windows xp installeren zonder cd en floppy ;)

Pagina: 1
Acties:

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ok misschien een beetje rare titel, maar anders wordt hij eruitgegooid omdat het in de faq beschreven staat. Maar bij mij is het iets anders, Mijn floppydrive pakt het floppy wel, maar kan er zeg maar geen 1 openen, hij knippert dus wel en zo. Ok dan zou ik hem dus vanaf de cdrom moeten installeren in dos.
Nu kan dat wel, maar ik kom niet in dos zodat ik de pc eerst kan formatteren (zitten allerlei virussen op en dat soort gein kan alleen via ctrl/alt/del mijn programma's starten in windows xp.
Heeft iemand enig idee hoe ik eerst de disk kan formatteren en daarna xp kan installeren?
Alvast bedankt!

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
je harde schijf in een andere pc duwen en dan daar formatteren en die install bestanden op de hd kopieren en dan weer terug in je pc en dan kan je gaan installeren.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• StephaN900
  • Niet online
Ehm er is geen makkelijkere manier? :P

• Bware81
StephaN schreef op 30 March 2003 @ 16:49:
Ehm er is geen makkelijkere manier? :P
maar waaorm kan je nie met cdrom installeren.

is me effe niet duidelijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Bware81 op 30-03-2003 16:51 ]

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• StephaN900
  • Niet online
Ehm dat kan wel, maar ik wil hem eerst formatteren voordat ik daarmee begin nu pakt hij automatisch de installatie met de cd-rom

• Bware81
StephaN schreef op 30 March 2003 @ 16:52:
Ehm dat kan wel, maar ik wil hem eerst formatteren voordat ik daarmee begin nu pakt hij automatisch de installatie met de cd-rom
ja als je dan in de installatie van windowx xp effe je partitie verwijdert dan kan je in de installatie formateren

en klaar is kees.

• JaY-
  • Laatst online: 27-12-2025

JaY-

Het is mij.

Je kan met de xp installatie ook je hd formatteren hoor. Hij detecteerd namelijk eerst de hd en ziet dan dat er nog een versie van windows opstaat, dan vraagt de setup of je de hd wil formatteren in fat32/ntfs en snel of uitgebreid of filesystem intact laten. Kies hier dan om te formatteren en daarna begint de xp installatie automatisch :)
Bware81 schreef op 30 March 2003 @ 16:53:
[...]

ja als je dan in de installatie van windowx xp effe je partitie verwijdert dan kan je in de installatie formateren

en klaar is kees.
partitie verwijderen hoeft nieteens, gewoon alleen formatteren ;)

[ Voor 33% gewijzigd door JaY- op 30-03-2003 16:59 ]

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 14:20
gewoon formatten tijdens installatie, 'k zie nie echt het probleem tenzij je pc niet kan booten van cd

Verwijderd

Het is vrij simpel: Zodra de winxp cd-rom is opgestart( kun je via bios instellen: Boot sequence) ga je naar "windows xp" installeren en dan komt er vanzelf een optie formatteren voorbij. Vervolgens ga je daar naar toe en kun je kiezen tussen "snel formatteren" en "volledig formatteren".Als dit gebeurt is wordt winxp automatisch geïnstalleerd.

denk nie dat dit egt problemen op zou moeten leveren ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 17:01 ]

• StephaN900
  • Niet online
Hmm heel vaag nadat hij zeg maar bezig is met het laden van de installatie krijg ik een zwart scherm en gebeurt er niks elke keer weer, kan dit komen omdat het geen ntfs (of zoiets) partitie is?

• JaY-
  • Laatst online: 27-12-2025

JaY-

Het is mij.

StephaN schreef op 31 maart 2003 @ 22:30:
Hmm heel vaag nadat hij zeg maar bezig is met het laden van de installatie krijg ik een zwart scherm en gebeurt er niks elke keer weer, kan dit komen omdat het geen ntfs (of zoiets) partitie is?
Heb je dan je hd al geformatteerd? Zo nee zou het kunnen dat die virussen misschien de installatie afbreken ofzo :?
Als formatteren niet lukt zou je kunnen proberen om met een windows98 setup cd te booten en dan daar vanaf je hd formatteren.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08 22:56

RammY

Dát!

of je maakt zelf een bootable ceedee met tools. zoon ding is nooit weg.
Gooi er dan oa op:
FDISK
FORMAT
COMMAND (is ook wel handig jah :) )
SYS
SMARTDRV
enz.. vul de rest zelf maar in. Zoon cd is nooit weg. Wel bootable maken natuurijk. Of anders zul jm toch echt in een ander systeem moeten hangen.

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Of je stopt er een Win98 CD in en boot daarme.

• StephaN900
  • Niet online
hmm ja ben mijn win98cd kwijt ;) denk dat ik de hd maar in een andere pc stop. Dan gewoon als slave en in win formatteren? En dan fdisk format command etc er opzetten?
Pagina: 1