

edit:

Ik zie net dat mijn drivers de 2.5 zijn van de catalyst serie, ik zal eens de rc0 (iig de dx9 drivers) proberen.

edit 2:

Heeft niet geholpen ... :/

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 22:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb direct x 9.0a al

en ik heb grotere texture problemen dan jullie veelal op kruispunten en hele heuvels die ontbreken of muren die ineens te voorschijn komen waardoor ik er tegen aan knal :D

en de textures zijn soms van hele lage kwaliteit en wanneer ik nader worden ze ineens heeeel hoog in kwaliteit... raar maar waar...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 april 2003 @ 23:28:
ik heb direct x 9.0a al

en ik heb grotere texture problemen dan jullie veelal op kruispunten en hele heuvels die ontbreken of muren die ineens te voorschijn komen waardoor ik er tegen aan knal :D

en de textures zijn soms van hele lage kwaliteit en wanneer ik nader worden ze ineens heeeel hoog in kwaliteit... raar maar waar...
Nu ik er even over denk.. Heb je toevallig ook mods geinstalleerd? Ik had namelijk een extra kaart gedownload (The ugly duck city v1.0; aardig goede mods, dat wel) en toen had ik ook zware textureproblemen (witte gebouwen die heel laat een texture kregen en blauwe wegen.
Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 23:18:
ik heb radeon 9700 pro en ik kan gta3 enkep op 640x480 spelen! plus dat de menus weg zijn maar als ik met mn muis beweeg dan komen de menus te voorschijn, en ik kan de resolutie wel naar 1024x768 zetten maar hij plaatst alles ijskout weer naar 640x480.... heeft iemand dit probleem of iemand oplossing?
Je kan tijdens het spelen, de resolutie niet veranderen! Dat kan alleen als je het spel net opgestart hebt!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2003 10:42 ]

Verwijderd

Misschien moet je gta3 ff opnieuw installeren en ff de user files in je mijn documenten backupen. Veel games helpt het ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het eindelijk opgelost!

ik heb de GTA User data files verwijderd op de save games na, en toen opnieuw de resolutie enzo ingesteld, nu werkt het wel weer naar behoren.

Ik denk dat er informatie staat in een bestand over mijn oude video kaart die hij niet direct opnieuw heeft gedetecteerd. Vandaar dat ik problemen had.
Bedankt voor jullie hulp! :D
Pagina: 1