Netwerk 'opeens' erg traag

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb een windows 2000 server met een active directory erop. Ik heb op het moment 2 XP clients aan staan. De ene is normaal snel en de andere (de mijne natuurlijk :'() is baggertraag.

Als ik via MS networking gewoon met de verkenner een bestandje van me server naar m'n desktop kopiëer, zie ik in de taskmanager een pieksnelheid van 400KBps. Als ik met FTP van dezelfde directory naar m'n desktop kopiëer, zie ik een pieksnelheid van net onder 4MBps (das vrij normaal dus).

Het lijkt me dus dat het iets te maken heeft met MS networking instellingen, en dan op de client, omdat andere clients dan de mijne wel normaal snel gaan... Kan iemand me helpen?

Wat specs:
• Windows 2000 server heeft een Intel Pro100+ kaartje (100Mb/FD) en heeft SP3
• Windows XP met traag netwerk heeft SP1 en een 3Com 3C905 (100Mb/FD)
• Windows XP met snel netwerk heeft SP1 en een Realtek ding (100Mb/FD)
• Dit alles hangt aan een 8 poorts 10/100 switch, met gewone CAT5 UTP bekabeling (maar daar ligt het natuurlijk niet aan).

Het gekke is trouwens dat het 'opeens' traag is. Sinds gister ofzo. Ik heb gister wel winroute geinstalleerd op de server, maar die vertraagd natuurlijk niet het verkeer voor 1 protocol voor 1 client. Server en clients ook al opnieuw opgestart en opnieuw aan de AD toegevoegd...

Iemand?

日本!🎌

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
ZAg pas geleden iets over XP clients met windows 2000 server en SP3 was hier ergens op tweakers maar wat het nou was ik weet het niet in iedergeval iets met netwerk omgeving

win2k met XP clients probleem

[ Voor 15% gewijzigd door raymonvdm op 30-03-2003 17:11 ]

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
De problemen in dat topic heb ik helemaal niet. DNS staat goed, ik kan alles met het domein doen wat ik wil en alles werkt normaal. Op de server ook geen fouten in het event log. Het is alleen het MS networking dat traag is.

Misschien een register-instelling voor netbios-dingen ofzo? kweenie hoor, ik suggereer maar wat...

日本!🎌

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
OK, ik ontdek net dat het iets te maken heeft met group policies. Ik krijg op de client iedere events 1030 en 1058 van de Userenv bron als ik de group policies update met het commando GPUPDATE.

op www.eventid.net heb ik gezocht en er worden verschillende dingen gesuggereerd. De DFS service zou uitstaan, maar die staat gewoon aan. De machtigingen voor de SYSVOL share op de server zouden niet goed staan, maar dat staan ze wel.

Als ik \\mijndomeinnaam.com open in een verkenner, krijg ik een leeg scherm. Op de server zegt ie "kan de netwerknaam niet vinden". Als ik gewoon naar m'n server browse via netwerklocaties enzo, dan krijg ik gewoon een "geen toegang" melding.

En dat terwijl ik een domeinadministrator ben...

update
Deze fouten zijn inmiddels opgelost... daar was dus een fix voor (Q329170). Maar nu is het netwerk nog steeds baggertraag :(

[ Voor 11% gewijzigd door _Thanatos_ op 31-03-2003 02:56 . Reden: update ]

日本!🎌

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Het wordt steeds weirder...
Ik zet de TcpWindowSize in het register (in HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters) op 17520 (standaard waarde voor win2k): helpt niets.
Ik ga van een andere client (ook XP) een bestand downloaden: volle snelheid.
Vervolgens weer een bestand van me server: nu wel volle snelheid!
Ff rebooten, voor het geval het misschien eenmalig is... het blijft snel!

Probleem opgelost? who knows...

日本!🎌