Toon posts:

[winXPhome] opstart probleem na install software*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Beste Gasten,
die de tijd nemen dit te lezen en me willen helpen.... ;)

Zit met het volgende:
heb net een paar dagen nieuwe comp (de nieuwste medion van de Aldi) echt Super loopt ie 8) , maar na dat ik mijn software geinstald had, die ik ook had op mijn andere medion computer en die dit probleem trouwens ook had...

Start Windows wel snel op maar blijft ongeveer minuutje hangen krijg dan als ik op"deze computer" klik een zaklamp te zien, internet moet ik effe op wachten en ook mijn mail kan ik niet lezen , dan start plots MSN + Lan verbinding 2 met de melding een van de netwerkkabels is niet aangesloten op en kan ik weer alles...

Wat zou dit kunnen zijn, Mijn Software, MSN, die Lanverbinding of misschien te maken met een van die klote updates van WinXP staan namelijk al heel wat Hotfix'en in mijn Software lijst onder Configuratie scherm ??? Mogen die weg gegooid worden trouwens ???

Alvast Super Bedankt,

Mvg.
Ringo

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb je topictitel wat aangepast. "help help help" in een topictitel heeft niet echt veel zin ;)
Verder was de probleemomschrijving ook niet bepaald duidelijk.

Verwijderd

Kan het niet liggen aan bepaalde soft die het opstarten van de pc zodanig doet laggen dat er de eerste paar seconden niet mee te werken valt ? Aangezien je dit probleem ook op een andere pc had lijkt me de gemeenschappelijke deler de software die je erop zet. (Kazaa met spyware bijvoorbeeld? ).
Indien je denkt dat het aan de KaZaA spyware ligt, kan je deze verwijderen met AdAware. http://www.lavasoftusa.com

bij de weg:
lees ook ns de FAQ's even door:
"help help help" in de topictitel is ook maar niets... * SH007 was me voor
en bovendien doen we elkaar hier permanent de groeten

Windows Operated Systems - FAQ - *nieuw*
FAQ mbt reageren

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 09:27 . Reden: url van adaware erbeterd ]

Verwijderd

Topicstarter
Ah hebben jullie goed gedaan heb Kazaa er eens inmiddels afgepleurt maar nog steeds zelfde prob,
opzich lijkt me inderdaad ook dat het probleem daar moet zitten, in het begin werkte alles top tot dat ik software begon te installen dus eigenlijk wel meest logische !

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 17:35 ]

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

je hebt dus een kant en klare PC gekocht en die loopt volgens jou Super ( leuke woordspeling) maar met opstarten heb je allerlei problemen!..vreemd.

Wat ik zou doen als ik al zo een PC aanschaf??.........Ff een verse instal van Win,zodat je alles er op zet zoals je het zelf wilt en ik las in een andere topic over de Aldi PC............welke tweakerd koopt er een Aldi PC?,is dat niet zoiets aan het worden als de Gamma?

Hotfixen kan je wegdoen,maar raad je dat niet aan want dit zijn de Updates van Windows XP.

En wat heb je gedaan bij die andere PC die het zelfde probleem had?

Probeer dan eens ff Systemherstel als het eerst wel goed werkte.

[ Voor 13% gewijzigd door Flame17 op 30-03-2003 23:25 ]

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Enorm gave PC die je nu voor je hebt en voor dat geld.
Je weet in ieder geval dat je PC heeft gewerkt met alle hotfixes, etc.
Het moet aan de software liggen die je installeert, ga dus niet knoeien met XP of hotfixes.

Gooi alles eraf of beter begin opnieuw vanaf een schoon Xp. Probeer daarna gewoon per programma na het installeren te kijken of het nog werkt.
Op het moment dat het mis gaat weet je dan tenminste welk programma de boosdoender is.....anders is het zoeken naar een speld in een hooiberg.

...ik gok dat een belangrijke dll wordt vervangen namelijk tijdens de installatie. Of een driver die problemen geeft. Dit laatste moet je echter gewoon kunnen zien in de device-manager. (staan er nergens uitroep-tekens?)

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Ben je serieus met die kreet : Enorm gave PC?

koopt de tweaker zijn PC bij de Aldi? |:( , volgens mij zet je die zelf in elkaar maar dat ff terzijde.

Idd lijkt mij een verse Install van XP de makkelijkste oplossing zoals ik al eerder zei,maar ik denk niet dat je er een XP cd bij hebt en zal het wel een Recovery CD zijn en gebruik die dan.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

/offtopic
Er bestaan helaas 'tweakers' met continu veel te weinig geld zoals ondergetekende.

Als ik dan die PC zie zoals die in de Aldi folder staat ben ik onder de indruk wat je krijgt.
Ik bouw mijn PC's inderdaad zelf, maar vraag me serieus af of ik voor dat geld iets vergelijkbaars in elkaar zou kunnen (zelfs afgezien van de software). Dus vandaar de opmerking "gave PC"

Verwijderd

Topicstarter
Arno, je hebt er inderdaad helemaal geen ervaring mee hoor ik met Medion Pc's
Als ik zeg dat er alles op en aan zit is dat ook echt zo Zit nieuwe Nero bij Windows XP voledige versie op een aprate orginele cd de rest van Drivers staan wel op 1 cd maar ja is dat zo erg dacht het niet de andere comp was ook een Medion van de aldi waar ik ook nog nooit een prob mee heb gehad op dit kleine probleempje nu en wat waarschijnlijk aan mijn eigen ligt,
en heeft mijn vader nu...

Wil ik wel eens weten wat jij onder een echt goeie pc verstaat een van de Beurs,
Of een gekochte bij een of andere dure zaak,
Of zelf onderdelen gekocht en in mekaar gezet ? (wat ik ook wel eens gedaan heb)
en dan wil je beweren dat ik als ik dat gedaan had geen prob had gehad, ja nog effe !
maar goed, vecht dat maar in andere topic uit ik ben ieder geval zeer tevrede over de medion pc en ja dat ie nu van de Aldi komt so what wasie beter geweest als ie ergens anders van af kwam ?

Ik ga iedergeval gewoon mijn hele software na en dan zie ik wel

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 09:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Juist Moesasji, dit klopt inderdaad !

Verwijderd

Topicstarter
Nog wat anders, Nu heb ik op C: Win XP en op de D: Win 98 en die heeft met al de zelfde software er helemaal geen problemen mee HOE KAN DAT !
Zou het dan toch aan Win XP liggen een of andere Update ofzo ?

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 10:19
Ik vind het ook altijd een beetje vaag om een pc bij een supermarkt te kopen, maar na de review van hardware.info gelezen te hebben lijkt me dit toch een leuk peeceetje.
Ik zou als ik jou was alles eraf gooien en lekker zelf xp installeren. Ik las namelijk in de review dat ze zelf ook al software zoals divx codecs e.d. voor geinstalleerd hadden en dat lijkt mij nou niet echt lekker. Houd wel je drivers bij de hand.

Verwijderd

Je beseft toch wel dat Win XP en Win98 niet hetzelfde zijn,
dat software op win98 draait betekent absoluut niet dat WinXP ermee overweg kan.
Afgezien dat het in compatibility modes meestal wel werkt is de geheugen structuur e.d. fundamenteel anders. Win98 laat het bijvoorbeeld toe dat je de hardware direct aanspreekt terwijl WinXP dat (als NT cloon) niet wil hebben.

Een woord wat nog niet gevallen is : wat gebeurt er als je XP in safemode opstart (dus door op F8 te drukken bij opstarten). Dan worden er immers minder drivers geladen en al helemaal geen netwerk (bij netwerkloze optie) Dan kun je in de logs kijken wat voor programma er bij de laatste poging een puinhoop van heeft gemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Ah dat kan ik inderdaad wel eens proberen !
maar goed kan je op moment vertellen dat ik er niks meer van begrijp alle software er van af gegooid maar nog steeds probleem dat ik effe moet wachten 1 a 2 minuten...

Nu heb ik het nog eens op mijn vaders computer geprobeerd en heeft nergens last meer van en heb daar hoop van de software af gegooid want ja wat ik gebruik gebruikt hij niet dus zou het dan toch aan software liggen ahhhhh wat een zooi ! :-)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kom ik trouwens in de logs om effe te kijken !

Verwijderd

Control Panel -> Administrative Tools -> Event viewer

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Ik heb dus ook ff de review gelezen en ben de mening toegedaan dat het een mooi dingetje is voor een goede prijs,maar zelf samenstellen heeft toch mijn voorkeur( mijn mening).

>3D Mark 2001SE is 11565 en de 3D Mark 2003 score is 3418<

Grappig,mijn benchje komt uit op 11999 en alleen de 2003 is beduidend lager( Nvidia kaart).

Maar weer On topic>> Ben je er al uit,want ik ben toch benieuwd wat het nu precies is en kijk anders eens op die hardware info naar het forum,misschien staat daar iets voor je bij!

Verwijderd

Topicstarter
Hej Ben ik weer, ja ben er al uit, maar hoe ik het op moet lossen weet ik nog niet
Het schijnt dus door mijn Hp Software te komen heb dus een Scanner en een Digi Cam van dit merk en de software schijnt niet geweldig te lopen op XP.
Zo gouw ik de Cam er op zet begint ie al beetje vreemd te doen in Deze Computer iconen zet ie anders neer enz...
Maar zo gouw ik de scanner er dan nog eens bij zet of alleen mijn Scanner instal gaat het fout kan na 4 minuten pas Deze Computer in ook MSN begint dan te flippen heb ik gemerkt start ook erg traag op

Verwijderd

Check gewoon op de HP site of ze een update hebben die wel werkt met XP.
Zoniet, dan gewoon gaan zeuren bij HP lijkt me.

De software die je nu hebt wil je er gewoon niet op installeren als je systeem flipt.

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 10:26
BootVis wil nog wel eens helpen in dit soort gevallen :)

-> Trace
-> Optimize system

Verwijderd

Billie, s.v.p. de hele post lezen/scannen.

Bootvis helpt zeker niet bij een software conflict, waar kenwood last van heeft. :-)
Zet alleen de dingen die XP moet inlezen optimaal op de harde schijf.
(En maakt natuurlijk zichtbaar waar XP eventueel lang over doet.)

Verwijderd

Topicstarter
Opzich mag deze topic gesloten worden, en wil iedereen hartelijk bedanken

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 17:12 ]

Pagina: 1