[3dsmax] Netjes een edge deleten?

Pagina: 1
Acties:

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-07 15:45
Als ik de rode Edge delete, komt er een gat in.
Is er een manier om het te deleten, zonder dat er een gat in komt? Of anders een simpele manier om dat gat op te vullen..

Afbeeldingslocatie: http://www.top90.nl/upload/2003-03-30edgeprobleempje.jpg

Verwijderd

modifiers > cap holes :D

• pim
thanx, het werkt.

Maar is dit ook de beste manier?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
tsjemig, wat een ranzige truc zeg. Lijkt me dat je gewoon een nieuwe vertice face kan opbouwen met de punten die je daar hebt?

[ Voor 4% gewijzigd door HunterPro op 30-03-2003 17:52 ]

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 13:56
HunterPro schreef op 30 March 2003 @ 17:48:
[...]

tsjemig, wat een ranzige truc zeg. Lijkt me dat je gewoon een nieuwe vertice kan opbouwen met de punten die je daar hebt?
Een vertice IS een punt.

Je kunt gewoon een nieuwe poly maken... als iemand een snellere manier weet, hoor ik 't graag :)

Verwijderd

HunterPro schreef op 30 March 2003 @ 17:48:
[...]

tsjemig, wat een ranzige truc zeg. Lijkt me dat je gewoon een nieuwe vertice kan opbouwen met de punten die je daar hebt?
een vertice opbouwen gaat moeilijk (omdat het een puntje is :P ), maar je kan inderdaad gewoon ff een face createn, doe ik altijd..vind ik wel zo makkelijk :P

Verwijderd

[sarcasme]
oh maar Hunter wat duidelijk!
[/sarcasme]
Je kan ook de edges welden, collapsen e.d. maar cap holes is er specefiek voor gemaakt :P

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 maart 2003 @ 17:51:
[sarcasme]
oh maar Hunter wat duidelijk!
[/sarcasme]
Je kan ook de edges welden, collapsen e.d. maar cap holes is er specefiek voor gemaakt :P
ik probeer alleen maar aan te geven dat wat jij aangeeft, absoluut géén oplossing is, maar gewoon een ranzige modifier. Want als je iets verder komt met je model en je wilt gaten hébben in je model, kom je ernstig in de knoop met een Cap Holes.

Verwijderd

Geen poep hunter en dan nog ; ooit gehoord van collapse to?
maar anyways een manier om gaten te dichten is collapse holes, het kan ook op andere manieren....

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Nou nou wat springen we weer gelijk op HunterPro zeg :r

Pim ik zie dat je een auto wil modelen dmv poly manier, over een dag word je het echt zat :)
Ik zou zeggen, kijk eens of je de spline modeling manier beter vind werken, want het is echt zo.

Geen vertices, dat scheelt.

[ Voor 1% gewijzigd door Allochtoon op 30-03-2003 17:57 . Reden: typ0z ]

Verwijderd

converteer em naar editable poly ( editable mesh sukt sowieso )

selecteer de edge die je wil verwijderen en ros op 'Remove' als je op DEL ( toetsenbord ) rost ontstaat er idd een gat

daarna naar vertexes en selecteer de 2 overgebleven vertexen verwijderen ook dmv van 'Remove' want als je die laat staan krijg je een smerige mesh + vage uitsteeksels

• HunterPro
  • Niet online
Allochtoon schreef op 30 March 2003 @ 17:56:
Nou nou wat springen we weer gelijk op HunterPro zeg :r

Pim ik zie dat je een auto wil modelen dmv poly manier, over een dag word je het echt zat :)
Ik zou zeggen, kijk eens of je de spline modeling manier beter vind werken, want het is echt zo.

Geen vertices, dat scheelt.
waarom moet daar een :r bij ?

• pim
Ja,. ik ben bezig met deze tutorial: http://www.dutch-gamers.nl/~karabo/tutorials/car/index.html
Maar ik zal binnenkort ook eens een uitgebreide Spline tutorial volgen:)
Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 17:57:
converteer em naar editable poly ( editable mesh sukt sowieso )
Ik met het eigenlijk wel in Editable mesh doen, omdat ik anders van de tutorial afwijk..

[ Voor 43% gewijzigd door pim op 30-03-2003 18:00 ]

Verwijderd

HunterPro schreef op 30 maart 2003 @ 17:57:
[...]

waarom moet daar een :r bij ?
offtopic:
Niets moet maar hij prefereert het blijkbaar wel

Verwijderd

HunterPro schreef op 30 maart 2003 @ 17:53:
[...]

ik probeer alleen maar aan te geven dat wat jij aangeeft, absoluut géén oplossing is, maar gewoon een ranzige modifier. Want als je iets verder komt met je model en je wilt gaten hébben in je model, kom je ernstig in de knoop met een Cap Holes.
Daar heb je zeker gelijk in, vnadaar dat LiToKi en ik met create face kwamen, Cap holes idd useless...

Zit je weer met een modifier in je stack, en om hele tijd blijven collapsen, en ik denk dat ie bij moeilijkere dingen ook snel in de knoop komt, en dat je een grote rotzooi hebt :P

En volgens mij is edges welden ook niet echt geweldige oplossing :X

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 18:01 ]

Verwijderd

pim schreef op 30 March 2003 @ 17:58:
Ja,. ik ben bezig met deze tutorial: http://www.dutch-gamers.nl/~karabo/tutorials/car/index.html
Maar ik zal binnenkort ook eens een uitgebreide Spline tutorial volgen:)

[...]

Ik met het eigenlijk wel in Editable mesh doen, omdat ik anders van de tutorial afwijk..
Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 17:59:
[...]

offtopic:
Niets moet maar hij prefereert het blijkbaar wel
:] daar heb je je antwoord eigenlijk al :P.
Het is absoluut neit erg om van een tut af te wijken, daar leer je alleen maar van te improviseren :D

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 18:02 ]

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 09:52

Pelle

🚴‍♂️

Heel fijn dat iedereen hier zo aardig is tegen elkaar, maar dat wil ik dus niet meer zien. Flames, uitlokkingen, ononderbouwde reacties en :r-smilies zijn dus uit den boze. Weest gewaarschuwd :)

Verwijderd

Pelle schreef op 30 March 2003 @ 18:14:
Heel fijn dat iedereen hier zo aardig is tegen elkaar, maar dat wil ik dus niet meer zien. Flames, uitlokkingen, ononderbouwde reacties en :r-smilies zijn dus uit den boze. Weest gewaarschuwd :)
offtopic:
Nounou, generaliseren, niet IEDEREEN :P

En is het niet "wees gewaarschuwd" ? ;)

Maar om even terug te komen op TS zijn probleem.

Bij edit mesh -> polygon -> edit geometry -> create face, en de vertices (die blauwe puntjes) tegen de richting van de klok in een voor een aanklikken ,als het goed is krijg je dan een nieuwe face :) (als je met de klok mee doet zie je hem niet ,want dan zit hij verkeerd om)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 18:24 ]

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Pelle schreef op 30 March 2003 @ 18:14:
maar ik kwam juist voor HunterPro op.. 8)7
Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 18:18:
[...]

Nounou, generaliseren, niet IEDEREEN :P

Maar om even terug te komen op TS zijn probleem.

Bij edit mesh -> edit geometry -> create face, en de vertices (die blauwe puntjes) tegen de richting van de klok in een voor een aanklikken ,als het goed is krijg je dan een nieuwe face :) (als je met de klok mee doet zie je hem niet ,want dan zit hij verkeerd om)
En als je dat juist met polygon doet hoef je minder te klikken :)

Verwijderd

ik kan effe niet volgen, als je figuur een editable poly is waarom doe je dan niet gewoon rechtermuisklik op dat lijntje en dan remove, werkt hier toch altijd :?

edit ps: converteer hem maar naar editable poly, het verschil merk je niet en editable poly is echt veel beter als je er bijv. een meshsmooth op doet. Bij editable poly zitten ook veel leukere tooltjes :)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 19:29 . Reden: extra info ]

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 09:52

Pelle

🚴‍♂️

Allochtoon schreef op 30 March 2003 @ 18:21:
maar ik kwam juist voor HunterPro op.. 8)7

Ja, dat zag ik, maar het gebruik van :r in zo'n context kan bij de mensen waar jij op reageerde, ook weer verkeerd vallen :)

• Oogst
  • Laatst online: 04-01 21:29
Idd is editable poly gewoon veel handiger, omdat het daarin zo kan. Wil je je aan de tut houden en dus met een editable mesh werken, dan moet je gewoon even zelf een nieuwe face maken, handmatig of met cap holes.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Pagina: 1