win 2000 pro installatie

Pagina: 1
Acties:

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-08 08:57

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
Hallo,

Op een pc van mij stond Windows XP Pro NL, maar ik wou overstappen naar Windos 2000 Pro NL. Ik dus boot-disk erin, format c: uitvoeren.

done.

Nu dus booten vanaf de Windows 2000 cd, deze gaat allerlei dingen uitvoeren, dan weer rebooten, en dan kom je dus in een grafische interface.

Hij wil dan wat apparaten installeren, dus even op OK klikken en go.. tot dusver alles goed, maar dan (meteen na het flikkeren van het beeldscherm (wat gewoon hoort te kunnen, het staat er ook boven dat dat mogelijk is, dus dat klopt ook) krijg ik een blauw scherm waarop staat dat ik naar mn leverancier moest gaan, en the system has halted...

geen fouten-info dus..

Als ik het nogmaals probeer dan heb ik weer precies dezelfde fout.

Wie weet hoe ik dit op kan lossen?

Verwijderd

Geef eens de exacte melding, zo kunnen we er weinig mee.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

http://search.support.mic...tem+halted+error+on+setup

Ik denk dat je het toch ergens in je hardware config moet zoeken, * alt-92 herinnert zich een zelfde error met een ATI r128 kaart met een afwijkende BIOS.

Kaart tijdens install vervangen en later teruggezet, maar installeren met die AGP kaart ging niet.

[edit]

Sepans, meer info geeft die error niet, alleen dat ie hangt en contact met je hardware leverancier moet opnemen.

Die error staat dus ook niet ergens in ntoskrnl.exe waar je normale bsods uit komen

[ Voor 28% gewijzigd door alt-92 op 30-03-2003 18:28 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd

BackSlash32 schreef op 30 maart 2003 @ 18:22:
Sepans, meer info geeft die error niet, alleen dat ie hangt en contact met je hardware leverancier moet opnemen.
Nog nooit gezien, I stand corrected! Dan wordt het voor TS dus zoeken en puzzelen welk component deze error veroorzaakt.

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
wel raar dat ik voorheen met win xp hier nooit problemen mee had..

cd ligt nu niet thuis, maal zal ander x nogmaals xp proberen.

Verwijderd

Er moet een foutcode bij staan, en aan de hand van die foutcode kun je uitzoeken waar de fout zit. Heb je al eens geïnstalleerd zonder netwerkkaart, geluidskaart, modem, e.d.? Dus alleen met de videokaart?

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
staat dus echt geen foutcode bij..

en ik probeer win xp anders nog wel, want heb geen tijd om alles uit te zoeken op dit moment...

Windows Longhorn installeert ie iig wel..

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:51

mrsar

waar een sar is,is een wodka

je krijgt inderdaad geen foutcode,probeer iig eens met zo min mogelijk hardware te installeren,en inderdaad een andere videokaart,ik had het laatst ook met een kapotte netwerkkaart,die eruit,en de installatie ging perfect,dus eerst zonder alle extra hardware installeren,en als het draait gooi je het er weer bij

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:04

Wok

Dakloos...

TIP:

Als je een onboard geluidskaart hebt (AC'97), moet je deze in het BIOS eerst uitschakelen voordat je Win2K installeert. Als de installatie voltooid is, kun je deze weer aanzetten in het BIOS en in Windows de benodigde drivers installeren.

Dit heeft bij mij en bij vrienden van mij bijna altijd geholpen bij het installeren van Win2K.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
dat zal ik vanavond ens proberen.. thnx!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
ut werkte! thnx

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:04

Wok

Dakloos...

Graag gedaan! Hmm. Ik zit nu zo eens te denken...

Aangezien dit 'probleem' vaker voorkomt bij een Windows install --> misschien in de WOS FAQ opnemen? :?

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Pagina: 1