Software overclocking

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:52
Mja ik heb hetvolgende probleem dat ik in me bios niet me fsb kan veranderen aangezien het een nogal simpele bios is. Dit komt omdat er een Micro ATX moederbord van MSI in zit en een bios die samen met de leverancier Medion is gemaakt.

Nu dacht ik dat ik em misschien via een software proggy zoals SoftFSB kan overclocken maar ik heb dus geen id welk mobo ik moet selecteren en heb ook zo'n gevoel dat ie er niet bij staat.

Wat voor manieren zijn er allemaal om de fsb te verhogen?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:40
Powerstrip kan toch ook de FSB softwarematig verhogen?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:33
Klopt. ik zit met hetzelfde probleem. Welk type heb je? Als het een MD5000, 8000, 8008 is, dan is het waarschijnlijk een MS-6701 en die staat niet in het lijstje van SoftFSB :(

Verdere manieren om je comp. over te clocken weet ik ff niet.

Ik ga denk ik ook maar dit topic in de gaten houden. Wieweet heb ik er ook nog wat aan >:)

• MailMan
Yep volgensmij een MS-6701.

Kan et kwaad om gewoon een paar dingen uit die lijst van SoftFSB te selecteren?

Anders stuur ik een keer een mailtje naar Medion of ze een bios willen maken waar et wel mogelijk is :p

Ow en Powerstrip is toch voor de videokaart?

Verwijderd

Uhhh..... Powerstrip gebruik je als je je videokaart wilt overklokken...

Gaat het hier trouwens om een ALDI pc, want die hebben ook een kastje van medion met een micro-atx mobo erin?
Want volgens mij kun je die niet of slecht overkloken. :?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 17:07 ]

• MailMan
Als ie te overclocken valt moet et wel goed gaan, want er zit een monster van een koeler op :p

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kunt ook kijken wat voor PLL Chippie erop zit en die selecteren (kan wel bij de meeste progsels)

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:52
je zou als het een award bios is ook je bios kunnen aanpassen met modbin. er kan nl doorgaans veel meer met je bios dan je ziet omdat het verborgen zit

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Verwijderd

Misschien Fuzzy Logic van MSI zelf proberen?

Verwijderd

Fuzzy Logic 4 hangt mijn systeem ;( met een MSI K7N2-L :((((

• FlashBlue
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-08 22:53

FlashBlue

nog altijd een bèta versie ...

Het medion plankje van de md5000 is gebaseerd op de msi 6513 ; en kan zonder probs met bv. cpucool softwarematig worde geoc'ed ; door gewoon als ms6513 te kiezen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

CPUFSB heeft een geweldige manual met uitleg en plaatjes van PLL chips. Dat is erg handig omdat er veel minder types PLL zijn dan mobo's- ook al heb je een schijnbaar unsupported mobo, als je de PLL kunt vinden, kun je CPUFSB gebruiken :z

Ik zou derhalve afraden (soms zinloze) zoektochten naar mobo support te doen- nergens voor nodig :D
Hier niet direct van toepassing, maar wel nuttig als iemand hier met de search op komt

Oslik blyat! Oslik!

• MailMan
danku danku :) werkt perfect

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Is het toevallig het Medion systeem wat december '99 bij de aldi was? Die met die PIII 500?
Die heb ik nl. nog staan, overclocken is me nog niet gelukt(behalve de vidkaart dan).

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• MailMan
Nee is de nieuwe met een P4 2.6ghz :)

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08 06:34
ik weet dat dit topic oud is, maar het kan wel wat details gebruiken ;)
Gebruik voor je Aldi Medion MD8008XL (voorzien van MSI 6701 moederbord) inderdaad de tool CPUFSB. De fabrikant van de PLL is ICS, type 952003/4).
Ik ben inmiddels van 2.6 Ghz naar 2920 Mhz gegaan.

ff offtopic:
Standaard werd bij de videokaart de Ati Catalyst 3.7 driver meegegeven (dacht ik tenminste), de eerste nieuwere versies van de driver snapten van de kaart helemaal niets. Ik heb gisteren met succes, zonder enig probleem de nieuwste Catalyst 4.3 drivers geinstalleerd. Overklokken van de videokaart gaat goed met RadClocker (voegt een overclock tabblad toe aan de advanced instellingen van je videokaart). Standaard staat core/mem op 290/270, ik kan zonder problemen naar 306/306.

Dit alles zorgt ervoor dat ik in de Standard CTF Botmatch Benchmark for UT2004demo v1.3 van 49 naar 57 fps ging, toch 16% erbij :)
<edit>
Catalyst 4.3, niet 4.1

[ Voor 7% gewijzigd door 0siris op 13-03-2004 12:33 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

Pagina: 1