[Moederbord] Hoe kan ik de multiplier verhogen

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
KLikt simple deze vraag, maar ik ben nu al een halve dag aan het zoeken maar kan hem dus niet in mijn bios vinden.

Ik kan in de bios alleen de FSB verhogen maar verder niks, graag zou ik ook zelf mijn devider in kunnen stelleb en de pci en AGP snelheid alsmede de MULTIPLIER.

Ik heb een Gigabyte VRXP rev 2.0 en heb het al met easytune geprobeerd, maar tevergeefs.

Verwijderd

Jumpers op het mobo zelf al geprobeerd ??
BIOS update zou misschien ook nog kunnen helpen.

Ondersteund je CPU uberhaupt een multiplier verhoging ??

• BSeB
Ik heb een AXDA1700DUT3C 0309 deze staat bekend als geod overklokbaar en niet gelocked, maar het zou idd aan mijn jumpers kunnen liggen ga het even controleren als ik de handleiding kan downlaoden, want de servers van Gigabyte zijn brak

Ok ik lees net hier, ik heb mijn dipswitches nu zo staan dat de multiplier automatisch wordt gedaan, maar ik wil deze zelf instellen. Ben nu idd al iets verder

Zijn hier ook mensen die de multiplier in de bios kunnen aanpassen (dmv een angepaste bios.)

[ Voor 37% gewijzigd door BSeB op 30-03-2003 17:45 ]

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:00

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Staat er niet in hoe je je multiplier handmatig kan instellen? met een jumper ofzo?

• BSeB
Ik heb nu een MP van 12,5, maar op de jumpers kan ik niet hoger komen. Is er geen manier om het via de bios te doen, i de handleiding kan ik via de jumpers 12,5 halen.

Verder staat er niks over divider of iets dergelijks.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

AMD recycleert multiplier instellingen- je kunt dus proberen in te stellen op de laagste settings en kijken wat je nieuwere CPU daarvan maakt. Grote kans dat je dan verder komt.

Oslik blyat! Oslik!

• BSeB
Owww thnx zal vanavond is proberen. Verder krijg ik mijn FSB ook niet echt hoger, 140 is het hoogste en alles erboven laat hij vastlopen. Snap er niks van krijg steeds meer het idee dat ik gewoon het verkeerde mobo heb om over te klokken.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:42

Shunt

Boe

tip zet je mem in eens op 166 want wat je nu doet is gewoon je pci en agp mee ocen
en speel eens met de dividers ;) dan zal je echt makkelijk tot de180 ofzo komen
je moet maar even kijken maar je MOET zeker tot de 166 mhz komen omdat je mobo dat makkelijk aan kan

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• cwppol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-01-2025
ik wil niet vervelend doen, maar als je het niet voor elkaar krijgt om uit te vinden hoe je het moet instellen, weet je dan wel zeker dat je er aan wilt beginnen? Ik ken meerdere mensen die hun mobo/proc/geheugen hebben gesloopt met een nobo overclock...

• BSeB
Ik wil zeker overklokken, en ik sloop mijn mem niet, aangezine dat PC3000 is, dat kan dus wle een FSB van 166 hebben zonder prob, verdermoet de proc het ook aan kunnen.

Vraag is alleen of mobo het kan aangezine hij al bij 140 instabiel wordt, maar het probleem is dus dat ik niks met de dividers kan omdat die simpelweg niet in de bios staan en die ook niet op mijn moederbord te beheren zijn.

• Shunt

Shunt

Boe

BSeB schreef op 31 March 2003 @ 11:39:
Ik wil zeker overklokken, en ik sloop mijn mem niet, aangezine dat PC3000 is, dat kan dus wle een FSB van 166 hebben zonder prob, verdermoet de proc het ook aan kunnen.

Vraag is alleen of mobo het kan aangezine hij al bij 140 instabiel wordt, maar het probleem is dus dat ik niks met de dividers kan omdat die simpelweg niet in de bios staan en die ook niet op mijn moederbord te beheren zijn.
dit gaat dan dus van zelf
dit had je ook geweten als je ffe in je boekje had gezocht ;) :>

zet maar eens op 166 en dan de mp iets naar beneden of iets meer Vop je core en dan gewoon op 166 mhz dan zal hij gewoon lekker lopen @ 166 mhz :>

Game PC

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08 20:19

momania

iPhone 30! Bam!

BSeB schreef op 31 maart 2003 @ 09:36:
Owww thnx zal vanavond is proberen. Verder krijg ik mijn FSB ook niet echt hoger, 140 is het hoogste en alles erboven laat hij vastlopen.
Heb je ook wel goed aan je voltages gedacht?

Ook nuttig: Frequently Asked Questions DOC (laatste update 27-03-03) ;)

[ Voor 12% gewijzigd door momania op 31-03-2003 11:44 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• BSeB
Ja ik heb mijn voltages al omhoog gezet. Maar daar ligt het niet aan aangezien die proc op 1,65 gewoon veel hoger moet kunnen lopen en pas bij extreme clocks meer Vcore nodig heeft

• Shunt

Shunt

Boe

BSeB schreef op 31 March 2003 @ 11:47:
Ja ik heb mijn voltages al omhoog gezet. Maar daar ligt het niet aan aangezien die proc op 1,65 gewoon veel hoger moet kunnen lopen en pas bij extreme clocks meer Vcore nodig heeft
zet strax je vcore eens op 1.8 en zet dan je fsb op 166 zonder de mp te veranderen (standaart dus )

Game PC

• BSeB
Gedaan, alleen dan loopt hij tot en met de laatste message wat er zit aangesloten op elke IDE poort en dan stopt hij ermee, 146 haal ik nu wel, stabiel tot nu toe

• BSeB
Overigensik ben er nu achter dat als ik mijn fsb verhoog, mijn hardware fouten gaat geven.

Mijn Geluidskaart (Terratec werkt niet meer), andere hardware zoals LAN en dergelijke werken ook niet totcomputer uit is geweest na een bios reset.

Blijkbaar neemt hij die snelheid meeomhoog,die kan ik nergens omlaag zetten. Verder als een MP van 12,5 kom ik ook niet, dus ik denk dat ik een EPOX ga kopen met een aparte RAID controller, die zouden tot een MP van 16,5 kunnen een fsb van 200 (met 2 repjes geheugen)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

BSeB schreef op 31 March 2003 @ 14:43:
Overigensik ben er nu achter dat als ik mijn fsb verhoog, mijn hardware fouten gaat geven.

Mijn Geluidskaart (Terratec werkt niet meer), andere hardware zoals LAN en dergelijke werken ook niet totcomputer uit is geweest na een bios reset.

Blijkbaar neemt hij die snelheid meeomhoog,die kan ik nergens omlaag zetten. Verder als een MP van 12,5 kom ik ook niet,
Heb je mijn tip al geprobeerd :?
dus ik denk dat ik een EPOX ga kopen met een aparte RAID controller, die zouden tot een MP van 16,5 kunnen een fsb van 200 (met 2 repjes geheugen)
Overschat die onboard RAID controllers niet- ze zijn gewoon dezelfde chips die op de PCI kaarten zitten. Belangrijker voor FSB OCen zijn de dividers die de PCI op 1/5 of zelfs 1/6 FSB houden.

Oslik blyat! Oslik!

• BSeB
dion_b schreef op 31 March 2003 @ 16:07:

[...]

Heb je mijn tip al geprobeerd :?

[...]
Overschat die onboard RAID controllers niet- ze zijn gewoon dezelfde chips die op de PCI kaarten zitten. Belangrijker voor FSB OCen zijn de dividers die de PCI op 1/5 of zelfs 1/6 FSB houden.
Heb ik geprobeerd alleen tone werkte mijn hele pc effe heel erg ***

Verder bedoelde ik dat ik een mobo neem met een nforce chipset. Maar omdat ik mijn harde schijven in RAID wil hebben en er geen RAID plankjes zijn met NForce moet ik dus een aparte kaart daarvoor kopen en die op mijn pci zetten.

Zo'n mobo kan fsb van 200 halen en een mp van 16,5 ik geloof dat die van Epox erg Kwel waren, :P

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

BSeB schreef op 31 March 2003 @ 21:26:
[...]

Heb ik geprobeerd alleen tone werkte mijn hele pc effe heel erg ***

Verder bedoelde ik dat ik een mobo neem met een nforce chipset. Maar omdat ik mijn harde schijven in RAID wil hebben en er geen RAID plankjes zijn met NForce moet ik dus een aparte kaart daarvoor kopen en die op mijn pci zetten.

Zo'n mobo kan fsb van 200 halen en een mp van 16,5 ik geloof dat die van Epox erg Kwel waren, :P
En jij denkt een AMD 1700+ op 3300Mhz te zetten? (16.5*200=3300MHz) :? :? :?

Als je dat lukt... _/-\o_ <<< zegt genoeg :)

* CH4OS zn broer heeft een 1800+ @ 2600+ @ NForce 2

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

ThePerfectCell schreef op 01 April 2003 @ 10:41:
[...]

En jij denkt een AMD 1700+ op 3300Mhz te zetten? (16.5*200=3300MHz) :? :? :?

Als je dat lukt... _/-\o_ <<< zegt genoeg :)

* thejoker80 zn broer heeft een 1800+ @ 2600+ @ NForce 2
Dat ga je waarschijnlijk niet halen maar in de buurt komen kan wel. check

Ik denk dat hij bedoelt dat hij in ieder geval hoog kan komen, die multiplier van 16,5 en die fsb van 200 zijn niet aan elkaar verbonden.

• BSeB
Nee idd, dat bedoel ik, ik wil er alleen mee zeggen dat ik dan niet meer gebonden zit aan een maximale MP van 12,5 en natuurlijk een hogere divider heb ipv 1.4 en dus hoger met mijn fsb kan komen. Ik bedoelde idd niet 200*16,5
Pagina: 1